تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799153107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتخاب شهرداران توسط شوراها مثل گذشته باقی خواهد ماند / احتمال کاهش تعداد اعضای شوراها


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
انتخاب شهرداران توسط شوراها مثل گذشته باقی خواهد ماند / احتمال کاهش تعداد اعضای شوراها
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برآوردی که از مجلس دارم انتخاب شهردار مثل گذشته توسط شوراها باقی می‌ماند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد رضا باهنر نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در همایش مشترک روسای شوراهای اسلامی  استان‌ها و شهرهای مراکز استان‌های کشور که پیش از ظهر امروز با حضور چمران رئیس شورای عالی استانها و دیگر روسای شورای شهرها که در وزارت کشور برگزار شد افزود: با بیان اینکه با توجه به سابقه 28 ساله تشکیل مجلس شورای اسلامی و نیز مدت زمان طولانی فعالیت بنده در این نهاد در بدو تشکیل شوراها دولت وقت نیز در خصوص چگونگی اختیارات به شوراها نگران بود وبه همین دلیل این امر سبب تاخیر چند ساله در تشکیل شوراهای شهرها شد.

وی با تاکید بر اینکه شوراهای شهرها قادر به انجام بسیاری از وظایفی هستند که امروز توسط دولت به انجام می‌رسد اظهار داشت: چرا که شوراها به سبب رشدیافتگی در طول چند سال فعالیتشان به خوبی قادر به انجام بسیاری از وظایف هستند که مهترین آن انتخاب شهردار است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه اختیارات شوراها کم است و باید همه مسائل شهر به شوراها واگذار شود تصریح کرد: اجرای بسیاری از مسائل در حوزه آموزش و پرورش، سلامت، بهداشت و درمان و حتی امنیت باید برعهده شوراها باشد چرا که دولت نه امکانات آن را دارد و نه حوصله آن را اما تمامی این واگذاری‌ها باید مشروط به شرایط خاص باشد.

باهنر با اشاره به تشکیل اولین شوراها در تهران یادآور شد: امیدها درآن زمان این بود که شورای شهر خود را درگیر مسائل سیاسی نکند که هر چند برخی بر این عقیده‌اند که چرا در مجلس مسائل سیاسی مطرح است مهمترین دلیل و پاسخی که می‌توان به این موضوع داد آن است که مجلس محل این کار است اما شورا جای بحث‌های سیاسی نیست.

وی ادامه داد: اولین شورا در تهران آنقدر درگیر بحث های سیاسی شد که با این که دولت و شورا در یک جناح بودند اما دولت مجبور به انحلال آن شد ودر واقع عمر این شورا پیش از زمان قانونی آن به پایان رسید.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هر چند رشد یافتگی شوراها با تدوام فعالیت آنها بیش از پیش محسوب می‌شوداما متاسفانه بیان بسیاری از مسائل که نمی‌توان آنها را به سبب حضور رسانه‌ها مطرح کرد همواره مشکلاتی را برای شهرداران ایجاد می‌کندبه عنوان مثال شهردار تهران که باید بودجه 17 هزار میلیارد تومانی را مدیریت کند با توجه به جناح بندی ‌های سیاسی  اگر قرار باشد  رای لرزان 16 نفر داشته باشد و نداند که فردا شهردار خواهد بود یا نه و یا با چه فردی دوست شود و یا خیر این امر خیلی خطرناک خواهد بود.

باهنر با بیان اینکه رهبری نیز به عنوان بالاترین مقام سیاسی کشور از طریق منتخبان مردم در مجلس خبرگان رهبری انتخاب می‌شود افزود: اینکه باید یک عده کارشناس نظر شهردار را انتخاب کنند صحیح است و من آن را می‌پذیرم. اما باید به این موضوع نیز در نظر داشت که هرچند باید شهرداران نیز توسط شورا انتخاب شوند حضور افراد کارشناس و آگاه به تمام مسائل شهر و نه تنها رشته تخصصی عضو شورا در این راستا ضروری است  چرا که اگر یک نماینده فوق دکتری سیاسی نیز داشته باشد اما آگاه به مسائل شهر و کشور نباشد محل اشکال است.

وی با تاکید بر اینکه معتقدم بهترین جایی که می‌تواند شهردار را انتخاب و بر عملکرد آن نظارت نماید شوراست اظهار داشت: اما اختیارات شوراها نیز باید با واگذاری بسیاری از مسئولیت‌های شهر به آنان زیاد شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در هر صورت تاسیس و حمایت شوراها به دست مجلس است افزود: اما در این بین رابطه شوراها و مجلس باید حسنه، مشفقانه و دوستانه باشد و تقابلی صورت نپذیرد که نگرانی من نیز از این بابت است چرا که به هر حال تکلیف انتخاب شهرداران تا دو ماه آینده روشن خواهد شد.


باهنر تاکید کرد: هر چند عضوی که طراح انتخاب شهردار توسط هیئت رئیسه بود پس از بیان اظهارات کارشناسی اعضای شورا و برخی دیگر از نمایندگان به این نتیجه رسید که این کار صحیح نیست و حاضر به پس گرفتن نظر خود شد اما باید در نظر داشت سایر اعضای مجلس به خاطر طرح این موضوع نباید به در صدد تقابل با وی در صدد پس گرفتن رای او باشند چرا که اگر وحدت میان مردم مراکز قدرت و نهادهای تصمیم گیر نباشد مشکل ساز خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح انتخاب شهردار از 10 تا 15 بند برخوردار است  افزود: امضاء 130 نماینده مجلس به معنای قبول تمامی بندها نیست و ممکن است یک نماینده تنها به دلیل پذیرش یک بند حاضر به امضاء آن شده باشد.اما آنچه مهم است این موضوع  همه تلاش می‌کنیم که مساله انتخاب شهردار کما فی‌ سابق به عهده شورا باشد که با توجه به نظرات اخیر نمایندگان مجلس نیز این احتمال بسیار بالا است.  

*شهردار نباید نگران دست لرزان 16نفر باشد


نایت رئیس شورای اسلامی شهر تهران با عنوان اینکه اختیارات شهردار را باید بیشتر نمود اظهار داشت: نمی‌شود شهردار را منصوب کرد اما وی هر روز دستش بلرزد و جایگاه خود را به دلیل اینکه جواب سلام فلان نماینده را دیر داده بلرزد و مردد باشد و که فردا شهردار خواهد بود یا نه .

با‌هنر با عنوان اینکه شاید بیش از 100 طرح استیضاح در مجلس امضا می‌شود تصریح کرد: اما از این تعداد تنها 10 طرح در صحن مطرح می‌شود چرا که  اگر قرار باشد هر روز بحث استیضاح شهردار مطرح شود تنها پیامدش متزلزل نمودن جایگاه شهرداران و افزایش هزینه‌هاست.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به نظرات اخیر نمایندگان مجلس پیش بینی می‌شود که انتخاب شهردار کمافی سابق توسط شوراها باقی بماند که البته ممکن است تعداد اعضا شوراها و اختیارات آنها با تغییراتی موجه شود که من طرفدار افزایش اختیارات هستم.

انتهای پیام /







تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن