تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819268126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین خبرها از داعش/ حمله داعش به مرزهای ترکیه


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



آخرین خبرها از داعش/ حمله داعش به مرزهای ترکیه
آخرین خبرها از سوریه، عراق، ترکیه، لبنان و آمریکا حاکی است که: حملات جنگنده های آمریکا به تأسیسات سوریه ادامه دارد، داعش به مرزهای ترکیه حمله خمپاره ای می کند و لبنان مرز خود را بر آوارگان سوری بسته است.



به این مطلب امتیاز دهید

    به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، دفاع پیشمرگه های کرد از شهر کوبانی در زیر حملات خمپاره ای شدید تروریست های داعش ادامه دارد. در حالی که حملات هوایی جنگنده های ائتلاف به رهبری آمریکا همچنان تأسیسات سوریه را هدف قرار می دهند، تروریست های داعش 21 حمله خمپاره ای به ترکیه داشته اند. نگاهی به آخرین خبرها از فعالیت های تروریست های داعش و اخبار مرتبط با آن ها خواهیم داشت:     1. ادامه حملات هوایی آمریکا به تأسیسات و زیر بناهای سوریه:     حملات هوایی آمریکا علیه تاسیسات نفتی در یکی از مناطق تحت کنترل داعش در شرق سوریه دست کم هشت کشته به جا گذاشته است. پنتاگون اعلام کرده است که در دور روز اخیر حملات هوایی خود را بر تجهیزات و تاسیسات تولید و توزیع نفت و گاز داعش در مناطق اشغالی این گروه متمرکز کرده است.     در این مدت آمریکا ١۵ حمله هوایی انجام داده که در آن پالایشگاه‌ها و مراکز بارگیری نفت هدف قرار گرفته است. بنا بر ادعای مقامات آمریکایی، هدف از این حملات قطع درآمدهای مالی داعش از طریق نابود کردن زیرساخت‌های تولید و توزیع نفت اعلام شده است؛ اما در واقع نتیجه چنین عملیاتی نابود کردن زیرساخت های کشور سوریه خواهد بود.     واشنگتن می‌گوید نشانه‌هایی "امیدوارکننده" می‌بیند اما هشدار داده است که حملات هوایی ممکن است به تنهایی برای حفظ کوبانی موثر نباشد.     گروه دیده بان حقوق بشر سوریه روز شنبه گزارش کرد که در دو حمله هوایی جداگانه نیروهای ائتلاف علیه داعش، ده غیرنظامی کشته شده اند.    

حملات هوایی جنگنده های آمریکایی به سوریه     2. اصابت خمپاره های داعش به ترکیه:     تروریست های داعش، نقاطی در شهر کوبانی را با توپ و خمپاره هدف قرار داده است و گفته می شود که چند خمپاره به داخل خاک ترکيه اصابت کرده است. شاهدان عينی به خبرگزاری رويترز گفته اند که چند گلوله خمپاره در داخل خاک ترکيه و در نزديکی گلوگاه مرشد پينار اصابت کرده است.     خبرنگار خبرگزاری فرانسه نيز می گويد دستکم سه گلوله خمپاره نيروهای داعش به داخل خاک ترکيه اصابت کرده است. هنوز گزارشی از تلفات احتمالی اصابت این گلوله منتشر نشده است.     گروه دیده بان حقوق بشر سوریه روز شنبه گزارش کرد داعش در روز شنبه حداقل ۲۱ حمله خمپاره ای در نزدیکی مرز ترکیه انجام داد. هدف حملات دروازه مرزی ترکیه در نزدیکی شهر کوبانی بود.     3. دفع حملات داعش از سوی پیشمرگه های کرد:     گزارش ها حاکی است که نیروهای  مدافع شهر توانسته اند حملات تازه تروریست ها به کوبانی را دفع کنند. صدای تيراندازی از مرکز شهر و غرب اين شهر به گوش می رشد.     يک فرمانده مدافعان شهر کوبانی،‌ در گفت وگوی تلفنی با خبرگزاری رويترز تصريح کرده است که نيروهای داعش دست به حملات تازه ای زده اند و می کوشند تنها راه ارتباطی این شهر به ترکيه را قطع کنند.     اين فرمانده گروه مدافع شهر که از او با نام مستعار "ديکل" ياده شده، گفته است:«هدف آنها (داعش) قطع ارتباط کوبانی با جهان بيرون است. ترکيه که اجازه ورود نيرو، تجهيزات و مهمات که نمی دهد فقط برخی کمک ها را در مرز مرشد پينار ارائه می کند. حالا گروه داعش درصدد است تا اين مسير را قطع  کرده تا ما به طور کامل در محاصره قرار بگيريم.»      رابرت فورد، سفیر سابق آمریکا در سوریه می‌گوید، اگر کوبانی سقوط کند، همه آن را به عنوان شکست آمریکا تلقی خواهند کرد.    

اردوگاه آوارگان سوری در لبنان     4. لبنان مرز خود بر سوریه را بست:     لبنان اعلام کرد دیگر "به شکل رسمی" پناهجوی سوری نمی‌پذیرد و تنها در موارد استثنایی می‌تواند میزبان تعداد اندکی پناهجو باشد. بیش از یک میلیون پناهجوی سوری در لبنان زندگی می‌کنند و اعتراض شهروندان این کشور بالا گرفته است.     "نینت کلی" نماینده‌ی سازمان ملل متحد در صحبت‌های خود خواستار بودجه و سرمایه‌گذاری بیشتر در لبنان شد تا این کشور بتواند سوری‌های بیشتری را موقتا اسکان دهد.     لبنان پیش از این نیز بارها گفته بود که توانایی پذیرش بیش از یک میلیون پناهجوی سوری را ندارد. درحال حاضر بیش از یک میلیون و صد هزار پناهجوی سوری در لبنان به سر می‌برند. جمعیت لبنان کمتر از ۵ میلیون نفر است.    

زمانی که اردوغان با اسد دوست بود   5. ادامه انتقادها از ترکیه:     ترکیه از مسلح کردن کردهای کشورش برای کمک به کردهای سوریه سرباز زده است و از ورود آن ها به سوریه جلوگیری می کند. در جریان حملات تروریست های داعش به کوبانی، ترکیه تنها نظاره گر است. انتقادها از سیاست منفعلانه و همراه با سکوت ترکیه همچنان ادامه دارد.     رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه پیشتر گفته بود که به نظر او "پ ک ک" از داعش چندان بهتر نیست. اظهارات آقای اردوغان خشم کردهای ترکیه را برانگیخت. ۲۰% از جمعیت ترکیه را کردها تشکیل می دهند. تظاهرات اعتراضی در چندین شهر ترکیه علیه گفته های آقای اردوغان بیش از ۳۵ کشته برجاگذاشت.     ترکیه به رغم عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، تمایلی به همکاری در جنگ علیه داعش در سوریه نشان نداده و گفته ناتو برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه که تا کنون ۲۰۰ هزار کشته برجاگذاشته، باید با بشار اسد هم مقابله کند.     بی بی سی نوشته است: ««ظاهرا، با توجه به سابقه رابطه مبهم و مشکوک ترکیه با داعش، مقام‌های این کشور خطر چندانی در قدرت‌گیری آن حس نمی‌کنند. تصورشان این است که با به‌کارگرفتن همین رابطه‌ها و شبه‌رابطه‌ها می‌توان داعش را در نهایت زمانی که وقتش فرا رسیده باشد، مدیریت کرد و در صورت لزوم محدودش ساخت.   با توجه به دشمنی‌ که دولت آنکارا در این سه سال نسبت به حکومت اسد نشان داده ادامه موجودیت این حکومت برای ترکیه یعنی شکست قطعی سیاست آن در این سه سال و کم‌آوردن در برابر ایران.»»     444    

   

   

   

   

   

   




۲۷/۰۷/۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن