محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1830121504
وقتی مرد شجاع عرب به امام حسین(ع) پیشنهاد فرار داد / لعن معاویه و یزید چه فایده ای دارد؟
واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: وقتی مرد شجاع عرب به امام حسین(ع) پیشنهاد فرار داد / لعن معاویه و یزید چه فایده ای دارد؟
ی مصیبتدیدگان! ای رنجدیدگان! ای کسانی که پیش از آنکه از سوی دشمن و بیگانه مورد ستم واقع شوید، از سوی دوستان و برادران ستم کشیدهاید! به یاد آورید که امام حسین(ع) در آن دوره چگونه با مسائل برخورد کرد.
به گزارش نامه نیوز، قدیمی ترین مقتل تحریف شده، ماجرای پیشنهاد فرار به امام حسین(ع)، دلیل سفارش به خواندن زیارت عاشورا و یک برخورد ویژه امام با غلامش را در پرونده خبرآنلاین در روز هفتم محرم بخوانید.
گفت و گو با دکتر محمد مهدی جعفری، نویسنده و پژوهشگر تاریخ اسلامپرسش: مقاتل مختلفی در طول تاریخ به واقعه عاشورا پرداخته اند، که برخی نیز دارای تحریف هستند. قدیمی ترین مقتلی که می شناسید و تحریف شده کدام است؟ پاسخ: قدیمی ترین مقتل درباره عاشورا، مقتل ابی مخنف است. ابی مخنف، متوفای سال 155 هجری و ظاهراً شیعه بوده و مقتل وی بسیار معتبر است. البته درباره روایاتی که ایشان برای عاشورا نقل کرده، اختلاف فراوانی دارد. آن مقتلی که به نام ابی مخنف چاپ شده و در دسترس است، بسیار تحریف شده و اغراق ها و تحریف های فراوانی درباره حادثه عاشورا دارد که مورد انتقاد بسیاری از بزرگان از جمله شهید مطهری قرار گرفته است.آقای حجت الله جودکی که در این مقتلها تخصص دارند، روایات ابی مخنف درباره حادثه عاشورا را از تاریخ طبری استخراج کرده است که حدود 110 روایت شده که این ها با مقتل ابی مخنف که چاپ شده، بسیار متفاوت است. وی در کتاب «قیام جاوید» این دو مقتل را که با هم مقایسه کرده است. مقتل تحریف شده ابی مخنف، نتیجه نقل و قول های روضه خوان ها و کسانی است که صرفا می خواستند مردم را بگریانند و ثواب ببرند. آن مقتل که از تاریخ طبری استخراج شده به حقیقت نزدیک است و با تاریخ های دیگر هم مطابقت دارد. مقتلهایی که بعد از ابی مخنف نوشته شده نیز مثل آن است. مثلاً روضه الشهداء که مشهور است، سرشار از روایات تحریف شده است.پرسش: آیا مقتل های تحریف آمیز دیگری وجود دارند؟پاسخ: علاوه بر این مقتلها، بنده مقتل خاصی به نام مقتل شاه عبدالعظیمی را دیده ام که شاید در جایی منتشر نشده و مرحوم پدرم آن را ترجمه کرده و نسخه خطی آن موجود است. در آن مقتل هم تحریفهایی وجود دارد، مثلا برای نمونه آمده است که امام حسین در ظهر عاشورا هنگام رفتن به جنگ، زرهی پوشیده بودند که قیمتش به اندازه هزینه هفت کشور بود و غیره. همه این ها به گونه ای اغراقآمیز و به دور از واقعیت، وصف شده بود. تحریف ها در آن بسیار زیاد است.مقتل های دیگری هم که از روی این مقتلها نوشته شده مثل مصیرالاحزان، بکاء الاحزان، تحریف شده هستند. آقای جودکی حدود 500 مقتل قدیم و جدید در کتاب خود استخراج کرده اند.پرسش: با توجه به تحریفاتی که در برخی منابع درباره عاشورا دیده می شود، چند منبع معتبر در این باره معرفی کنید.پاسخ: یکی از بهترین کتابهای تحلیلی، کتاب مرحوم آیت الله خلیل کمره ای تحت عنوان «عنصر شجاعت و فداکاری 72 تن و یک تن» در 9 جلد بوده که بسیار تحلیلی و جالب است. ایشان روایات صحیح را در این کتاب آورده و تحلیل کرده و بیشتر هدف قیام امام حسین و واقعه عاشورا را نوشته است.کتاب دیگری که باز هم تحلیلی و بسیار جالب است، کتابی از شیخ عبدالله علائلی است. اسم اصلی این کتاب به زبان عربی «سمو المعنا فی سمو الذات» بوده که در سال 1939 تألیف شده است. این کتاب 3 جلد است و در سال 1321 شیخ محمد باقر کمره ای، جلد اول این کتاب را به نام «همت بلند» ترجمه کرده است. من هر سه جلد این کتاب را ترجمه کرده ام تحت عنوان «برترین هدف در برترین نهاد» که توسط سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، منتشر شده است.آثار دکتر سید جعفر شهیدی، حماسه حسینی شهید مطهری و کتابهای مرحوم صالحی نجف آبادی از منابع معتبر هستند. کتاب «شهید جاوید» صالحی نجفی آبادی که بیشتر درباره تحریف ها و غلوها نوشته شده، بسیار مشهور است. بقیه آثار ایشان هم مفید است.
برگرفته از سخنان امام موسی صدر در نماز جمعه مجتمع آموزشی العالمیهعبیدالله بن حر چگونه به امام حسین(ع) پیشنهاد فرار داد؟
«امام حسین بن علی (ع) را به یاد میآوریم. مواضع آن حضرت و شرایط و اوضاع آن دوره را به یاد میآوریم. ای مصیبتدیدگان! ای رنجدیدگان! ای کسانی که پیش از آنکه از سوی دشمن و بیگانه مورد ستم واقع شوید، از سوی دوستان و برادران ستم کشیدهاید! به یاد آورید که امام حسین(ع) در آن دوره چگونه با مسائل برخورد کرد.وضعیت امام حسین(ع) پیش از وقوع عاشورادر یک مرحله، امام حسین (ع) هنگامی که در راه مکه به کربلا بود، با عبیدالله بن حر جعفی- که از قهرمانان شجاع و از بزرگان یک قبیله بود- برخورد کرد و از او یاری خواست. اندکی بیندیشیم و ببینیم که وضعیت امام در آن زمان چگونه بود.چرا امام حسین (ع) در آنجا و در آن منزلگاه بود؟ زیرا معاویه از دنیا رفته بود و یزید- کسی که وجدان مسلمانان، وجدان حقجویان و روح حقیقت و عدالت با او مخالف بود- خلافت را به دست گرفته بود و کسانی را برای بیعت گرفتن از حسین (ع) به مدینه فرستاده بود. طبیعی بود که امام حسین (ع) بگوید: «کسی چون من با کسی چون او بیعت نمیکند» و نیز طبیعی بود که یزید، والی خود را تحت فشار قرار دهد تا به اجبار از حسین (ع) بیعت بگیرد، زیرا بیعت مردم با یزید نه از روی اراده و خواست خود، بلکه به اجبار و از سر بیم و هراس بود. از حسین (ع) خواسته شد که بیعت کند و آن حضرت نپذیرفت. از طرفی ایشان نمیتوانست در مدینه بماند، از اینرو به همراه خانواده و اصحاب خود به مکه رفت و در حرم امن الهی و در کنار بیتالله الحرام اقامت گزید.در آنجا نیز پس از چند ماه احساس کرد که این حالت زیاد به طول نمیانجامد و خطر او را احاطه کرده است؛ و هیهات که حسین از برابر خطر بگریزد، آنگاه که گذشتن از جان موجب نجات انسان و پایداری حق میگردد. امام حسین (ع) میخواست حرمت کعبه و بیتالله الحرام را حفظ کند تا خون فرزند رسول خدا (ص) در حرم ریخته نشود و محرمات، مباح نگردد و سرزمین امن الهی در آینده در معرض تعدی و تجاوز هر طغیانگر نابکار قرار نگیرد، به همین سبب از مکه خارج شد.بنابراین حرمین شریفین مکه و مدینه در معرض تهدید قرار داشتند و حسین (ع) نیز در آنجا مورد تهدید بود. به کجا باید میرفت؟ دعوت اهل کوفه را لبیک گفت؛ آنها که هزاران نامه برایش نوشته و از او دعوت کرده بودند که به کوفه برود. گفته بودند که اگر به نزد آنان برود، با او بیعت میکنند و یاریاش میدهند و برای اقامۀ حق و سرنگونی باطل در کنارش میایستند. از اینرو حسین (ع) به سوی کوفه رفت.هدیه عبیدالله بن حر به امام و پیشنهاد فراردر میانۀ راه دریافت که اهل کوفه تحتتأثیر سرکوب یا تطمیع، بیعت خود را شکستهاند و نماینده و پسرعموی حسین (ع)، مسلم بن عقیل بن ابیطالب (ع) را به شهادت رساندهاند. بنابراین حسین (ع) در میانۀ راه فهمید که آسمان و زمین به روی او در فرو بستهاند، مکه و مدینه جای او نیست و کوفه نیز به او خیانت کرده و از یاریاش دست کشیده، و لشگر جرار اهل کوفه به فرماندهی دشمن و به فرمان یزید- که حسین از بیعتش سر باز زده- پیش روی اوست تا راه را بر او ببندد و به اجبار از او بیعت بگیرد و یا او را به قتل برساند. حسین (ع) در چنین شرایطی عبیدالله بن حر جعفی، از مردان شجاع عرب را میبیند و عبیدالله از یاری او خودداری میکند، اما هدیهای را به او پیشنهاد میکند و میگوید: «ای فرزند رسول خدا! اسب بینظیر و بیهمتایی دارم که با آن هر که را خواستم، گرفتم و هر که مرا خواست، نگرفت»، یعنی هنگامی که سوار این اسب هستم، هر کس را که بخواهم، به او میرسم و از طرفی، هر کس که بخواهد مرا بگیرد، نمیتواند و من قادر هستم از دست او بگریزم. امام حسین (ع) از این گفتۀ عبیدالله چنین استنباط کرد که وی فرار را به امام پیشنهاد میکند، زیرا حسین (ع) در موقعیتی نبود که بخواهد کسی را تعقیب کند یا بر کسی بتازد، زیرا ایشان در محاصره قرار داشت و زمین خداوند با همۀ فراخی بر وی تنگ آمده بود.بنابراین قرار نبود حسین (ع) کسی را بگیرد و تعقیب کند. پس بخش دوم گفتۀ عبیدالله مطرح بود که میگفت اگر کسی بر آن اسب سوار شود، هر کس که بخواهد او را بگیرد، نمیتواند و آن سوار میتواند از وی بگریزد. حسین (ع) احساس کرد که عبیدالله فرار را به او پیشنهاد میکند، از اینرو به شدت آن را رد کرد و فرمود: «ای عبیدالله! از این سرزمین خارج شو که اگر چنین نکنی، خداوند تورا به صورت در آتش جهنم میافکند».تو ای ترسوی هراسان، ای ناتوان بُزدل، ای بندۀ مال و ثروت، ای ناتوان در برابر دشمنان! تو به حسین (ع)، فرزند رسول خدا (ص) که تاریخ را رقم زد، پیشنهاد میکنی که بگریزد؟! در دنیا چه اتفاقی میافتد؟ آیا دنیا جز روح و حیات و جانی است که انسان روزی آن را رها میکند؟ پس بهتر آنکه آن را در راه مجد و عزت و رضای خداوند و آزادی انسانها تقدیم کند. این صحنهها و صدها صحنه مانند آن است که تاریخ ما را مزین میکند و حافظه و روح و جان و اراده و زندگی ما را زینت میدهد، چنانکه در هر مجلس و محفلی میگوییم: یا لیتنا کنا معکم فنوز فوزاً عظیماً (ای کاش با شما بودیم و به رستگاری عظیم دست مییافتیم.) »
برگرفته از سخنان آیت الله جوادی آملیچرا سفارش شده که زیارت عاشورا بخوانیم؟ / لعن کردن یزید و معاویه پس از سال ها مردن آنها برای چیست؟سرّ اين که سفارش کرده اند هر روز زيارت عاشورا بخوانيد و نسبت به اهل بيت(عليهم السلام) تولّي داشته و بر آنان صلوات و درود بفرستيد و از دشمنانشان تبرّي بجوييد، براي آن است که طرز فکر معاندان ايشان منفور شود وگرنه هم اکنون سخن از معاويه و يزيد نيست تا آنها را لعنت کنيم. نام و ياد آنها رخت بربسته است، الآن سخن از فکر و راه يزيد و يزيديان عصر است. زن فرعون وقتي که به درگاه الهي دعا کرد، نگفت خدايا مرا فقط از فرعون نجات بده بلکه گفت: ﴿ربّ ابْنِ لي عنْدک بيتاً في الجَنّة ونجّني من فرْعوْن وعمله ونجّني من القوْم الظالمين﴾ يعني مرا از فرعون و فرعونيان، که طرفداران سنت سيئه و رفتار ناپسند او هستند، نجات بده. تفکر براي هميشه باقي مي ماند هر چند که اسم و عنوانش تغيير پيدا کند.بعد از تار و مار شدن خوارج در نهروان و خارج شدنشان از صحنه حيات و زندگي، به علي بن ابيطالب(عليهماالسلام) عرض شد: اين مقدس هاي خشک از بين رفتند. فرمود: «کلاّ والله إنّهم نُطَف في أصْلاب الرجال وقرارات النساء کلّما نَجَم منْهم قرنٌ قُطِع، حتّي يَکون آخرهم لُصوصاً سَلاّبين»؛ اينها نطفه هايي هستند در پشت مردان و قرارگاه زنان. هرگاه مقداري از اينها از بين بروند، عده اي ديگر ظهور مي کنند تا اين که سرانجام کار، سارقان مسلّح و رهزنان غارتگر خواهند شد.اکنون نيز، هم راه سالار شهيدان زنده است و هم مرام و مسلک اموي و مرواني و عباسي وجود دارد. اين که سفارش فراوان به اشک ريختن و عزاداري کردن نموده اند براي آن است که اشک بر شهيد اشتياق به شهادت را به همراه دارد، خوي حماسه را در انسان زنده و طعم شهادت را در جان او گوارا مي گرداند. چون اشکْ رنگ کسي را مي گيرد که براي او ريخته مي شود و همين رنگ را به صاحب اشک نيز مي دهد.انسان حسيني، نه ظلم مي کند و نه ظلم مي پذيرداز اين رو انسان حسيني منش، نه ستم مي کند و نه ستم مي پذيرد. اين که عده اي به فکر ظلم کردن يا ظلم پذيري هستند براي آن است که خوي حسيني در آنها نيست وگرنه شيعهٴ خاص حسين بن علي (عليهماالسلام) نه ظلم مي کند و نه ظلم مي پذيرد. آن کسي که ظلم پذير است، اموي مسلک است چنان که ظالم هم اموي صفت است، هر چند که زمزمهٴ «يا حسين» بر لب داشته باشد. و در قيامت که هر کسي را به نام زمامدارش صدا مي زنند: ﴿يوْم ندْعوا کلَّ أُناسٍ بإمامهم﴾، شخص ستمگر در صف امويان شرکت مي کند. لذا اگر انسان بخواهد بفهمد که راهيِ راه حضرت حسين بن علي(عليهما السلام) است يا راهيِ راه امويان، بايد ببيند که در او خوي ستم پذيري يا سلطه گري وجود دارد يا نه. اگر گرايش به اين خصلت هاي زشت را در خود ديد بايد در اخلاق خود تجديد نظر کند.
برگرفته از حکایات امام حسین(ع) در متون کهن فارسی در کتاب «روایت گل سرخ»برخورد امام حسین(ع) با خادمی که یک سگ را اطعام می کردمتنی که در ادامه می خوانید از کتاب «اکلیل المصائب فی مصائب الاطائب» نوشته محمد بن سلیمان تنکابنی به سال 1288 قمری است.«حسن بصری گفته است که حسین بن علی بزرگواری بود زاهد، پرهیزکار، صالح و خوش خلق. پس رفت روزی با اصحابش به سوی بستانی که داشت، و در آن باغ غلامی از آن حضرت بود که اسم او صافی بود. پس چون آن حضرت به نزدیک بستان رسید، دید که آن غلام نشسته است نان می خورد. پس آن جناب نظر به او نمود و در پشت درخت خرمایی نشست که غلام او را نبیند.پس آن غلام، گرده نان را بر می داشت و نصف آن را به جانب سگی که در آنجا بود می انداخت و نصف دیگر را می خورد. آن جناب از کار آن غلام تعجب نمود. پس چون از خوردن فارغ شد، گفت: حمد مخصوص پروردگار عالمیان است. خدایا، ببخش مرا و ببخش آقای مرا و برکت به او بده، چنان که برکت دادی به ابوین او، به رحمت تو ای رحم کننده ترین رحم کنندگان.پس حضرت سید الشهدا برخاست و فرمود: ای صافی!
پس آن غلام با فزع تمام برخاست و عرض کرد: ای آقای من و آقای مومنین تا روز قیامت، من شما را ندیده بودم از من عفو کن.
آن جناب فرمود: تو مرا حلال کن ای صافی، زیرا که داخل شدم در باغ تو به غیر اذن تو.
صافی عرض کرد: ای آقای من، این سخن را از راه کرم و بزرگی می فرمایی.
آن جناب فرمود: من دیدم نصف نان خود را تناول نمودی و نصف دیگر را به سگ می دادی این چه معنی داشت؟
غلام عرض کرد که این سگ در هنگام خوردن مرا نگاه می کرد، پس من حیا کردم از او، ای آقای من، به جهت اینکه نگاه به من می کرد، و حال اینکه سگ از تو بود، محافظت می کرد بستان تو را از دشمنان، و من غلام تو بودم و او سگ تو بود، خوردیم با هم روزی تو را.
پس آن جناب به گریه درآمد و فرمود: حال که چنین است، پس تو آزادی در راه خدا. بخشیدم به تو هزار تومان را به رضا و خواهش دل خودم.
غلام عرض کرد: چون مرا آزاد کردی، می خواهم به خدمت گزاری بستان تو مشغول باشم.آن جناب فرمود که کریم چون به کلامی تکلم کند باید به فعل آن را تصدیق کند. آیا نگفتم وقتی که داخل بستان شدم اینکه مرا حلال کن که بی اذن تو داخل شدم در باغ تو؟! پس قول خود را تصدیق کردم و بستان را به تو بخشیدم با آنچه در بستان است، جز اینکه این اصحاب من که با من آمده اند به جهت خوردن خرما و رطب آمده اند. پس ایشان را امروز میهمان خود کن و به جهت خاطر من اکرام بکن. خدای تعالی اکرام کند تو را در روز قیامت و مبارک کند از برای تو در حسن خلق تو و ادب تو!
پس آن غلام گفت: اگر بستان خود را به من بخشیدی، پس من آن را وقف کردم از برای اصحاب شیعیان تو.»
منبع: خبرآنلاین
۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]
صفحات پیشنهادی
صادق آیینهوند: سیاست ماکیاولی معاویه در جامعه عرب/ریشههای حرکت اصلاحی امام حسین(ع) چه بود؟
صادق آیینهوند سیاست ماکیاولی معاویه در جامعه عرب ریشههای حرکت اصلاحی امام حسین ع چه بود رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت گفتمانهای رایج پیش از قیام عاشورا و تفسیرهای مختلف از اسلام عامل حکومت معاویه و یزیدیان شد این گونه بود که امام حسین ع تصمیم به حرکتی اصلاحسینی در همایش بزرگ استکبارستیزی در دانشگاه تهران: موضع امام در برابر دم زنندگان از سازش با دشمن قاطع است/ معا
حسینی در همایش بزرگ استکبارستیزی در دانشگاه تهران موضع امام در برابر دم زنندگان از سازش با دشمن قاطع است معاویه اولین سازشکار با دشمن در تاریخ اسلام بودوزیر سابق فرهنگ گفت موضع امام ره در برابر کسانی که دم از سازش با دشمن میزنند بسیار قاطع بیان شده است به گزارش خبرنگار سیاسینماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری: امام حسین (ع) زندگی زیبا توأم با اختیار را به بشریت آموخت
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری امام حسین ع زندگی زیبا توأم با اختیار را به بشریت آموختنماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت امام حسین ع زندگی خوب زیبا و بامعنا توأم با اختیار و اراده را به بشریت آموخت به گزارش خبرگزاری فارس از کوچصفهان آیتالله رضا رمضانینماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری: امام حسین (ع) الگویی فراعصری است
نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری امام حسین ع الگویی فراعصری استنماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری گفت برخی میگویند امام حسین ع شخصیتی ویژه زمانه خود است اما اگر به کلمات امام دقت شود متوجه میشویم که ایشان انسان فراعصری و فرازمانی است به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی آیتحجتالاسلام فیرحی: اهمیت خطبه سال 60 هجری امام حسین(ع)/چرخش جامعه عرب به سمت باورهای قبیلهای
حجتالاسلام فیرحی اهمیت خطبه سال 60 هجری امام حسین ع چرخش جامعه عرب به سمت باورهای قبیلهایاستاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت خطبه سال 60 هجری امام حسین ع در راستای امربهمعروفونهیازمنکر پیش از قیام عاشورا در جامعهای که مردمش به سمت آداب قبیلهای چرخش کرده بودند ایراد شمخالفان با چه استدلالی امام حسین(ع) را از سفر به کوفه منع می کردند؟/ وقتی در زندگی حسینی نیستیم
مخالفان با چه استدلالی امام حسین ع را از سفر به کوفه منع می کردند وقتی در زندگی حسینی نیستیم عاشورا باید به نام منطق حیات و عدل معلم ایمان و حماسه کلاس آزادگی و شرف مدرسه اعتقاد و جهاد و آموزش گر نماز و قرآن و رمز سلوک روحی صحیح و عرفان الهی مثبت همیشه و همیشه تا ظهور وااهانت مفتی اعظم عربستان به امام حسین (ع)
اهانت مفتی اعظم عربستان به امام حسین ع شیخ عبدالعزیز آل الشیخ درباره قیام امام حسین ع علیه یزید و واقعه کربلا گفت یزید به طور مشروع در جایگاه حاکم مسلمانان قرار داشت و اطاعت از او واجب بود و قیام حسین بن علی در مقابل او خروج بر حاکم اسلامی بود که حرام است به گزارش سرویسامام جمعه موقت ساری: مردم ایران مانند سران مرتجع عرب در برابر استکبار سرخم نمیکنند
امام جمعه موقت ساری مردم ایران مانند سران مرتجع عرب در برابر استکبار سرخم نمیکنندامام جمعه موقت ساری گفت مردم ایران مانند سران مرتجع عرب در برابر استکبار سرخم نمیکنند به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری محمد قاسمی در خطبههای نماز جمعه این هفته ساری با تاکید بر رعایت حفظاعزام سپاه ابن زیاد جهت ممانعت از حرکت مردم کوفه برای یاری امام حسین(ع) -
گام به گام با کاروان کربلا اعزام سپاه ابن زیاد جهت ممانعت از حرکت مردم کوفه برای یاری امام حسین ع قم - خبر گزاری مهر در روز پنجم محرمالحرام سال 61 هجرى قمرى عبيدالله بن زياد مردي را به دنبال شبث بن ربعي فرستاد تا وي را به كربلا گسيل كند و زجربن قیص نیز بر سر راه کربلا بایستدشمنان بدانند عشق مردم به امام حسين(ع) پايانناپذير است
۸ آبان ۱۳۹۳ ۱۰ ۴۳ق ظ آيتالله فاضل لنکراني دشمنان بدانند عشق مردم به امام حسين ع پايانناپذير است آيتالله محمدجواد فاضل لنکراني گفت دشمنان تلاش ميکنند که اين عزاداريها و محرم و عاشورا را از مردم بگيرند در حالي که نميدانند عشق مردم به سرور و سالار شهيدان در وجود مردم پايامام جمعه دابودشت مازندران: دلایل وقوع عاشورا برای مردم بازگو شود/لزوم معرفتشناسی در عزای حسینی
امام جمعه دابودشت مازندران دلایل وقوع عاشورا برای مردم بازگو شود لزوم معرفتشناسی در عزای حسینیامام جمعه دابودشت مازندران گفت دلایل وقوع عاشورا برای مردم بازگو شود به گزارش خبرگزاری فارس از آمل حجتالاسلام مهدی تقیزاده صبح امروز در مراسم عزاداری سالار شهیدان و یاران با وفایشسلام بر پرچم و علم، سلام بر محرم عشق مردمان دروازه نجف به امام حسین(ع) به روایت پیرغلام کرمانشاهی+تصاویر
سلام بر پرچم و علم سلام بر محرمعشق مردمان دروازه نجف به امام حسین ع به روایت پیرغلام کرمانشاهی تصاویریک پیرغلام کرمانشاهی گفت هیئتهای شهر کرمانشاه در ایام عزاداری سیدالشهداء ع از محلههای فیضآباد علافخانه برزهدماغ و چنانی در پارک شیرین جمع میشدند و به عزاداری میپرداخورود اباعبدالله الحسین(ع) به کربلا/ شرط امام(ع) با مردم غاضریه -
سنت روضه خوانی دهه اول محرم ورود اباعبدالله الحسین ع به کربلا شرط امام ع با مردم غاضریه خبرگزاری مهر- گروه دین و اندیشه هر یک از روزهای دهه اول محرم به یک عنوان که غالبا نام شهدای کربلا است مشهور گردیده و ستایشگران اهل بیت علیهم السلام با ذکر مصائب صاحب نام آن روز به عنواننماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری: امام حسین (ع) زندگی عقلانی را به بشر معرفی کرد
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری امام حسین ع زندگی عقلانی را به بشر معرفی کردنماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت امام حسین ع زندگی صحیح و عقلانی را به بشر معرفی کرد به گزارش خبرگزاری فارس از رشت آیتالله رضا رمضانی امشب در جمع عزاداران حسینی ع در مسجد قدسنماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری: قیام امام حسین (ع) منبع نورافشانی برای همه ملتها است/قیام عاشورا مهمتری
نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری قیام امام حسین ع منبع نورافشانی برای همه ملتها است قیام عاشورا مهمترین حادثه تاریخ جهان اسلاماستاد حوزه علمیه قم گفت قیام امام حسین ع منبع نورافشانی برای همه ملتها است و با گذشت بیش از 14 قرن قیام عاشورا به عنوان مهمترین حادثه تاریخ اسلمشکل مردم دوران امام حسین(ع) نشناختن حجت زمان خود بود
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵ ۰۶ امام جمعه جهرم گفت هدف والای آفرینش انسان بهخاطر دستیابی به شناخت خداوند و خداشناس شدن انسان بود و نباید بههیچ واسطهای در رسیدن به این هدف خللی ایجاد شود به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه فارس حجتالاسلام والمسلمین لطفالله دمدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجانشرقی: مردم تبریز تجمع بزرگ لبیک یا امام حسین و لبیک یا زینب برگزار میکنند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجانشرقی مردم تبریز تجمع بزرگ لبیک یا امام حسین و لبیک یا زینب برگزار میکنندمدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجانشرقی از برگزاری تجمع لبیک یا حسین ع در دوم محرم به مناسبت ورود ایشان به کربلا و لبیک یا زینب س در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی در اس-
گوناگون
پربازدیدترینها