تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804820907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جامعه جهانی برای تعامل ارزشهای شرق و غرب چاره‌ای جز فرم بندی آن‌ها ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: هادی سلیمانپور:
جامعه جهانی برای تعامل ارزشهای شرق و غرب چاره‌ای جز فرم بندی آن‌ها ندارد
رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین المللی وزارت امور خارجه گفت: در غیاب ویژگی‌ها و ارزشهای شرق پدیده‌هایی همچون افراط گرایی، رادیکالیسم و تروریسم رشد خواهد کرد.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران ؛هادی سلیمانپور در برنامه سمپوزیوم منطقه‌ای ایران و جاده ابریشم گفت: هویت شرق در دو مرحله حساس از تاریخ با پدیده‌های ویژه روبرو شد که در دوران اقنلاب صنعتی، شرق و جاده ابریشم با پدیده جهانی شدن ارزش‌های انقلاب صنعتی و اعمال این ارزش‌ها از طرف غرب مواجه بود.  
 
وی ادامه داد: در این تعامل‌ها ارزشهای بسیار والایی در جامعه بشری خلق شده است که قابل احترام هستند. ارزشهایی همچون دموکراسی، بازار آزاد، حقوق پایه انسانی (حقوق بشر) و حاکمیت مطلوب است و همه این‌ها ارزشهای غرب هستند که در طول ۴ قرن گذشته توانسته‌اند نظام جهانی را فرم دهند و به عنوان ارزشی‌های جهانی مطرح شوند. این ارزش‌ها در غیاب ارزشهای شرق صورت گرفته‌اند، هرچند ما در شرق و آسیای مرکزی مشابه اینگونه ارزش‌ها را داشته‌ایم و وقتی از تعاملات فرهنگی در جاده ابریشم سخن می‌گوییم، همه این ارزش‌ها نمایان می‌شوند.  
 
رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین المللی وزارت امور خارجه اظهار داشت: با توجه به اینکه شرق در پدید آوردن ارزشهای جهانی ۴۰۰ سال غایب بوده، امروز با موج دیگری از تحولات مواجه هستیم، آنچه که انقلاب ارتباطات آثار و عواقبی که جهانی شدن بر زندگی ما و مراودات ما خواهد گذاشت، بدون شک جهانی شدن ابعاد بسیار برجسته و مثبتی را در تطول جامعه جهانی ایفا خواهد کرد.  
 
سلیمانپور ادامه داد: امروزه پدیده تروریسم، افراط گرایی، بسط و گسترش بدون حد و حصر تولید موادمخدر و سقوط ارزشهای والای انسانی از جنبه‌های منفی جهانی شدن است.  
 
وی گفت: در گذشته تروریسم نیازمند یک سازمان آهنین و رهبری متمرکز به عنوان اسپانسر مالی برای ایجاد و اقدام تروریستی داشته است.  
 
رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین المللی وزارت امور خارجه اظهار کرد: امروز جهانی شدن در اختیار پرورش و افراط گرایی شده است، به ویژه که تروریسم یک پدیده جهانی با آثار جهانی است.  
 
سلیمانپور تصریح کرد: با توجه به اینکه ایدئولوژی همانند گذشته (ناسیونالیسم) را به خود نمی‌بیند، اعضایش از یک ملیت به خصوص نیستند و ایدئولوژی چارچوب مشخصی ندارد ولی توانایی انطباق خود را با اقلیم‌های مختلف دارد.  
 
وی ادامه داد: در آن دوران جهان غرب برای ارتقاء خودش تصمیم به جهانی شدن کرد و امروز جامعه بشری چاره‌ای بجز تعامل فرهنگی و ارزشی میان غرب و شرق ندارد.  
 
رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین المللی وزارت امور خارجه گفت: اگر ما تمدنی برجسته‌تر در جامعه سالم می‌خواهیم، بایستی تعامل ارزشهای شرق را انتخاب و بسوی آن حرکت کنیم.  
 
وی ادامه داد: امروز دانشمندان بسیاری در شرق و آسیای مرکزی (ایچکاپ)، (ایسکا) و (یونسکو) نقش اساسی برای همبستگی در شرق برای تعامل بین ارزشهای شرق و غرب فراهم کرده‌اند.  
 
رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین المللی وزارت امور خارجه اظهار کرد: ما به صورت دوجانبه و چندجانبه کنفرانس‌های منطقه‌ای را برای ارائه ارزشهای تمدنی هر قوم همچون تمدن چین، پارس، ترک، شبه قاره و اعراب را یافته‌ایم و این اقدام این امکان را برای ما فراهم می‌کند که ارزشهای مشترک در آسیا را پیدا کنیم.  
 
سلیمانپور تصریح کرد: امروز براساس ارزش‌های موجود جهانی، روابط میان دولت‌ها براساس سود شکل می‌گیرد، در حالیکه ارزشهای تمدن پارسی، چین و آسیایی و صرفا روابط میان کشور‌ها، اقوام و دولت‌ها باید براساس خیرخواهی باشد. در واقع ارزشهای شرق یعنی آنچه که بر خود می‌پسندیم بر دیگران نیز بپسند.  
 
وی گفت: ارزشهای شرق ارزشهای والایی هستند و یکی از این ارزش‌ها در جاده ابریشم همزیستی مسالمت آمیز بود.  
 
رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین المللی وزارت امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: در غیاب این ویژگی‌ها پدیده‌هایی مثل افراط گرایی، رادیکالیسم و تروریسم رشد خواهند کرد.
 
 
انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن