تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803818981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهمیت رسیدگی به آسیب های روانی قربانیان اسید پاشی/ اجازه دهیم مسئولان کار خودشان را انجام دهند -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معاون وزیر ورزش و جوانان:
اهمیت رسیدگی به آسیب های روانی قربانیان اسید پاشی/ اجازه دهیم مسئولان کار خودشان را انجام دهند

گلزاری


معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با ابراز تاسف از حوادث اخیر اسید پاشی در شهر اصفهان، گفت: هر نوع صحبت غیرتخصصی در خصوص ابعاد این قضیه، امری شتابزده است و باید اجازه دهیم که مسئولان کار خودشان را انجام دهند. به گزارش خبرگزاری مهر، محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان عصر دیروز در جمع خبرنگاران اصفهان  ضمن بیان این مطلب با اشاره به اینکه باید به هر دو بُعد جسمی و روانی قربانیان این حادثه توجه کرد، افزود: استانداری اصفهان، دولت و متخصصان پزشکی با جدیت در خصوص مسائل جسمانی این حادثه‌دیدگان تلاش می‌کنند اما آسیب‌های روانی که این قربانیان، متحمل شده‌اند نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. 

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: امیدواریم در کنار ابعاد جسمی، روانشناسان و روانپزشکان نیز وارد میدان شده و مصدومان و خانواده‌‌ آنها را پشتیبانی و حمایت کنند. در این میان، ممکن است، نوعی برچسب اجتماعی نیز به این قربانیان زده شود لذا باید نگاه مردم در این زمینه اصلاح شود. 

وی تاکید کرد: متولیان حوزه جوانان باید دو نکته را مورد توجه قرار دهند، که یکی از این نکات، اجرای برنامه‌ریزی‌های منظم کنترل خشم و خشونت است؛ در این راستا، شهرداری اصفهان نیز آمادگی خود را برای راه‌اندازی این مرکز اعلام کرده است. 

گلزاری اجرای برنامه‌های عمومی افزایش شادی و نشاط در جامعه را از دیگر نکات قابل توجه دانست و ادامه داد: خشم یکی از هیجانات طبیعی انسان است اما چنانچه از کنترل خارج شود، به فرد و جامعه آسیب خواهد رساند. 

وی در تشریح عملکرد 6 ماهه اخیر معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، گفت: راه‌اندازی حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، راه‌اندازی مجلس ملی جوانان، راه‌اندازی یک برنامه جدی همسریابی به شیوه اسلامی- ایرانی و علمی با فعال کردن شبکه‌های واسطه‌های ازدواج به صورت حضوری، راه‌اندازی مجمع ملی خیرین و تنظیم سند ملی مشاوره قبل از ازدواج با همکاری حوزه و دانشگاه از جمله اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر بوده است. 

وی افزود: برنامه‌ای مفصل در دی ماه سال جاری با عنوان "جشنواره ملی ازدواج و خانواده" برگزار خواهد شد که از بهترین‌های این حوزه تقدیر خواهد شد. 

گلزاری به مشکل ازدواج جوانان در جامعه اشاره و تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر، یازده میلیون جوان بالای 18 سالِ آماده‌ی ازدواج داریم که مشکلات اقتصادی و بیکاری، نبود انگیزه‌، ازدواج هراسی و حس بی مسئولیتی مانع از تمایل این قشر به ازدواج و تشکیل خانواده شده است.


معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: 4 عامل مانع ازدواج جوانان شده است؛ عد‌ه‌ای به صورت جدی با مشکل اقتصاد و بیکاری مواجه هستند؛ عده‌ای فاقد انگیزه‌ و مسئولیت‌پذیری لازم هستند و ازدواج را محدودیت در آزادی می‌دانند؛ دسته سوم هم به دلیل افراط‌هایی که در ارائه آمارهای طلاق صورت گرفت، دچار هراس از ازدواج شده‌اند؛ دسته آخر کسانی هستند که امکانات و انگیزه لازم را دارند اما امکان پیدا کردن همسر مناسب خود را ندارند. 

وی با تاکید بر اینکه فرایند ازدواج باید مانند یک مثلث با سه راس جوانان، خانواده‌ها و مشاوران علمی باشد، گفت: از یک سال پیش، با همکاری موسسه تبیان، یک کار علمی را در زمینه سایت همسان‌گزینی برای جوانان انجام دادیم که در این طرح، به جای ثبت نام جوانان، واسطه‌های ازدواج که افرادی شناخته شده و معتمد هستند به میدان می‌آیند؛ همچنین در این طرح از روانشناسان و مشاوران نیز استفاده می‌شود. 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه رسانه‌ها، رکن چهارم دموکراسی هستند و نقش موثری در جامعه دارند، تصریح کرد: چنانچه بخواهیم برنامه‌ای را اجرا و برای آن هم‌افزایی کرده و فضای جامعه را آماده کنیم، به رسانه‌ها نیاز داریم. 

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید به یک بلوغ اجتماعی و دینی برسند، ادامه داد: چنانچه رسانه‌ها به جای زرد بودن، تحلیل‌گر باشند، می‌توانند کمک بسیار زیادی به مسئولان کنند. 

محمود گلزاری به همراه مدیرکل طرح های ملی و آسیب‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در سفر خود به اصفهان باحضور در گلستان شهداء و ادای احترام به شهدای دفاع مقدس در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام شرکت نمود .وی در ادامه سفر از قربانیان حوادث اخیر اسیدپاشی در اصفهان عیادت و دلجویی کرد و سپس با آیت‌الله مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان دیدار کرد.حضور در نشست خبری آخرین برنامه کاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بود که با حضور اصحاب رسانه های اصفهان عصر دیروز برگزار شد. 



سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن