تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799201153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تذکرات فرهنگی مسئولان نشان از تعهدات دینی و اخلاقی است/ برگزاری سوگواره سفری تاعروج انسانیت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > فارس مریدی:
تذکرات فرهنگی مسئولان نشان از تعهدات دینی و اخلاقی است/ برگزاری سوگواره "سفری تاعروج انسانیت"
شیراز – خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: تذکرات فرهنگی مسوولان نشان از تعهدات دینی و اخلاقی است.



به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر بهزاد مریدی در جمع خبرنگاران افزود: نصایح دلسوزانه و مشفقانه نماینده ولی فقیه در استان و فرمانده سپاه فجر به طور حتم موثر است و ما نیز هرگونه بی حرمتی به ساحت مقدس امامان همام سهوا یا عمدا را قویا محکوم می کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان، با عنایت به اهمیت این یادمان الهی و حفظ مبانی و ارزش های مقدس اسلامی همچون گذشته خادم بارگاه با عظمت اهل بیت (ع) و مقام معظم رهبری خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: با توجه به برنامه ریزی انجام شده این اداره کل درآستانه محرم ، برنامه ای منسجم با نام "سفری تا عروج انسانیت" در گذر هنر برگزار خواهد شد.

مریدی یادآور شد: در این زمان که دشمنان قسم خورده اسلام، شیعیان و اهلبیت(ع) تمام تلاش خود را به منظور نشان دادن تصویری نادرست از چهره رحمانی اسلام ارائه می کنند باید با برنامه ریزی و اتحاد حرکت کرد.

وی تاکید کرد: مدیریت و جامعه هنری فارس با تعصب و جدیت نسبت به فرمایشات نماینده مقام معظم رهبری در فارس و فرمانده سپاه فجر استان با توجه به نیاز هم صدایی و هم دلی همه دستگاه های دولتی همراه با مردم در مراسم عزاداری امام حسین(ع) حرکت خواهند کرد.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان فارس یادآور شد: مهمترین اولویت ما پایبندی بر حفظ وحدت و همدلی در هرچه باشکوه تر شدن برنامه های عزاداری ایام پیش رو است.

"سفری تاعروج انسانیت" در گذرهنر شیراز

دکترمریدی ابراز داشت: سوگواره "سفری تاعروج انسانیت" برای اولین بار در گذرهنر شیراز اجرا می شود.

مدیر کل فرهنگ وارشاداسلامی فارس با اشاره به برگزاری این سوگواره برای اولین بار در گذرهنر شیراز افزود: قریب به چهارده قرن از حماسه سروروسالار شهیدان عالم حضرت اباعبدلله الحسین(ع)در واقعه کربلا می گذرد واینک درمحرم پیش رو هنرمندان وفرهیختگان عرصه فرهنگ وادب استان فارس درپاسخ به این ندای ملکوتی بااجراهای متنوع ومتعدد آثارهنری باامام شهیدان تجدبدبیعت می کنند.

وی ادامه داد: سوگواره دهه عاشورایی که درمحرم امسال با عنوان "سفری تاعروج انسانیت" آن هم درگذر هنر برنامه ریزی شده ازسوم تا سیزدهم محرم در مسیر گذر هنر ازچهارراه حافظیه تا ادبیات وسایرنقاط عمومی ومذهبی شهربرپا خواهدشد.

مریدی ابرازداشت: سوگواره یادشده دارای بخشهای مختلفی است که با دیدار و غبار روبی مزار شهدای استان آغاز ودرادامه برنامه هایی درراستای ارزش گذاری به ساحت مقدس اهل بیت (ع) و ادای دین و تسلیت به مقام شامخ حضرت فاطمه زهرا(س) برگزارمی شود.

وی تصریح کرد: آیین "سفری تاعروج انسانیت" در گستره وسیعتری همچون مناسک نمایشی وعاشورایی؛ نواهای عاشورایی، تئاترمذهبی و هنرهای تجسمی به ظهورخواهدرسید و  هنرمندان وشاعران فارس با برنامه هایی چون شب های شعرعاشورایی به استقبال این دهه می روند.

وی از اجرای دو برنامه ابتکاری برای نخستین بار با عنوان کتیبه "لبیک یا سیدالشهدا" و تهیه کتاب بزرگ اشعار دست نویس شاعران باموضوع عاشورا تحت عنوان " محرم نامه" خبرداد و  افزود: برپایی نمایشگاه آثار ناشران استان وکشور درحوزه چاپ و نشر و کتاب و بویژه نمایش فیلمهایی با شاخص و محتوی مسایل عاشورا نیز ازدیگر برنامه های این ایام است.

دکتر مریدی اظهارداشت: دربخش نمایشهای آیینی شاهداجرای برنامه هایی همچون پرده خوانی، شهادت خوانی، چک چکو، سقاخوانی، هستیم و دربخش نمایشهای مذهبی نیز تعزیه خوانی، تئاترصحنه ای، نمایشه های میدانی، خیابانی ونقالی خواهیم بود.

علی ثابت مدیر اجرایی سوگواره "سفری تاعروج انسانیت" نیز درادامه اعلام کرد: با برنامه های این دهه در بخش نواها و نغمه های عاشورایی گوش جان می سپاریم به چاووش خوانی، منقبت خوانی، سورنانوازی، شروه خوانی ونواهای عاشورایی ازشهر میناب هرمزگان و همچنین میزبان مناسک عاشورایی استان بوشهر هستیم که شامل اجرای سنج و دمام می باشد.

وی گفت: دربخش شعروادب امسال بابرگزاری شب شعر "بانوی حماسه" که ویژه مقام ومنزلت حضرت زینب(س) است، همایش ادبی باحضوربانوان شاعر برگزارمی شود و دربخش نمایشگاه هنرهای تجسمی نیز آثاری از نقاشی هنرمندان وعکسهای تولیدشده و خوشنویسان عاشورایی و آثارحجمی و همچنین اجرای نقاشی زنده در مسیر گذرهنر عاشورا باحضوراساتید وعلاقه مندان صاحب فن را شاهد خواهیم بود.

ثابت ادامه داد: امسال دربخش فیلم سینمایی برآنیم تا باهماهنگی تهیه کنندگان فیلم " عقاب صحرا" به دیدن این فیلم همراه بانشست نقدوبررسی باحضورکارگردان وبازیگران آن باشیم.

مدیر اجرایی سوگواره "سفری تاعروج انسانیت" گفت: در راستای تهیه کتیبه "لبیک یا سیدالشهدا" امکانی فراهم شده تا عاشقان حضرت اباعبدلله الحسین پس گذشت 1400 سال ازحماسه خونین کربلا باامام خود بیعتی دوباره برقرارکنند تامردم ولایی استان توسط ثبت اثر دست خودبراین کتیبه با سرور وسالار شهیدان عالم تجدیدپیمان بسته بصورتی که دهها طومار سی متری درفضای نمایشگاه نصب شده وعاشقان اهل بیت (ع)با رنگ آمیزی بوسیله دستان خود برروی طومارپارچه ای، شکوهی از حماسه عاشورا راترسیم کنند و پس ازتولید وتهیه این اثر، طومار خلق شده توسط هنرمندان عاشورایی به کربلای معلی برای تبرک ودرادامه دربازگشت به حرم حضرت شاهچراغ (ع) آورده ورونمایی خواهدشد.

وی درباره تهیه کتاب بزرگ اشعار دست نویس شاعران باموضوع عاشورا تحت عنوان " محرم نامه" اظهارداشت: این کتاب فرصتی را ایجادمی کند تاتمامی اصحاب فرهنگ وادب وهنر ومردم شریف استان که توانایی سرودن شعررادارند، دروصف عاشورا و مسایل و رویکرهای شخصیتی حضرت امام حسین (ع) و دیگرشهدای کربلا سروده اند دراین کتاب بادست خط خود می نویسند و ثبت می شود و درپایان تاریخ مقرر کتابی تولیدخواهدشد که بالغ برصدها نفر ازعاشقان امام حسین علیه السلام آثارخودرا درآن درج وثبت کرده اند.

علی ثابت افزود: این کتاب نیز همراه باطومار لبیک با سیدالشهدا برای تبرک به کربلا رفته و برای بازدیدعمومی مردم به حرم مطهرشاه چراغ (ع) آورده می شود و لازم به ذکراست درصددیم تادرصورت امکان وفراهم آمدن مقدمات موردنیاز بزرگترین گروه تعزیه کشور که درحال حاضر درصحرا رود فسا اجرا می کنند را به شیراز آورده تابرای عاشقان امامت به صحنه فارس رفته و رونق عاشورایی بخشند.

مدیر اجرایی سوگواره "سفری تاعروج انسانیت" درپایان به این نکته اشاره کرد: هنرمندان 30 شهرستان استان فارس نیز بابرگزاری این نمایشگاه شامل مناسک نمایشی وعاشورایی، نواهای عاشورایی، تئاترمذهبی و هنرهای تجسمی به ظهورخواهدرسید و  هنرمندان وشاعران فارس با برنامه هایی چون شب های شعرعاشورایی به استقبال این دهه می روند.  
 



۱۳۹۳/۷/۲۸ - ۱۱:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن