تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799125070




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تابش: انتخاب نیلی باعث آرامش جامعه علمی و دانشگاهی می‌شود/ شرط رای آوردن سومین گزینه روحانی برای وزارت علوم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


تابش: انتخاب نیلی باعث آرامش جامعه علمی و دانشگاهی می‌شود/ شرط رای آوردن سومین گزینه روحانی برای وزارت علوم جامعه > آموزش - نماینده اردکان معتقد است: نمایندگان مجلس باید به تشخیص و انتخاب رئیس جمهور در پیشنهاد کردن محمود نیلی احمدآبادی به عنوان وزیر علوم احترام بگذارند و اگر بخواهند سختگیری بیشتری در بررسی صلاحیت و رای اعتماد به دکتر نیلی داشته باشند، شایبه برخورد سیاسی و جناحی پیش می آید.

امیدسلیمی بنی: رییس جمهور، محمود نیلی احمدآبادی را به عنوان وزیر علوم به مجلس پیشنهاد داده است. فردا نیلی باید از مجلس رای اعتماد بگیرد. آیا می تواند؟ حمدرضا تابش، نماینده اصلاح‌طلب مجلس معتقد است: در صورتی که دکتر روحانی واقعیت های فعلی جامعه دانشگاهیان و نیاز آنها به آرامش و ثبات در وزارت علوم را به نمایندگان منتقل کند، می توان روی رای آوردن دکتر نیلی به عنوان وزیر علوم حساب کرد. در ادامه گفتگوی خبرآنلاین با تابش را می خوانید:

شما موافق معرفی دکتر نیلی به عنوان وزیر علوم هستید. دلیل تان برای این موافقت چیست؟
معرفی افراد برای تصدی پست وزارت از وظایف رئیس جمهور است و رای اعتماد به وزیر از اختیارات نمایندگان مجلس شمرده می شود. همچنین بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نیز از اختیارات نمایندگان شمرده می شود. آقای رئیس جمهور انسان عالمی است و نسبت به وضعیت کشور، نیازها و ضرورتهایی که باید در حوزه آموزش عالی لحاظ بشود، وقوف کامل دارد و همچنین سوابق مدیریت اجرایی و امنیتی دارد. روحانی یک پارلمانتاریست حرفه ای است و برای معرفی وزیرش، قطعا همه جوانب امر را در نظر گرفتنه و او را معرفی کرده. لذا لازم است ما نماینمدگان در وهله اول با توجه به سوابق انقلابی و مجلس آقای روحانی، ارج نهاده و احترام بگذاریم.
دلیل دوم این است که وزیر آموزش عالی باید انسانی با مقبولیت بالا در بین دانشگاهیان باشد و به کار در این وزارتخانه نیز آشنا باشد. آقای دکتر نیلی انسان برجسته، دارای رتبه علمی استاد تمام و فرد موفقی است که به ساز و کارهای آموزش عالی وقوف کامل دارد و از لحاظ علمی نیز شخصیت پذیرفته است. به این دلایل لازم است مجلس با وزیر شدن او موافقت کند. فکر می کنید اکثریت مجلس با استدلالهای شما موافق باشند؟
گرچه شاکله مجلس اصولگراست، ولی باید متوجه باشند که مردم با رای به دولت جدید در حقیقت به شعارها و اهداف رئیس جمهور محترم رای دادند. آقای روحانی نیز خود را موظف به ادای وظیفه و دین نسبت به مردم احساس می کند یعنی در جهت تحقق خواسته های آنها باید کوشش کنند. رئیس جمهور در عرصه های داخلی و بین المللی صحبت زیادی کرده و درباره جامعه علمی و دانشگاه ها نیز قول داده محیط امن، سرزنده و شاداب برای زمینه سازی عرصه افکار و بستر رشد علمی را فراهم کند.
با توجه به این شعارها، کسی را به عنوان وزیر علوم معرفی کرده که واجد شرایط مناسبی است. دکتر نیلی هم سابقه حضور در سپاه پاسداران را دارد، همچنین سابقه علمی و مدیریتی خوبی دارد. شاکله مجلس گرچه اصولگرا است، ولی باید پذیرفت مردم در انتخابات ریاست جمهوری به واسطه شعارهای روحانی به او رای دادند و روحانی نیز باید به این شعارها عمل کند.


ولی می بینیم برخی از نمایندگان تلاش می کنند فضای مجلس را در زمان بررسی رای اعتماد به سمت مسایل سیاسی ببرند؟
کنکاش و بهانه تراشی بیش از حد نمایندگان در سنگ اندازی بر سر راه نیلی، دلیلی ندارد. به برخی از این نمایندگان گفتم این کنکاش و سختگیری که در ارتباط با کاندیداهای وزارت می کنید، اگر یک دهم آن را شورای نگهبان درباره خودتان اعمال می کرد، شاید نیمی از نمایندگان الان در مجلس نبودند. بنابراین کنکاش بیش از حد و بهانه تراشی شایبه برخوردهای سیاسی را تقویت می کند.
البته دولت نیز همچنان که رویه قاطبه وزرا است، از در تعامل باید با مجلس دربیاید و همه باید کمک کنیم رفع مشکلات مردم و دغدغه های رهبر معظم انقلاب انجام شود. در هر صورت برخورد این چنینی با دولت،ۀ مخالف فرمایش رهبر معظم انقلاب است که فرمودند مجلس وظیفه ریل گذاری برای دولت دارد، ادامه این برخوردها شایبه برخورد سیاسی را به دنبال دارد و مردم خواهند گفت جناحی که نتوانسته در انتخابات ریاست جمهوری رای بگیرد، می خواهد مانع از تحقق وعده ها و شعارهای رئیس جمهور شود.
در هر صورت افکار عمومی از تنش و تشنج پرهیز دارد و رفتار نمایندگان را رصد می کند و حالا نیز مردم نمی پذیرند اینطور درباره وزارت علوم برخورد کنیم. یعنی وزیر پیشنهادی اول را رای ندهیم. وزیر بعدی را استیضاح کنیم و حالا در جلسه رای اعتماد وزیر سوم هم سنگ اندازی کنیم. از لحاظ تعصب کاری به مجلس هم می گویم که افکار عمومی اینطور برخورد سختگیرانه و از سر مواضع جناحی را نمی پسندد و برای شان مجلس خوب نیست.


پیش بینی شما از جلسه رای اعتماد چیست؟
واقعیت این است که فضای مجلس غبار آلود است. امروز که با نمایندگان اصولگرا نیز صحبت می کردیم آنها اشاره می کردند ما مدارک و اسنادی از وزیر پیشنهادی داریم. لذا لازم است وزیر اطلاعات نسبت به مجموعه دست اندرکاران این وزارتخانه، مراقب بیشتری کنند. نمی گوییم این اسناد از وزارت اطلاعات آمده، ولی باید دید نمایندگان از کجا این اسناد را می گویند آورده اند. کسانی که ادعا می کنند او فلان بیانیه را امضا کرده، مگر امضای یک بیانیه توسط استادان دانشگاه، کفر است؟


پس به نظر شما بهترین روش دولت از گزینه پیشنهادی وزارت علوم چیست؟
آقای دکتر روحانی باید واقعیتهای جامعه دانشگاهی کشور را برای نمایندگان تشریح کند. آنها نیز دغدغه رفع مشکلات مردم را دارند و اگر همکاران بنده به این تشخیص برسند که در موقعیت کنونی با توجه به مولفه های مختلف دکتر نیلی گزینه خوبی برای تصدی وزارت علوم است، امکان رای آوری او بالاست. البته مسایل و مشکلات فی مابین دولت و مجلس باید واقع بینانه بیان شود. برخی از این توقعات و انتظارات برخی نمایندگان، فردی و بدون در نظر گرفتن مسایل کلی و ملی است.
بعضی اوقات نیز دولت از پس توقعات برنمی آید. اینها نیز باید با مردم در میان گذاشته شود. البته همکاران ما نیز متوجه وضعیت خطیر دانشگاه ها و جامعه علمی هستند و این مسایل را نیز در رای فردای خود در نظر خواهند گرفت. ۴۷۴۷

کلید واژه ها: محمود نیلی احمدآبادی - وزارت علوم -




سه شنبه 6 آبان 1393 - 17:08:56





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن