تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798612411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده وزیر ورزش: حمایت و توسعه ورزشهای زمستانی از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده وزیر ورزش: حمایت و توسعه ورزشهای زمستانی از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید است مشهد - ایرنا - نماینده وزیر ورزش و جوانان در توسعه ورزشهای زمستانی گفت: حمایت و توسعه از این ورزشها از رویکردهای مهم این وزارتخانه و دولت تدبیر و امید است.


به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، "عیسی ساوه شمشکی" روز یکشنبه طی گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: توجه به ورزشهای زمستانی در کشور نسبت به قبل از انقلاب 70 درصد افزایش یافته و تعداد استانهای فعال در این رشته ها از پنج استان در قبل از انقلاب به 15 استان در حال حاضر رسیده است.
وی گفت: ورزشهای زمستانی از جذابیتهای بسیار در بین قشرهای مختلف مردم و از جمله جوانان برخوردار است و از مجموع 12 رشته ورزشهای زمستانی پنج رشته ورزشی از جمله اسکی، اسکی آل پاین، اسکی صحرا نوردی، اسنوبورد در ایران فعال است که تلاش می شود با جلب حمایت مسوولان و دست اندرکاران ذیربط و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه این ورزشها اقدام شود.
وی با بیان اینکه ورزش اسکی روی چمن در استانهای همدان، اصفهان، اردبیل و کردستان راه اندازی شده، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد راه اندازی آن در خراسان رضوی باشیم.
رییس سابق فدراسیون اسکی گفت: با توجه به ظرفیتها و جذابیتهای خاص کشور باید برای افزایش سایر رشته های ورزشهای زمستانی در استانهای گوناگون اهتمام خاص داشت.
وی اظهار کرد: با توجه به رویکردهای دولت برای توسعه ورزشهای زمستانی مسوولین مربوطه باید از بخش خصوصی متقاضی فعالیت در این بخش حمایت کنند.
ساوه شمشکی افزود: وزارت ورزش و جوانان علاوه بر پیگیری پرداخت تسهیلات برای جلب حمایت سایر دستگاههای اجرایی در تسریع ایجاد زیرساختهای این پیستها نیز کمک می کند.
وی پیگیری واردات تجهیزات مورد نیاز احداث پیستهای اسکی از خارج کشور را از دیگر اقدامات این وزارتخانه ذکر کرد و گفت: تجهیزاتی که با مجوز وزارت ورزش و جوانان وارد کشور شوند تنها مشمول 10 درصد عوارض گمرکی هستند که در غیر این صورت عوارض گمرکی آنها 90 درصد می باشد.
وی افزود: استان خراسان رضوی یکی از استانهای دارای توان و استعداد خاص در ورزشهای زمستانی و از جمله اسکی است و وجود پیست اسکی شیرباد مشهد که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال احداث می باشد از جذابیتهای بسیار برای جذب گردشگر داخلی و خارجی و توسعه کمی و کیفی این ورزش در شمال شرق کشور محسوب می گردد.
به گفته وی سال گذشته دو هزار گردشگر از کشورهای عربی از این پیست بازدید کردند.
ساوه شمشکی گفت: پیست اسکی شیرباد تنها پیست اسکی در کشور است که بخش خصوصی توانسته مالکیت اراضی آن را به طور کامل کسب کند و این مساله در جلب سرمایه گذار و گردشگر به آن نقش بسزایی داشته است.
رییس هیات اسکی خراسان رضوی هم با اشاره به فعالیتهای این هیات طی سنوات گذشته گفت: با توجه به جذابیت های این ورزش توقع مردم برای توسعه کیفی آنها روز بروز گسترده تر می شود و سرمایه گذاری های بیشتر، رونق هر چه بیشتر این ورزشها را به دنبال دارد.
"علیرضا مختارزاده"، استعدادیابی، توجه به آموزش و توسعه منسجم ورزش اسکی را از جمله رویکردهای این هیات طی سال جاری برشمرد.
وی ابراز امیدواری کرد با حمایت مسوولین مربوطه از سرمایه گذار بخش خصوصی پیست اسکی شیرباد چناران، شاهد نقش آفرینی این پیست در رونق اقتصادی و گردشگری استان خراسان رضوی و شمال شرق کشور باشیم.
مدیر پیست اسکی شیرباد چناران هم گفت: مطالعات نخست احداث پیست اسکی از اواسط دهه 1380 آغاز و بعد از جانمایی، مراحل احداث و تجهیز آن در ارتفاع دو هزار و 600 الی دو هزار 900 متر و طول یک هزار و 500 متر در سال 1390 انجام شد و از سال 1391 به بهره برداری رسید.
"کاظم مظلوم" افزود: تاکنون حدود 20 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی برای احداث این پیست هزینه شده و با پیگیری مسوولان ذیربط 10 میلیارد ریال تسهیلات نیز در این زمینه تخصیص یافته است.
وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیتها و جذابیتهای پیست اسکی شیرباد باید طرح جامع گردشگری برای این پیست تعریف شود.
پیست اسکی شیرباد چناران که در 76 کیلومتری مشهد و 18 کیلومتری روستای دولت آباد احداث شده، دارای سه هزار و 310 متر ارتفاع است که تاکنون تجهیزات لازم تا ارتفاع دو هزار و 600 الی دو هزار 900 متری آن نصب شده و ورزش اسکی در آن انجام می شود.
تله اسکی این پیست نیز به طول 900 متر علاقه مندان را تا ارتفاعات بالا می برد و پس از آن ورزشکارن و دوستداران طبیعت علاوه بر استفاده از منظره زیبای این پیست می توانند با طی مسیر هزار و 200 متری لذت یک اسکی مطمئن و فرح بخش را تجربه کنند.
نماینده وزیر ورزش و جوانان در توسعه ورزشهای زمستانی همچنین از پیست اسکی شیرباد چناران بازدید کرد./2
7490/ 664


27/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن