تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821031046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عقد قرارداد تبديل 8000 مگاوات نيروگاه گازي به سيکل ترکيبي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مهر ۱۳۹۳ (۱۹:۴۱ب.ظ)
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي خبر داد: عقد قرارداد تبديل 8000 مگاوات نيروگاه گازي به سيکل ترکيبي معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي از عقد قرارداد تبديل هشت‌هزار مگاوات نيروگاه گازي به سيکل ترکيبي از ابتداي امسال خبر داد.
به‌گزارش خبرگزاري موج، هوشنگ فلاحتيان گفت: صادرات برق به عراق کاهش يا متوقف نشده است و صادرات برق فقط در تابستان به‌دليل تامين برق داخل کشور مقداري محدود شده بود، اما؛ هم‌اکنون برق اضافه داريم.
وي افزود: در زمان حاضر مشکلي براي صادرات برق وجود ندارد و قراردادهاي موجود تبادل برق با کشورهاي همسايه هم ادامه دارد.
وي ادامه داد: از نيمه دوم شهريورماه هر سال با کاهش دماي هوا، ميزان مصرف برق کاهش مي‌يابد به‌طوري که هم‌اکنون ميزان مصرف برق در کشور از 50 هزار مگاوات به 32 هزار مگاوات کاهش يافته است.
وي اظهار داشت: هم‌اکنون 15 هزار مگاوات ظرفيت نيروگاهي داريم که در حال تعمير اساسي هستند و يا در حالت کم‌باري قرار دارند، بنابراين اين برق را مي‌توانيم صادر کنيم.
معاون وزير نيرو درباره وضعيت تأمين سوخت نيروگاه‌ها، گفت: تعامل‌هاي مستمري بين وزارتخانه‌هاي نيرو و نفت در حال انجام است تا بتوانيم سوخت نيروگاه‌ها را به‌موقع تأمين کنيم.
وي با بيان اينکه وزارت نفت وعده تأمين بيشتر گاز براي نيروگاه‌ها درمقايسه با سال گذشته را داده است، اظهار داشت: ما خوش‌بين هستيم که همکاران ما در شرکت ملي گاز موفق به انجام اين کار شوند؛ چراکه استفاده از گاز طبيعي، کمک به محيط زيست و پايداري و افزايش طول عمر نيروگاه‌ها است.
وي تأکيد کرد: مخازن مازوت نيروگاه‌ها مشکل جدي ندارند و درباره مخازن گازوييل، وزارت نفت وعده داده است که با تأمين گاز بيشتر نسبت به سال گذشته، سوخت مورد نياز نيروگاه‌ها تأمين شود.
وي افزود: از ابتداي سال‌جاري تاکنون، افزون‌بر هشت‌هزار مگاوات ظرفيت نيروگاه‌هاي گازي را با بخش خصوصي به‌منظور تبديل آنها به سيکل ترکيبي عقد قرارداد کرده‌ايم و 3730 مگاوات ظرفيت نيروگاهي ديگر نيز با استفاده از ظرفيت بخش خصوصي با سرمايه‌گذاران عقد قرارداد کرديم تا ظرف سه سال آينده اين نيروگاه‌ها به سيکل ترکيبي تبديل شود؛ به‌عبارت ديگر ما 3730 مگاوات برق را بدون استفاده از سوخت، برق توليد مي‌کنيم.
وي يادآور شد: ظرف سه تا چهار ماهه آينده نيز قرارداد تبديل بخش ديگر نيروگاه‌هاي گازي به سيکل ترکيبي به ظرفيت هشت‌هزار مگاوات منعقد مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن