تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819556290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدوين بسته اجرايي يک ميليارد دلاري براي اجراي شبکه‌هاي آبياري و زه‌کشي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آبان ۱۳۹۳ (۲۰:۰ب.ظ)
تدوين بسته اجرايي يک ميليارد دلاري براي اجراي شبکه‌هاي آبياري و زه‌کشي معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي شرکت مديريت منابع آب ايران از تدوين بسته اجرايي يک ميليارد دلاري براي اجراي شبکه‌هاي آبياري و زه‌کشي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، مجيد سياري، با بيان اينکه يکي از راهبرد‌هاي اصلي شرکت مديريت منابع آب ايران اجراي طرح‌هاي توسعه در بخش شبکه‌هاي آبياري است، اظهار داشت: براي اجراي اين طرح‌ها در بخش سدها و شبکه‌هاي آبياري و زه‌کشي همواره با کمبود منابع مالي مواجه بوده‌ايم و عدم تزريق به‌موقع منابع مالي اين طرح‌ها را تحت تاثير شديد قرار مي‌دهد؛ يکي از راه‌هاي تامين منابع براي اين طرح‌ها، استفاده از فاينانس خارجي با سرمايه‌گذاري چين درنظر گرفته شده است.
وي با اشاره به گستردگي اين طرح‌ها، گفت: در گام نخست طرح‌هاي اجرايي معادل 10 ميليارد دلار پيش‌بيني و در 10 بسته يک ميليارد دلاري در نقاط مختلف کشور دسته‌بندي شد و اولويت با مناطقي است که سد در آنها احداث شده و تامين آب آن نيز صورت گرفته است تا با احداث شبکه‌هاي آبياري، آب به زمين‌هاي کشاورزي هدايت شود.
سياري با تاکيد بر اينکه تعريف و راهبري چنين طرح بزرگي به برنامه‌ريزي دقيقي نياز دارد، ادامه داد: به همين منظور تيم تخصصي در شرکت مديريت منابع آب ايران با همکاري شرکت‌هاي آب منطقه‌اي تشکيل شد و توانستيم تمامي اطلاعات موردنياز براي اجرايي کردن اين طرح را گردآوري و تدوين کنيم و مفاد برنامه براي نبود مغايرت با قوانين جاري با وزارت نيرو، بانک مرکزي و معاونت برنامه‌ريزي رياست‌جمهوري نيز هماهنگ شد.
وي به مخالفت بانک مرکزي با طرح 10 ميليارد دلاري به‌دليل بالا بودن رقم اين قرارداد اشاره کرد و افزود: با وجود اينکه براي بسته 10 ميليارد دلاري مصوبه شوراي اقتصاد و هيات وزيران و همچنين موافقت بانک عامل را داشتيم، در مرحله بعدي در راستاي اجابت خواسته بانک مرکزي مبني‌ بر کاهش ميزان رقم فاينانس، قرار بر اين شد که فقط براي بسته نخست اجرايي به ارزش يک ميليارد دلار اقدام و مجوزهاي لازم براي اين طرح دريافت شود.
معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي شرکت مديريت منابع آب ايران ادامه داد: هم‌اکنون تهيه مستندهاي بسته يک ميلياردي در دست اقدام است و همزمان با نهايي شدن آن، قراردادهاي اجرايي و تضمين‌هاي آن با طرف چيني و شرکت مشارکت‌کننده ايراني در دست بررسي است و اميدواريم با تصويب اين طرح‌ها، عمليات اجرايي در اسرع وقت آغاز شود.
وي در پايان تصريح کرد: به نتيجه رسيدن اين طرح موجب وارد چرخه شدن بسته‌هاي ديگر اجرايي خواهد شد و به يقين بسته‌هاي ديگر اجرايي مشکل بسته نخست را نخواهد داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن