تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819951656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنزین پاک یک ماه زودتر از موعد مقرر به مشهد رسید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بنزین پاک یک ماه زودتر از موعد مقرر به مشهد رسید مشهد - ایرنا - بنزین یور چهار صبح روز یکشنبه یک ماه پیش از وعده داده شده وارد بخشی از جایگاه های عرضه فرورده های نفتی مشهد الرضا (ع) شد.


مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان در این زمینه گفت : با پیگیری های استاندار ، مدیر کل حفاظت محیط زیست امروز یکشنبه از جمله وعده های رئیس جمهوری در سفر اخیر هیات دولت به استان محقق شد.
محمد مهدی قرایی افزود : بنزین یورو چهار در گام نخست در سطح حدود 20 درصد جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی مشهد که حدود 10 تا 12 مورد می باشد، عرضه می شود.
وی با اشاره به وجود 54 جایگاه عرضه بنزین در سطح شهر عنوان کرد : روزانه دو میلیون و 600 تا 700 هزار لیتر بنزین در شرایط عادی در مشهد مصرف می شود که در ایام پیک به حدود سه میلیون لیتر در روز می رسد.
وی گفت : به منظور کاهش آلودگی هوای شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران زمین توزیع این بنزین در سطح بخشی از جایگاه ها آغاز شده و امیدواریم تا اوایل سال آینده عرضه این بنزین به کل جایگاه های سطح شهر گسترش یافته و تمام نیاز مشهد از بنزین پاک تامین شود.
وی به مزیت های بنزین پاک به نسبت بنزین معمولی اشاره کرد و گفت : سطح اکتان موحود در بنزین پاک 90 تا 92 است در حالی که در بنزین معمولی حدود 87 می باشد.
قرایی گفت : بنزین یورو چهار از نظر آرام سازی مصرف سوخت مناسب تر است و میزان گوگرد آن 50PPM است در حالی که این رقم در بنزین معمولی حدود یک هزار PPMمی باشد.
وی توسعه جایگاه های سوخت CNG در شهر مشهد را از دیگر اقدامات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای کاهش آلودگی هوا و محیط عنوان کرد.
این مسوول افزود : هم اینک 54 جایگاه CNG در مشهد بهره برداری شده و گاز طبیعی را بعنوان سوخت سبز در اختیار وسایل نقلیه شهر قرارمی دهد.
وی توزیع نفت گاز یورو 94 از نیمه اردیبهشت ماه در سطح برخی از جایگاه های مشهد و نیز تمامی جایگاه های سوخت سازمان اتوبوسرانی را از دیگر اقدامات در راستای کاهش آلودگی ناشی از سوخت خودرو در مشهد عنوان کرد.
مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی نیز گفت: بر اساس مصوبات دولت یازدهم در سفر اخیر به استان قرار بود بنزین پاک از اول آذرماه تحویل و در جایگاه های سطح شهر مشهد عرصه شود که با همت استاندار و پیگیری های های انجام شده زودتر از موعد محقق شد.
حمید صالحی ابراز امیدواری کرد : این 20 درصد بنزین پاک به سطح 100 درصد جایگاه های شهر گسترش یابد تا زمینه ای برای کاهش بخشی از آلودگی های هوای این کلانشهر باشد.
2713


27/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن