تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819707210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای طرح مکمل یاری ویتامین D در مدارس آذربایجان شرقی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكی تبریز خبر داد: اجرای طرح مکمل یاری ویتامین D در مدارس آذربایجان شرقی خبرگزاری پانا: معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكی تبریز گفت: معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكی تبریز، دانش آموزان را سفیران سلامت در جامعه عنوان کرد و گفت:آنچه زندگی ما را در مخاطره قرار داه است شیوه زندگی غلط و سبک زنگی نادرست است.
۱۳۹۳ دوشنبه ۵ آبان ساعت 18:07



به گزارش خبرگزاری پانا،صادق تبریزی در مراسم افتتاح طرح آهن یاری در مدرسه فرزانگان ناحیه 5 تبریز این طرح را قدمی مثبت در مسیر ارتقا سلامت دانش آموزان عنوان کرد و اظهار داشت:در طرح آهن یاری در 1200 مدرسه در استان برای بیش از 120هزار دانش آموز حدود 2 میلیارد قرص آهن در طول سالتحصیلی پخش خواهد شد.
وی گفت:این طرح در 300 مدرسه با 57هزار دانش آموز در سطح مدارس شهر تبریز اجرا می شود.
معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكی تبریز، دانش آموزان را سفیران سلامت در جامعه عنوان کرد و گفت:آنچه زندگی ما را در مخاطره قرار داه است شیوه زندگی غلط و سبک زنگی نادرست است.
این مقام مسئول تصریح کرد:زندگی ماشینی و عدم تحرک از یک سو و تغذیه نادرست و استفاده از فست فودها از سوی دیگرسبب بالا رفتن قند و فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی شده است.
تبریزی تصریح کرد:متاسفانه جامعه ما به سمت چاقی پیش می رود و طبق آمار ارایه شده نصف دانش آموزان کشورمان به اضافه وزن یا چاقی دچار هستند که همگی ناشی از شیوه نادرست زندگی است.
وی به نقش دانش آموزان در اصلاح رفتارهای تغذیه ای اشاره کرد و گفت:دانش آموزان نه تنها باید شیوه زندگی خود را اصلاح کنند بلکه باید مروج سلامت در جامعه نیز باشند.
معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكی تبریز اظهار داشت: برای این که شیوه زندگی خود را تغییر دهیم باید نکاتی را رعایت کنیم که فعالیت فیزیکی و ورزش منظم روزانه به مدت حداقل 30 دقیقه لازم و ضروری است.
وی اصلاح رفتارهای تغذیه ای را مورد تاکید قرار دادو گفت:متاسفانه در منطقه آذربایجان 3 برابر نیاز بدن نمک و 4 برابر نیاز شکر مصرف می کنند و میزان مصرف روغن ما بالاتر از میانگین کشوری است پس بنابراین کاهش مصرف نمک،شکر و روغن همواره باید در تغذیه سالم مورد توجه باشد .
وی با بیان این که 85درصد آذری ها به اندازه کافی میوه و سبزیجات مصرف نمی کنند، ادامه داد:مصرف پایین میوه و سبزیجات در غذای روزانه از دیگر مواردی است که سلامتی را با خطر مواجه می کند.
تبریزی افزود:مصرف پایین لبنیات از دیگر مواردی است که باید در اصلاح شیوه زنگی مورد تجدیدنظر واقع شود چراکه میزان مصرف لبنیات در بین آذری ها به دو سوم کاهش یافته است.
معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بیش از 70درصد نوجوانان کشور کمبود ویتامین D دارند ، اظهار داشت:بعد از طرح آهن یاری ، طرح مکمل یاری ویتامینD برای کاهش خطرات پوکی استخوان در مدارس اجرا خواهد شد.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن