تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799003064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انگیزه اسیدپاشی/پرونده بنزین های آلوده/برخی بدشان نمی آید دستگیر شوند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: انگیزه اسیدپاشی/پرونده بنزین های آلوده/برخی بدشان نمی آید دستگیر شوند


سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری گفت: عامل یا عاملان واقعه تلخ اسیدپاشی در اصفهان باید به سرعت شناسایی شوند تا قوه قضائیه بتواند با نهایت سرعت آنان را به اشد مجازات برساند. هنوز مشخص نیست عامل یا عاملان به عنوان برخورد با بدحجابی این کار را کرده باشند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از واحد مرکزی خبر، محسنی اژه‌ ای افزود: واقعه تلخ اسیدپاشی که چندین مورد در روزهای اخیر در اصفهان صورت گرفت، اقدامی بسیار ناجوانمردانه، جنایتکارانه و خشن است و همه دست اندرکاران برای شناسایی عامل یا عاملان این واقعه باید اقدام جدی کنند و ما هم موضوع را تعقیب می کنیم تا هرچه زودتر عاملان آن دستگیر شوند و با فوریت به اشد مجازات برسند.
وی با اشاره به عوارض این گونه اقدامات در فرد یا خانمی که اسید روی او پاشیده می شود، گفت: این مشکل علاوه بر هزینه هایی که وارد می کند تا آخر عمر هم برای آن فرد عذاب آور خواهد بود.
معاون اول قوه قضائیه افزود: درست است که اینگونه جنایات قابل قصاص و مجازات است، اما باید مجازات بازدارنده ای صورت گیرد و هیچ کس به خودش جرات این گونه کارها را ندهد.
محسنی اژه‌ ای گفت: ریاست دادگستری اصفهان، مسئولان ذیربط در نیروی انتظامی و مسئولان اطلاعاتی را خواسته و دادستان را شخصا وارد پرونده کرده است تا عاملان این واقعه تلخ شناسایی شوند.
وی افزود: اطلاعاتی که تاکنون جمع آوری شده است نشان می دهد که بسیاری از اخبار برخی از سایت های عمدتا خارجی و داخلی در این خصوص تایید نشده است و هنوز مشخص نیست که عامل یا عاملان به عنوان برخورد با بدحجابی این کار را کرده است.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: گزارش هایی که گرفته اند، حاکی از این است که برخی از این خانواده ها بدحجاب نبودند و متدین بوده اند.
محسنی اژه‌ای افزود: هیچ قرینه و شواهدی فعلا مبنی بر اینکه این اتفاق با این انگیزه رخ داده است هنوز مشخص نیست و امیدواریم عامل یا عاملان سریع شناسایی و دستگیر شوند تا به اشد مجازات برسند.

وی در پاسخ به سوال چند خبرنگار مبنی بر اینکه منظورتان از اشد مجازات چیست، گفت: به انگیزه متهم بستگی دارد و هرچه قانون پیش بینی کرد و اجازه داد عمل می کنیم.
معاون اول قوه قضائیه افزود: در بسیاری از موارد اقل و اکثر داریم و هرچه قانون اجازه داد، اشد مجازات اجرا می شود.
محسنی اژه ‌ای گفت: ما خارج از نوبت این پرونده را رسیدگی خواهیم کرد و امیدواریم نیروی انتظامی هرچه زودتر به نتیجه برسد.
محسنی اژه ای


محاکمه سه نفر دیگر از متهمان فتنه ۸۸

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در طول این هفته و هفته قبل از آن، سه نفر از متهمان فتنه ۸۸ محاکمه و در دادگاه بدوی به حبس و غیرحبس محکوم شدند.
محسنی اژه‌ای افزود: چون حکم این تعداد قطعیت نیافته است از بیان اسامی آنان معذورم، اما محاکمه این سه تن غیابی نبوده است.

وی در خصوص پرونده های زمین خواری نیز گفت: درخصوص این قضایای تلخ در جلسات گذشته توضیحات مفصل داده ام، اما در برخی از پرونده های زمین خواری در لواسانات و در موردی که به سازمان محیط زیست شمیرانات مربوط می شد مشاهده کردیم که حکم های پرونده قطعیت یافته بود.

محسنی اژه ای افزود: تخلفی در محیط زیست شمیرانات و همچنین یکی دو نفر از ماموران کلانتری صورت گرفت مبنی به اینکه صورتجلسه صوری درست کردند و گفتند حکم تخریب یا قلع و قمع اجرا شده است و این صورتجلسه را به مسئولان قوه قضائیه و مسئولان خودشان ارسال کردند.
معاون اول قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه هم فکر نمی کرد که این صورتجلسات، جعلی باشد و گمان ما این بود که رفع تصرف و تخریب صورت گرفته و پرونده مختومه شده اما اکنون محیط زیست متوجه شد که این صورتجلسات صوری بوده است و اکنون چند نفر در این رابطه تحت تعقیب قرار گرفتند و بازداشت شدند.

 پرونده بنزین های آلوده در حال رسیدگی
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سئوال خبرنگاری که درباره بنزین های آلوده پرسید و اینکه رسیدگی به این پرونده در چه مرحله ای است آیا افرادی در این خصوص بازداشت شده اند یا خیر‌؟ گفت : این پرونده کماکان در حال رسیدگی است که البته رسیدگی به آن دو بخش دارد.

وی افزود: در یک بخش ادعا شده این بنزین ها آلوده و سرطان زاست که در این خصوص اگر چنین چیزی نباشد و در تحقیقات مشخص شود این بنزین ها سرطان زا نیست کسانی که چنین ادعایی را مطرح کردند ، باید پاسخگو باشند چون این ادعا تشویش اذهان عمومی است.

محسنی اژه ای ادامه داد: بخش دوم اینکه اگر سرطان زا بودن آن مشخص شد با کسانی که در تولید آن دست داشته اند، برخورد خواهد شد که البته درباره نظرات کارشناسی اختلاف نظر وجود دارد و کماکان در حال رسیدگی است و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده اند.

وی درباره برخورد با تولید کنندگان مواد غذایی ناسالم که سئوال خبرنگار دیگری بود و اقدامات قوه قضائیه در این خصوص که سئوال خبرنگار دیگری بود؟ گفت: در این خصوص وزیر بهداشت ، حساسیت لازم را دارد و اقدامات خوبی نیز انجام داده است و ما نیز در صحبت هایی که با دادستان تهران داشته ایم در برخورد با این افراد مصمم هستیم چون بحث سلامت امر بسیار مهمی است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: کسانی که در این خصوص مسئولیتی دارند، اگر به مشکلی برخوردند موضوع را اعلام کنند تا رسیدگی ها تسریع شود و اگر لازم باشد، طرحی و یا قانونی به تصویب برسد این کار صورت گیرد که البته اکنون وزارت بهداشت حساسیت لازم را دارد.

محسنی اژه ای گفت: ما نیز برای همکاری با وزارت بهداشت برای سلامت بیشتر و برخورد با کسانی که مرتکب جرم می شوند، همکاری خواهیم کرد .
وی ادامه داد: البته بحث تخلف را خود دستگاه ها رسیدگی می کنند و ما فقط موضوعات مربوط به جرم را رسیدگی می کنیم.

دخل و تصرف زیاد دولت در لایحه جامع وکالت

سخنگوی قوه قضائیه همچنین گفت: دولت در لایحه جامع وکالت، دخل و تصرف های فراوانی کرده است و از نظر قوه قضائیه، این لایحه دیگر لایحه قضائی ما نیست و به مجلس هم اعلام کرده ایم که مورد قبول ما نیست.

محسنی اژه ای به مطالب گسترده ای که این روزها در رسانه ها در خصوص لایحه جامع وکالت مطرح شده است ، اشاره کرد و افزود : از نظر ما مطلب روشن است، اما برای آگاهی بیشتر رسانه ها مطالبی مطرح می کنم.

وی گفت: بحث نخست این است که آیا این لایحه قضایی است یا نه ؟ که برداشت ما این است که لایحه جامع وکالت قضایی است و برنامه پنجم ما را مکلف کرده است که این لایحه را تهیه کنیم.

محسنی اژه ای افزود: اگر این لایحه قضایی نیست پس چه لزومی داشت دستگاه قضایی آن را تهیه کند ؟

وی گفت: طبق قانون لوایحی که قوه قضائیه تهیه می کند، از طریق دولت به مجلس می رود و طبق تفسیر شورای نگهبان، دولت نمی تواند در لوایح قضایی دخل و تصرف کند و آن را تغییر دهد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: ما قبلاً در این خصوص قانونی نداشتیم اما اکنون قانون مشخصی داریم مبنی بر اینکه اگر قوه قضائیه لایحه ای را به دولت فرستاد، دولت سه ماه بعد باید آن را به مجلس ارسال کند اما سه ماه دیگر هم به دولت فرصت داده شده است اما اگر بعد از شش ماه همچنان دولت این لایحه را به مجلس ارسال نکرد، قوه قضائیه می تواند مستقل خودش آن را به مجلس ارسال کند.


شاکیان پرونده کمپوست از 9 هزار تَن گذشت

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه با بیان اینکه خانواده ها و افراد مراقب باشند تا بی جهت کلاه سرشان نرود، افزود: در جریان پرونده کمپوست اکنون تعداد شاکیان به بیش از 9 هزار نفر رسیده که البته این تعداد مربوط به آنهایی است که شکایت خود را تاکنون ثبت کرده اند .

وی گفت: در این خصوص از بیش از هزار نفر تحقیق و به شهرها و استان های مختلف نیز نیابت داده شده است که اموال متهمان را شناسایی و توقیف کنند و همچنین مراقبت شود تا اموالی که درحال فاسدشدن هستند از بین نرود و به فروش برسد.

محسنی اژه ای افزود: در این خصوص 11 نفر بازداشت شده اند که 6 نفر از آنان با قرار وثیقه آزاد شده اند.
سخنگوی قوه قضائیه در ادامه گفت: البته اتفاق دیگری نیز اخیرا رخ داده که ربطی به آن پرونده ندارد و آن اینکه یک وکیل دستگیر شده و این فرد با یکی از دستگاه های دولتی قراردادی بسته است تا در قبال وکالت 32 میلیارد تومان دریافت کند که معلوم نیست با چه مبنایی و در چه پرونده ای چنین قراردادی بسته شده که 32 میلیارد قرار است این وکیل بگیرد و آن دستگاه اجرایی نیز با چه مبنایی قرارداد بسته است تا این مبلغ را بپردازد.
وی گفت: البته آن دستگاه دولتی پول را به حساب یک شرکت واریز کرده و آن شرکت قرارداد را با این وکیل ببندد که در واقع نوعی پولشویی است.



برخی بدشان نمی آید دستگیر شوند
سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره تحصن محمد نوری زاده که در دو هفته گذشته در پاستور دو بار تحصن داشته است، افزود: انگار برخی بدشان نمی آید دستگیر شوند اما این موضوع بستگی به نظر دادستان و ماموران امنیتی دارد.
وی در ادامه به بازداشت برخی توهین کنندگان به مقدسات اشاره کرد و گفت: افرادی در خصوص ترویج فساد و توهین به مقدسات شناسایی شدند.
سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اینکه در مقاطعی به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران توهین کردند، افزود: نوع اقدامات این افراد در شبکه های اجتماعی بوده که تصورشان این بود که این اقدام آنان قابل شناسایی نیست؛ اما شناسایی و افرادی در تهران، شیراز و خوزستان دستگیر شدند.

محسنی اژه‌ای همچنین به نحوه اطلاع رسانی در پرونده نفتی اشاره کرد و گفت: در این پرونده برخی از رسانه ها گفته های بنده را تحریف کرده اند.

وی افزود: بنده اعلام کردم در این پرونده از برخی از افراد به عنوان مطلع تحقیق شده است، اما برخی آن را تحریف کردند و درخواست من این است مطالب به درستی و دقیق اطلاع رسانی شود تا مثمر ثمر باشد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: همان طور که گفتم در این پرونده 10 تن بازداشت هستند که یکی از این افراد، خانم است.

 


دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن