تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798624606




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه سیاست های خارجی و رفاهی از جمله برنامه های دولت تدبیر و امید است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ربیعی: توسعه سیاست های خارجی و رفاهی از جمله برنامه های دولت تدبیر و امید است تهران - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فعال کردن بیش از پیش سیاست خارجی، خروج از رکود و توسعه سیاست های رفاهی از جمله ویژگی های دولت تدبیر و امید است.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا، علی ربیعی شب گذشته در برنامه "نگاه یک" شبکه یک سیما، افزود: پس از 8 سال، شورای عالی رفاه فردا(یکشنبه) با حضور رئیس جمهور تشکیل جلسه می دهد.
وی اظهار داشت: این شورا در انسجام سیاست های دولت در مباحث رفاهی و از بین بردن نابرابری های اجتماعی در بخش درمان، مسکن، تامین اجتماعی، آموزش و بازنشستگی از جایگاه قانونی بسیار خوبی برخوردار است و هماهنگی سیاست های اجتماعی در چارچوب این شورا است.
وی درباره سیاست های رفاهی و بسته امنیت غذایی، گفت: باید وضع جامعه و کیفیت زندگی مردم را بهتر کنیم هرچند سیاست های رفاهی می تواند به رشد و توسعه کشور کمک کند.
ربیعی با بیان آنکه در کنار رشد و توسعه کشور، سیاست رفاهی یک حق برای مردم است، افزود: دولت یازدهم سیاست رفاهی منسجم و مشخصی دارد و در طرح سلامت و دیگر طرح ها همین هدف دنبال می شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حدود 35 هزار میلیارد تومان در حوزه سرفصل های رفاه در بودجه 93 برای یکسال پیش بینی شده و اگر هدفمندی را به آن اضافه کنیم رقم بسیار بیشتری می شود.
ربیعی با تاکید بر اینکه باید سیاست رفاهی منسجم داشته باشیم، افزود: امسال 66 درصد در حوزه بیمه ها رشد داشتیم.
وی گفت: جامعه ایران به سمت سالمندی پیش می رود و به همین علت شورای سالمندی فعال شده است.
وی با اشاره به اینکه یک تیم قوی تشکیل شده تا نیازهای رفاهی نیازمندان را شناسایی کند، گفت: براساس پایه های اطلاعاتی و آمار سازمان هدفمندی و مراکز آمار، افراد نیازمند را شناسایی و دهک های مختلف را لایه بندی می کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: منابع دولت، محدود است و در مرحله اول تلاش می کنیم نیازهای غذایی نیازمندان را تامین کنیم و سوء تغذیه ها را از میان برداریم.
ربیعی با بیان اینکه دولت، خوداصلاح گر است، گفت: در مرحله اول 7.5 میلیون نفر مشمول دریافت سبد کالایی شدند و اکنون به این رقم اضافه شده است.
وی با بیان آنکه دولت برای حریم خصوصی مردم احترام زیادی قایل است، افزود: برای حذف افراد پردرآمد باید به گونه ای عمل کنیم که این حریم حفظ و به گونه ای رفتار شود که نیازمندان حذف نشوند.

** سامانه رفاه ایرانیان
وی افزود: درحال راه اندازی سامانه رفاه ایرانیان هستیم که تکلیف قانونی بود اما هشت سال اجرا نشده بود و یکی از فواید آن شناسایی نیازمندان است.
ربیعی درباره برنامه ها برای بهبود معیشت کارگران نیز گفت: تورم را مهار کردیم اما به این معنا نیست که قیمت ها کاهش یافته بلکه سرعت افزایش قیمت ها کم شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه باید تولید و سطح اشتغال را حفظ کنیم، افزود: سعی شده اقداماتی صورت گیرد تا شغل ها از دست نرود.
وی با بیان اینکه مجموع دریافتی یک کارگر در کارگاه ها حدود یک میلیون تومان خواهد بود، گفت: باید تلاش کنیم سال آینده تورم را کاهش و سطح اشتغال را افزایش دهیم.
ربیعی افزود: ادعا نداریم دستمزدها بالاست اما سعی شده است تورم را کاهش دهیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حدود 95 درصد اشتغال ما در کارگاه های زیر 50 نفر است بنابراین باید از این کارگاهها و کارفرماها حمایت کنیم زیرا این کارگاهها ضعیف و آسیب پذیر هستند.

**51 درصد جمعیت کشور بیمه هستند
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 51 درصد جمعیت کشور با بیش از 12 میلیون و 900 هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که در مجموع 39 میلیون و 394 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
ربیعی افزود: تاکنون بیش از 12 هزار میلیارد تومان در بخش درمان هزینه شده که از این رقم 6 هزار میلیارد تومان در بخش درمان مستقیم و 6 هزار میلیارد تومان در مراکز غیردرمانی، خود هزینه می شود.
ربیعی با اشاره به اینکه ارزش دفترچه های بیمه افزایش یافته است، افزود: ارزش دفترچه بیمه روستائیان و عشایر، 4300 تومان بود اما الان بیش از 4 برابر این مبلغ ارزش دارد.
وی گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته حدود 6 میلیون نفر فاقد دفترچه بودند که تاکنون برای 5 میلیون نفر دفترچه بیمه صادر شده که بیشتر آنها حاشیه نشینان شهری بودند.
ربیعی افزود: هم اکنون در مراکز دولتی هزینه خاصی پرداخت نمی شود و باید تلاش شود در بخش خصوصی هم این گونه باشد.

** افزایش حقوق بازنشستگان
وی درباره وضعیت بازنشستگان و برنامه های وزارت تعاون در این خصوص، گفت: سال 93 نخستین سالی بود که افزایش حقوق بازنشستگان با 25 درصد و به موقع انجام شد.
ربیعی افزود: سعی شد برای مستمری بگیران وام در نظر گرفته شود که این مهم صورت و امسال 25 هزار نفر هم تحت پوشش گردشگری قرار خواهند گرفت.
وی اضافه کرد: برای مسکن کارگری و بازنشستگان هم برنامه هایی داریم و بودجه آن را پیش بینی کردیم و منتظر نهایی شدن توافقات هستیم تا صندوق مسکن را راه اندازی کنیم.

**معوقات حقوق کارکنان فولاد
ربیعی درباره معوقات حقوق کارکنان فولاد گفت: پیش از این کارکنان این شرکت 110 روز بود که حقوقی نگرفته بودند اما امروز موفق شدیم حقوق ماه پیش آنها را تامین کنیم و تا سه روز آینده معوقات حقوق آنها صفر خواهد شد.
وی افزود: در صندوق بازنشستگی، کارت طلایی و بیمه تکمیلی بیمه سازمان تامین اجتماعی را پیش بینی کردیم.
ربیعی تاکید کرد: برای ارتقا کیفیت زندگی بازنشستگی و منزلت بازنشستگان باید تلاش کنیم.

** بیمه سلامت
وی درباره سازمان بیمه سلامت و ادغام 17 سازمان بیمه ای گفت: ساختارها برای ادغام هماهنگ نیست.
ربیعی افزود: برنامه تجمیع منابع بیمه ای را در دستور کار داریم و باید اقدامات ساختاری اجرای آن آماده شود.

** امنیت شغلی کارگران
وی درباره امنیت شغلی کارگران گفت: برای ارتقا امنیت شغلی عملیات اجرایی خوبی آغاز شده است.
ربیعی افزود: مهمترین اقدام برای حفظ شغل ها این است که تقاضا برای نیروی کار را افزایش دهیم.
وی با اشاره به اینکه کارگران بخش معدن صدمات زیادی می بینند، افزود: در بخش ایمنی معادن، استانداردسازی آغاز شده و بازرسی های کار افزایش یافته است.
وی گفت: در این زمینه تفاهم نامه ای میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت امضاء شد تا با برقراری دوره های آموزشی برای کارگران معادن توان آنها را ارتقا دهیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ازدیاد انعقاد قراردادهای موقت ابراز نگرانی کرد و گفت: باید سعی کنیم قراردادهای دائم افزایش یابد.

** منابع بانک توسعه تعاون
وی درباره عملکرد بانک توسعه تعاون نیز افزود: منابع این بانک، محدود است و امسال رقم قابل توجهی را برای افزایش منابع آن در نظر گرفته ایم.

** وضعیت اشتغال در کشور
ربیعی درباره وضعیت فعلی اشتغال گفت: 56 درصد از رشدی که قرار بود در این زمینه داشته باشیم عقب هستیم و باید از این رشد منفی به صفر برسیم و سپس روند صعودی رشد را آغاز کینم البته علائم و شاخص های کار در دولت یازدهم روبه رشد بوده است.
ربیعی افزود: گزارش صندوق های بازنشستگی و وضع بحرانی این صندوق ها را به مجلس ارائه کردم و باید بالاترین هدف خود را بر روی رشد اقتصادی کشور بگذاریم تا به رشد بالای 7 درصدی برسیم، در غیر این صورت با بحران مواجه می شویم.

** بخش تعاون و دغدغه های آن
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بخش تعاون یکی از دغدغه های جدی است، گفت: سند توسعه بخش تعاون تهیه و تدوین شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یکی از علل رشد نکردن بخش تعاون این است که ذهنیت مناسبی نسبت به این بخش ایجاد نشده است.
ربیعی گفت: خیلی ها بخش تعاون را زائد می دانند بنابراین برای توسعه این بخش باید این نوع ذهنیت ها تغییر کند.
وی افزود: تعاونی های مسکن مهر را استان به استان بررسی کردیم و برنامه جدی برای توسعه بخش تعاون داریم.

** تماس با دفتر وزیر
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مردم می توانند مشکلات خود را در زمینه تعاون و امور مربوط به این وزارتخانه از طریق تماس با شماره تلفن 66580099 مطرح کنند.
اقتصام(2)9123**1558


27/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن