تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816316311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سلامت اقتصاد کشور با به کارگيري دولت الکترونيک محقق مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ آبان ۱۳۹۳ (۱۸:۲۰ب.ظ)
معاون وزير ارتباطات؛ سلامت اقتصاد کشور با به کارگيري دولت الکترونيک محقق مي شود معاون وزير ارتباطات گفت: با ايجاد دولت الکترونيک، به دنبال ايجاد ساختار اقتصادي سالم براي کشور هستيم.
به گزارش خبرگزاري موج، جهانگرد با بيان اينکه دولت براي توسعه کشور از صنعت فناوري اطلاعات به عنوان ابزار توسعه پرشي استفاده مي کنند گفت: سيستم هاي اطلاعاتي به عنوان ابزارهاي کليدي مطرح اند و ديتاهاي مکان محور، سرمايه توسعه است و ارزش افزوده خلق مي کند.
جهانگرد با تاکيد بر اينکه 80 درصد ديتايي که ثروت ايجاد مي کنند مکان محور هستند افزود: ما از اين فناوري نه به عنوان يک ضرورت بلکه به عنوان ابزاري براي توسعه کشور نگاه مي کنيم.
وي آيين نامه نوشته شده و مصوبه شوراي عالي اداري فناوري اطلاعات را نگاشت قانوني يک تفکر تکنولوژيکي دانست و افزود: به جرات مي توان گفت تفکر براي پياده سازي دولت الکترونيک از جنبه حقوقي، نگاشتن اين آيين نامه است.
وي با اشاره به اينکه در توسعه دولت الکترونيک نه تعلق دستگاهي براي ما مهم است و نه منفعت خاصي افزود: با ايجاد دولت الکترونيک به دنبال ايجاد ساختار اقتصادي سالم براي کشور هستيم و اگر در اين باره تصميمي گرفتيم که از نظر اهل خرد کارشناسي نبود حتما به ما اعلام کنيد.
معاون وزيرارتباطات با بيان اينکه در بحث استانداردسازي و رعايت مقررات يکپارچه مشکلات عديده اي داريم افزود: نهاهاي مختلف همچون سازمان ثبت احوال، شهرداري ها و بانک ها، در زمينه الکترونيکي کردن خدمات، پيشرفت زيادي داشته اند.
جهانگرد به چالش تعامل بين سازمان ها و شرکت ها در بحث الکترونيکي کردن خدمات اشاره کرد و ادامه داد: در تعامل سازماني عقب هستيم و بايد همراه با برخورداري از تحولات به سطح مشترکي ازتعاملات، دست يابيم.
معاون وزير ارتباطات با بيان اينکه در حوزه پول الکترونيک و هويت (به لحاظ آيين نامه) در مرحله ارتقاء هستيم افزود: نبايد با ايجاد تکنولوژي، بوروکراسي جديد توليد کنيم چراکه شدت علاقه به تک روي در بحث برخورداري از خدمات سرويس هاي الکترونيک، خود ايجاد بوروکراسي خواهد کرد.
وي با تاکيد بر اينکه ايجاد تفاهم سازماني، با حداکثر ارائه خواسته ها امکان پذير نيست افزود: براي تعامل بين دستگاهي نيازمند کوتاه آمدن و حداقل خواهي هستيم تا اين مشارکت زمينه رشد را فراهم کند.
رئيس سازمان فناوري اطلاعات در مسئله استانداردسازي، کدينگ ، اصلاح ساختار فرايند اداري IT ،تغيير ، تبديل و انتقال را ضروري برشمرد و گفت: برخي ساختارها در زمينه حذف مجوزها با ما مقاومت مي کنند اما در اصلاح ساختارها جدي هستيم.
وي بر يکپارچگي امضاء الکترونيک تاکيد کرد و افزود: لازم است استانداردهاي اداري را با قاطعيت اجرايي کنيم تا بتوانيم در سطح ملي از زبان مشترک استفاده کنيم.
جهانگرد برون سپاري در سازمان ها و دستگاه هاي دولتي را ضروري برشمرد و ادامه داد: لازم است دستگاه ها از جريان امورات جاري آزاد شوند تا کار فکري در دستگاه ها رونق يابد و اسباب توسعه، رشد و نوآوري فراهم شود.
وي رويکرد سازمان فناوري اطلاعات در رابطه با دولت الکترونيک را رويکرد ترکيبي اجتماعي، اقتصادي و فني دانست و افزود: به دنبال آن هستيم تا استاندارد و هوشمندسازي ساختمان هاي کشور اجباري شود که اين موضوع به حوزه مهندسي کشور کمک خواهد کرد.
رئيس دولت الکترونيک به تداخل حوزه هاي مرتبط با امنيت اشاره کرد و گفت: با هماهنگي نهادهاي بالادستي موضوع امنيت را ساماندهي مي کنيم تا با يکپارچه سازي، اثربخشي نيز در اين بخش تقويت شود.
جهانگرد اظهار کرد: در زمينه زيرساخت هيچ دستگاهي نبايد خود را معطل شبکه کند؛ چرا که شبکه موجود است و اپراتورها موظفند اين شبکه را در اختيار متقاضيان قرار دهند.
وي به شکاف کشور ايران و کشورهاي پيشرفته اشاره کرد و گفت: شکاف ديجيتالي مرتبط با مباحث امنيتي است و اگر نتوانيم اين فاصله را پر کنيم بازار را از دست خواهيم داد و ديگران بر ما سوار خواهند شد.
وي اظهار کرد: رويکرد سازمان فناوري اطلاعات محدوديت نيست بلکه ايجاد تسهيلات و کم کردن خانه هاي بوروکراسي، براي ايجاد تمرکز و هماهنگي ملي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن