تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820133425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشدید نظارت ها برصادرات کالای کیفی به بازارها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: پانا از برنامه های جدید در صادرات کالا گزارش می دهد : تشدید نظارت ها برصادرات کالای کیفی به بازارها خبرگزاری پانا : راه میانبر افزایش توان تولیدی و صادراتی کشور جذب سرمایه‌گذاری خارجی و صادرات کالاهای کیفی به منظور جذب بازارهای پایدار صادراتی است به این منظور تشدید نظارت ها بر صادرات کالا به بازار روسیه و عراق در دستور کار قرار گرفته است .
۱۳۹۳ سه شنبه ۶ آبان ساعت 09:05



محمود دودانگه مشاور اقتصادی و بانکی وزیر صنعت ،معدن و تجارت درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا با تاکید بر ضرورت کیفی سازی کالاهای صادراتی به بازار روسیه عنوان کرد: باید بازارهای پایداری را در روسیه ایجاد کرد و تولید کنندگان باید با حفظ کیفیت از شرایط پیش آمده در عراق و افغانستان جلوگیری کنند به این دلیل که در این بازارها پس از مدتی کیفیت تولیدات کاهش یافت و کشورهایی مانند ترکیه جایگزین ایران شدند .
دودانگه تصریح کرد: باید از تکرار تجربه های اشتباه در بازار عراق و آسیای میانه جلوگیری کرد و محصولات مناسبی به روسیه صادر شود و نگاه بلند مدت به بازارهای جدید در دستور کار قرار گیرد .
اجرای تفاهم نامه استاندارد تولید مورد نظر روسها
نیره پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد نیز درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا درخصوص نگرانی هایی که درباره کیفیت کالاهای صادراتی به روسیه واحتمال برگرداندن آنها وجود دارد ،اظهار کرد: در مورد بازار روسیه فعالیت همه جانبه ای درحال انجام است و درشرایطی که بحث صادرات محصولات غذایی ،میوه ،گل و سبزی با روسیه مطرح شد بلافاصله با طرف های تجاری روسی مذاکراتی انجام و تفاهم نامه ای به امضا رسید.   رییس سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: قبل ازسفر رییس جمهور به روسیه هیاتی از ایران به روسیه سفر کرد که مدیرکل ارزیابی کالاهای صادراتی سازمان استاندارد نیز در این هیات حضور داشت تا مقررات استانداری میان ایران و روسیه را در آن جلسه به بحث گذاشته شودو استانداردهای دو طرف مورد بحث است .   پیروزبخت خاطرنشان کرد: استانداردهای مورد نظر روسیه مورد توجه قرار خواهد گرفت و از این بحث نیز راضی بودند که استانداردهای مورد نظر آنها مورد توجه قرارگرفته است .
ضرورت ارایه کالاهای کیفی برای صادرات به روسیه محمد لاهوتی نایب رییس کنفدراسیون صادرات نیز درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا بیان کرد: فعالان اقتصادی باید کالای خوب و با بسته بندی مناسب متناسب با تقاضای طرف تجاری جدید که تا کنون از بازار اروپا نیاز خود را تامین می کرده تولید و عرضه کنند اما مسایل دیگری وجود دارد که از حیطه اختیارات بخش خصوصی خارج و در حوزه وظایف حاکمیتی و دولت است که باید در این زمینه مناسب عمل کند .
مشکلات نقل و انتقال پولی به روسیه حل شود
همچنین غلامرضا عشریه رییس اتاق بازرگانی استان مازندران نیز گفت: کمیته ویژه ای برای توسعه صادرات کالاهای کشاورزی ایران به روسیه در مازندران تشکیل شده است که به زودی به این کشور سفر می کنند.
وی با اشاره به تحریم بانک مرکزی و مشکلات نقل و انتقال پولی در کشور اظهار کرد: باید راهکار مناسبی برای پرداخت وجه کالای صادراتی ایران به روسیه پیش بینی شود و در بحث حمل و نقل هوایی و زمینی با توجه به فرسودگی ناوگان و عدم امکان صادرات محصولات فاسد شدنی باید اقدام ها و راهکارهای کوتاه مدتی که می تواند به بهبود زیرساخت های حمل و نقلی منجر شود در دستورکار قرار گیرد .
وی افزود: این کمیته ویژه متشکل از گروه تجاری - اقتصادی به سرپرستی معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار و جمعی از فعالان اقتصادی استان در سه گروه موادغذایی، کشاورزی و دام و طیور قرار است.

رییس اتاق بازرگانی مازندران ابراز امیدواری کرد، با اعزام این هیات زمینه برای رشد و توسعه اقتصاد مازندران فراهم و با افزایش حجم صادرات به روسیه محقق، بازار این کشور به روی بازرگانان ایرانی و مازندرانی بیش از پیش گشوده شود.

عشریه یادآور شد: با توجه به تحریم های اخیر غرب علیه روسیه و نیاز این کشور به برخی کالاهای اساسی، شرایط مناسبی برای فعالیت تجار ایرانی در بازار روسیه فراهم شده است و انتظار می رود روابط اقتصادی دو کشور متحول شود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن