تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819514349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازار لبنیات درشرایط ثبات است / موانع صادراتی به روسیه رفع می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: عضو انجمن تولید کنندگان فرآورده های لبنی درگفت وگو با پانا : بازار لبنیات درشرایط ثبات است / موانع صادراتی به روسیه رفع می شود خبرگزاری پانا: عضو انجمن تولید کنندگان فرآورده های لبنی با اشاره به شرایط با ثبات درصنعت لبنیات اظهار کرد: بخشی از موانع صادراتی به بازار روسیه برطرف شده اما صادراتی به این کشور صورت نگرفته است .
۱۳۹۳ شنبه ۱۰ آبان ساعت 08:26




محمد فربد درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا ، با بیان اینکه تولید کنندگانی که به بازار روسیه علاقه مند هستند درحال ارزیابی بازار این کشور هستند ، اظهار کرد: صادرات مواد غذایی و لبنیات به بازار روسیه عملیاتی خواهد شد اما میزان صادرات معین نیست و ممکن است در کالاهای مختلف متفاوت باشد .
فربد عنوان کرد: حدود 10 درصد تولید شیر کشور برای صادرات وجود دارد که درآینده بسته به بازار هدف صادر خواهد شد و در حال حاضر نیز بخشی از آن به عراق و افغانستان صادر می شود .
عضو انجمن تولید کنندگان فرآورده های لبنی با اشاره به تنوع بازارهای صادراتی در کشور بیان کرد: روسیه نیز که تحت فشار تحریم اروپاست بازاری برای صادرات است که تا کنون عملیاتی نشده اما زمینه های صادراتی آن در حال ایجاد است .
وی در پاسخ به این پرسش که صادرات به بازار روسیه می تواند موجب افزایش قیمت لبنیات در بازار داخلی شود ، تصریح کرد: تعادل در هر بازاری بسته به عرضه و تقاضا دارد و شیرخام در صنعت اگر به اندازه کافی تامین شود قیمت فرآورده ها افزایش نخواهد یافت .
شرایط باثبات بازار در تامین شیر
وی عنوان کرد: واردات لبنیات منع قانونی ندارد اما تابع نظام تعرفه ای است و بعید به نظر می رسد که واردات از مسیر قانونی با توجه به تعرفه بالایی که دارد صورت بگیرد .
فربد با بیان اینکه تامین شیر خام در حال حاضر در شرایط با ثباتی است ، بیان کرد: اگر شیرخام موجود در بازار تکاپوی صادرات را ندهد طبیعی است که قیمت شیر تغییر می کند تا آنجا که بازار بالانس شده و به تعادل برسد .
عضو انجمن تولید کنندگان فرآورده های لبنی تاکید کرد : پس از روی کار آمدن دولت جدید بخشی عمده از دغدغه های تولید کنندگان فرآورده های لبنی کاهش یافته است و دغدغه تولید صنایع لبنی و غذایی که فساد پذیر بوده و تاریخ مصرف دارد همیشه این بوده که همیشه گرفتاری و استرس است اما نگرانی و مشکلات در دولت جدید کمتر شده است .
وی ادامه داد: البته ممکن است کالا از مسیر قاچاق به کشور وارد شود اما از مسیرهای قانونی برای وارد کنندگان مقرون به صرفه نیست .
عضو انجمن تولید کنندگان لبنیات اظهار کرد: هریک از کالاها براساس سیاستی به کشور وارد می شود و برخی از کالاها نیز غیرقابل ورود است به طور مثال واردات ماست به دلیل زمان مصرف کوتاه ممکن است و اقلامی قابلیت ورود خواهند داشت که تاریخ مصرف طولانی دارند .
وی تصریح کرد: برخی از مصرف کنندگان داخلی ممکن است به تولیدات خارجی تمایل داشته باشند و واردات بسیار ناچیز لبیات ممکن است برای پاسخگویی به تقاضای آنها صورت گیرد .
فربد خاطرنشان کرد: تمامی کالاهایی که مصرف مجاز دارند مطابق با قانون تعرفه وارد می شوند که به نظر نمی رسد به هیچ وجه قابل توجه باشند .











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن