تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798352075




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسته سیاستی اشتغال پایدار زنان تهیه می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بسته سیاستی اشتغال پایدار زنان تهیه می شود تهران - ایرنا - معاون بررسی های راهبردی و دبیرخانه ستاد ملی زنان و خانواده معاونت امور زنان و ریاست جمهوری، از تهیه بسته سیاستی و اجرایی اشتغال زنان خبر داد و گفت: قوانین محیط های کاری در ایران عمدتا مردانه است.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «سوسن باستانی» روز یکشنبه در نخستین همایش ملی ارتقا سلامت زنان در محیط کار در سازمان محیط زیست افزود: تهیه بسته سیاستی و اجرایی اشتغال پایدار زنان در ماه های اخیر به پایان رسیده و پیش نویس آن برای مسوولان ذیربط ارسال شده است.
وی ادامه داد: نگاه ما در این بسته سیاستی، بیشتر ایجاد توازن و تعادل بین محیط کار زنان و خانواده است.
باستانی با اشاره به مردانه بودن قوانین محیط های کاری در ایران گفت: سلامت و حقوق زنان در محیط های کاری کمتر مورد توجه قرار گرفته و زنان با چالش نبود تعادل بین وظایف اجتماعی و خانوادگی و شغلی مواجه هستند.
معاون بررسی های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: نبود سیستم اطلاعاتی مناسب درباره سلامت زنان، نبود توجه به مساله جنسیت در ساختار قوانین، نبود مراکز تحقیقاتی مدیریتی و مشورتی اختصاصی زنان و وجود تبعیض های مرئی و نامرئی بین زنان و مردان در محیط های کاری، از مهمترین چالش های سر راه زنان هستند.
باستانی افزود: اما فرصت هایی برای زنان از جمله وجود دانش نظری برای اصلاح شرایط و وجود انجمن های مرتبط با زنان وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، تلاش های زیادی در راستای برنامه جامع توسعه سلامت زنان صورت گرفته و به مسایل حقوقی زنان نیز مانند بازنشستگی، مرخصی زایمان و مهدکودک ها در سال های گذشته توجه شده است.
باستانی یادآور شد: بسته حمایتی زنان شاغل در راستای سیاست های جمعیتی نیز در درست بررسی است.
وی گفت: ضرورت توجه به مسایل زنان را در لوایحی مطرح کردیم که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

** تشکیل 13 کارگروه سلامت و بهداشت زنان
معاون بررسی های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از تشکیل 13 کارگروه سلامت و بهداشت زنان در این معاونت طی یک و ماه نیم گذشته خبر داد و گفت: کار این کارگروه ها، برقراری ارتباط بین مردم، نهادهای مدنی و این معاونت است.
باستانی با بیان اینکه حتی می توانیم محیط خانه را نیز محیط کار در نظر بگیریم، افزود: طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت، سلامت فقط به معنای نبود بیماری نیست، بلکه به معنای برخورداری از رفاه اجتماعی و سلامت معنوی نیز هست.
وی یادآور شد: اکنون کشور در مرحله «گذار از سلامت» قرار دارد یعنی افزایش کیفیت زندگی و افزایش سن امید به زندگی در اولویت برنامه های کشور قرار گرفته است.
باستانی گفت: توجه به سلامت زنان به عنوان اصلی ترین مراقبان سلامت، آرامش و ایمنی خود و خانواده شان، حائز اهمیت است؛ زنان محور اصلی سلامت، رشد، پویایی و اعتلای جامعه محسوب می شوند.
معاون بررسی های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: براساس آمارهای بهداشتی کشور، گرچه سلامت زنان طی دهه های اخیر ارتقا یافته اما تا وضعیت مطلوب شایسته زنان، فاصله زیادی وجود دارد.
باستانی گفت: زنان از بیماری های قابل پیشگیری جسمی و روحی، عارضه زایمان و فقر حرکتی رنج می برد که لازم است اقدامات منسجمی برای آنان صورت گیرد.
وی افزود: زنان شاغل علاوه بر مسوولیت های سنگین مدیریت خانه، مسوولیت های شغلی و اجتماعی نیز برعهده دارند، بنابراین در معرض آسیب های بیشتری قرار دارند.
باستانی ادامه داد: بمنظور تضمین سلامت زنان، نیازمند افزایش سطح سواد سلامت متناسب با نیازهای آنان هستیم.
معاون بررسی های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: «ارتقای سلامت» در برگیرنده سه مولفه «آموزش»، «حفاظت» و «پیشگیری از بیماری و خودمراقبتی» است.
باستانی یادآور شد: اشتغال زنان، دارای اشکال مختلفی از جمله پنهان، آشکار، رسمی، غیررسمی، ابزاری، کاربردی، اختیاری و اجباری است.
وی با بیان اینکه زنان به دلیل تفاوت های جنسیتی نسبت به برخی عوامل محیطی آسیب پذیرتر هستند، گفت: باید به تفاوت نقش اجتماعی زنان در محیط های کاری نیز توجه شود.
اجتمام ** 9185 ** 9188 ** 1071


27/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن