تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799466138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحران در روابط آمریکا و اسرائیل!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: یادداشت سیاسی/ بحران در روابط آمریکا و اسرائیل! خبرگزاری پانا: هرچند سابقه همکاری آمریکا و اسرائیل، امکان اختلاف میان آنها را کمرنگ می کند اما در یکسال گذشته و از زمان روی کار آمدن دولت جدید در ایران، جنگ لفظی میان مقامات آمریکا و رژیم اشغالگر قدس آغاز شده است. برخی از کارشناسان روزهای طلایی همکاری این دو را رو به پایان اعلام کرده و از آن به عنوان آغاز انزوای اسرائیل در جهان یاد می کنند.
۱۳۹۳ دوشنبه ۵ آبان ساعت 10:05



سرویس سیاسی پانا؛ یکسالی می شود که مقامات رژیم اشغالگر قدس از سیاست آمریکا در مذاکره با ایران انتقاد می کنند. نزدیک شدن نظرات ایران و 5+1 از یک سو و تلاش آمریکا برای تسهیل روابط با ایران از سوی دیگر سبب شده تا نخست وزیر اسرائیل روز به روز منزوی تر شده و تلاشهایش در عرصه بین الملل نتیجه کمتری به دنبال داشته باشد.
تلاش مقامات اسرائیل تنها به نتانیاهو منتهی نمی شود. چندی پیش در سفری که موشه یعلون، وزیر دفاع اسرائیل، به واشنگتن داشت، دولت اوباما تقاضای او برای ملاقات با شماری از مشاوران امنیت ملی آمریکا را رد کرد. یعیر لاپید، وزیر دارایی اسرائیل، یک روز پس از رد این تقاضا از "بحران" در روابط آمریکا و اسرائیل سخن گفت. لاپیدمی گوید "این بحران باید محترمانه و مسئولانه حل شود." برخی معتقدند که این اقدام کاخ سفید در مقابل سخنان یکسال اخیر مقامات اسرائیل به خصوص در برابر جان کری است. جان کری به خاطر تلاش برای گفت و گو با ایران و همچنین تلاش برای حل مساله فلسطین و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی از سوی مقامات رژیم اشغالگر قدس، تحت فشار بوده و آنها در سخنانشان بارها به جان کری حمله کرده اند.
روزنامه "یدیعوت اخرونوت" چندی پیش نوشته بود، موشه یعلون در یک محفل خصوصی گفته است که "تنها یک چیز می‌تواند ما را نجات دهد، آن هم اینکه جان کری برنده نوبل صلح شود و دست از سر ما بردارد.» به نوشته این روزنامه، موشه یعلون گفته بود که پیشنهادهای جان کری و ژنرال آمریکایی جان آلن "ارزش برگه‌ای که پیشنهادها روی آن نوشته شده‌اند را ندارند". آتش خشم بنیامین نتانیاهو زمانی شعله ور شد که توافق ژنو بین ایران و 5+1 به امضا رسید. در بیست و چهارم نوامبر سال دو هزار و سیزده بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در برابر دوربین های خبری ایستاد و از توافقنامه موقت بین ایران و قدرت های جهانی که در ژنو به امضاء رسید، سخت عصبانی شد و گفت: "آنچه در ژنو حاصل شد یک توافق تاریخی نیست و اسرائیل به این توافق متعهد نیست." مقامات آمریکا در آن زمان برای کاهش فشارهای موجود در آمریکا به ویژه فشارهای کنگره در سخنان خود تاکید می کردند که در توافق با ایران، امنیت اسرائیل در اولویت است. اما با مرور زمان و مشخص شدن لایه های پنهان توافق با ایران، این ادعا رنگ می باخت چرا که آمریکا نه تنها به فکر اسرائیل نبوده بلکه در تمام این مدت 5+1 در توافق با ایران به دنیال منافع خود بودند. حتی تلاش لابی صهیونستی برای نزدیک شدن به فرانسه نیز با هوشمندی تیم مذاکره کننده هسته ای بی نتیجه ماند. تلاش غرب برای پایان دادن به یک بحران غیر ضروری در برابر با ایران، شاید مهمترین عامل اختلاف میان آمریکا و رژیم اشغالگر قدس به نظر برسد اما یک مساله مهمتر نیز وجود دارد و آن تشکیل دولت مستقل فلسطینی با تامین امنیت توسط خود آنها است. دولت مستقل فلسطینی می تواند دیر یا زود از طریق دادگاه های بین المللی زمین های خود را از اشغالگران پس بگیرد.
از سوی دیگر در سایه حمایت های ایران از حماس به عنوان یک قدرت نظامی در منطقه فلسطین، سرزمین های اشغالی دیگر برای یهودیان محل زندگی نخواهد بود و شاید این روند راهی باشد برای پایان دادن به یک جنگ 60 ساله.
همین عوامل سبب شده است تا در روزهای اخیر شاهد جنگ لفظی بیشتری بین مقامات پنتاگون و وزرای اسرائیلی باشیم.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن