تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821057138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش ظرفيت نيروگاه بادي منجيل به 100 مگاوات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مهر ۱۳۹۳ (۱۱:۲۶ق.ظ)
مديرعامل سازمان انرژي‌هاي نو ايران اعلام کرد: افزايش ظرفيت نيروگاه بادي منجيل به 100 مگاوات مديرعامل سازمان انرژي‌هاي نو ايران (سانا) از افزايش ظرفيت نيروگاه بادي منجيل به 100 مگاوات خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، يوسف آرمودلي، اظهار داشت: طي برنامه پنجم توسعه، 10 هزار مگاوات مجوز براي توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير توسط بخش خصوصي صادر شد که تعدادي از آنها نيز به مرحله انعقاد قرارداد رسيده است.
وي با بيان اينکه قيمت خريد تضميني برق حاصل از انرژي هاي تجديدپذير به نرخي کاملا مناسب تبديل شده است، گفت: نرخ خريد برق متناسب با نرخ ارز و تورم تطبيق داده شد و هم‌اکنون به ازاي هرکيلووات ساعت به 4هزارو 630 ريال رسيده است.
وي اظهار داشت: طرح‌هاي ما طي سه سال گذشته با معضل تامين منابع مالي روبه‌رو شد که سرعت اجراي طرح‌ها ازجمله نيروگاه بادي منجيل و نيروگاه زمين‌گرمايي را کاهش داد.
مديرعامل سازمان انرژي‌هاي نو ايران افزود: خوشبختانه با تصويب دريافت عوارض 30 ريال به‌ازاي هر کيلووات ساعت مصرف برق از مشترکان خانگي به‌منظور توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير در کشور، توانستيم قرارداد نيروگاه بادي منجيل را منعقد کرده و پره‌هاي آن را بسازيم.
وي ادامه داد: نصب 40 توربين بادي در سايت منجيل در مهرماه کامل شده و اين نيروگاه که يکي از نيروگاه‌هاي بادي بزرگ خاورميانه است، پس از سال‌ها با تمام ظرفيت وارد مدار مي‌شود.
وي يادآور شد: با اجراي اين طرح، ظرفيت نصب‌شده در سايت منجيل به 100 مگاوات مي‌رسد.
آرمودلي اظهار داشت: در کنار طرح نيروگاه بادي منجيل، نصب نيروگاه بادي در زابل، ماهشهر، شيراز، اصفهان، تبريز، نير، سراب، خلخال و سرعين را در دستورکار داريم.
وي تصريح کرد: نخستين توربين‌هاي بادي 1.5 مگاواتي بخش خصوصي در منطقه خواف راه‌اندازي شده که از ضريب توليد بالايي برخوردار است.
وي يادآور شد: ما در خواف يک طرح 100 مگاواتي و يک طرح 75 مگاواتي در حال نصب داريم.
وي خاطرنشان کرد: همچنين مپنا به ساخت داخل توربين‌هاي بادي 2.5 مگاواتي اقدام کرده که نخستين نمونه آن در منطقه کهک نصب شده است.
وي با اشاره به اقدام‌هاي انجام‌شده در زمينه توسعه انرژي خورشيدي، گفت: طي سال‌هاي اخير با تلاش بخش خصوصي نخستين نيروگاه فتوولتاييک 514 کيلوواتي متصل به شبکه راه‌اندازي شد که در ملارد کرج قرار دارد.
وي افزود: در هشت ماه گذشته از محل عوارض 30 ريالي به‌ازاي هر کيلووات ساعت مصرف برق، نزديک هفت تا 10 مگاوات سامانه‌هاي فتوولتاييک به‌صورت مجاني در مدارس، اداره‌هاي دولتي، مراکز آموزشي و تحقيقاتي سراسر کشور نصب و راه‌اندازي کرده‌ايم که البته اين طرح بايد با حضور بخش خصوصي کامل شود.
وي ابراز اميدواري کرد: با تمهيدهايي که در وزارت نيرو انديشيده مي‌شود، سرمايه‌گذاري در بخش فتوولتاييک مقرون به‌صرفه‌تر از گذشته شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن