تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798531799




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فراخوان استاندار ازمدیران و صاحبنظران در خصوص نظریه پایه توسعه سمنان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فراخوان استاندار ازمدیران و صاحبنظران در خصوص نظریه پایه توسعه سمنان سمنان - ایرنا - استاندار سمنان از مدیران و صاحبنظران در این استان خواست تا با مطالعه کامل نظریه پایه توسعه استان سمنان، دیدگاهها و نظرات خود تا پایان هفته جاری ارائه دهند.


"محمد وکیلی" روز یکشنبه افزود: نظریه پایه توسعه استان سمنان مبنای برنامه های توسعه ای این استان است و بودجه سال 94 و نیز برنامه ششم توسعه استان سمنان بر مبنای آن تدوین و ارائه می شود.
نظریه پایه توسعه استان سمنان در چند نشست شورای برنامه ریزی و توسعه این استان تدوین و تصویب شده است و مشتمل بر 23 بند است.
در مقدمه این نظریه آمده است: در راستای تحقق اهداف چشم انداز بلند مدت توسعه کشور، نظریه پایه توسعه ملی، جهت گیریهای آمایش سرزمین، رویکردهای نوین پدافند غیرعامل، سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، با بهره گیری از توان اقشارمختلف مردم به خصوص جوانان و توجه به ویژگی های استان؛ ماموریت ها و وظایف اصلی استان سمنان برپایه "توسعه پایدار صنعت، معدن و گردشگری با محوریت محیط زیست و انسان سالم و استفاده از موقعیت مکانی استان برای پذیرش جمعیت مولد استان های همجوار به ویژه تهران" استوارخواهد بود و تکیه بر اولویتهای فوق مانع بهره گیری از سایر توانمندی ها و ظرفیت های استان نخواهد بود.
اصلی ترین راهبردهای توسعه استان سمنان به شرح زیر است:
1- توسعه فعالیتها و فضاهای صنعتی به جهت موقعیت مناسب منطقه ای و همجواری با تهران، به منظورتمرکز زدائی از تهران با اولویت صنعت حمل و نقل (صنعت خودرو)، صنایع نوین وپیشرفته ، صنایع جانبی نفت ،گازو پتروشیمی،صنایع معدنی به ویژه املاح تبخیری با توجه به منابع غنی آن دراستان وصنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با ملاحظات محدودیت منابع آب.
2 - شناسائی،اکتشاف، تجهیز و بهره برداری از معادن متنوع و غنی استان و توسعه صنایع معدنی با تاکید بر ارتقاء و نوآوری در کلیه فعالیت های معدنی و همچنین اکتشاف میادین هیدروکربوری احتمالی مرتبط با گنبدهای نمکی استان.
3 - تامین و انتقال آب پایه پایدار مورد نیاز استان با اولویت شرب و صنعت، از طریق حوضه های همجوار با تاکید بر شیرین سازی و انتقال آب از دریای خزر. بهینه سازی و افزایش بهره وری آب ، اجرای طرح های آبخیزداری، تغذیه مصنوعی و تعادل بخشی و بهره برداری ازآبهای نا متعارف.
4 - ارتقای سطح بهره برداری از جاذبه های طبیعی ، تاریخی و گردشگری از طریق معرفی جاذبه های مذکور در سطح منطقه ای، ملی و بین المللی و توسعه تاسیسات و امکانات گردشگری.
5 - گسترش خدمات بازرگانی نوین و تمرکز بر افزایش صادرات کالا و خدمات با تاکید بر ایجاد بندرخشک و تقویت و تجهیز زیر ساخت های بازرگانی به ویژه پایانه های صادراتی و مناطق ویژه اقتصادی و تقویت نقش استان به عنوان بارانداز کالاهای منطقه شمال و شرق کشور در راستای تمرکز زدائی در نظام نگهداری و توزیع کالا از تهران.
6 - توسعه و تقویت خدمات برتر به منظور پشتیبانی از فرایند توسعه استان در رسته های خدمات مشاوره ای، پیمانکاری، مالی، بیمه، حقوقی و بازار یابی.
7 - برنامه ریزی و اجرای الگوی کشت مناسب محصولات باغی و زراعی با رویکرد افزایش عملکرد و ارتقای راندمان آبیاری با تاکید بر توسعه باغات، گسترش کشت های گلخانه ای و متراکم به ویژه در مناطق خشک و کم آب استان.
8 - توسعه کیفی و افزایش بازدهی بخش کشاورزی با تاکید بر توانمند سازی و ارتقاء سطح فناوری، بهره وری عوامل تولید و استفاده حداکثری از شیوه های نوین در تولید صنعتی محصولات گیاهی و دامی از طریق تقویت زیر بخش های کشاورزی وصنایع تبدیلی و تکمیلی استان و ساماندهی عشایر جهت نیل به امنیت غذائی.
9 - توسعه متوازن شبکه ارتباطات و حمل و نقل کالا، مسافر و انرژی با توجه به قرارگیری استان در مسیر گذرگاه بین المللی شرقی - غربی کشور و استفاده از موقعیت استان برای توسعه ارتباط شمال - جنوب کشور.
10 - توسعه امکانات و تجهیزات مخابراتی و رسانه ای و ارتقای سطح مهارت های لازم برای به کارگیری فن آوری ارتباطات و اطلاعات به منظورگسترش دولت وشهرهای الکترونیک در استان.
11 - گسترش منابع تامین انرژی الکتریکی و توسعه و تجهیز شبکه های انتقال وتوزیع آن متناسب با فرایند توسعه استان با تاکید بر انرژی های تجدیدپذیر مانندانرژی خورشیدی و بادی و همچنین مدیریت تولید و مصرف.
12 - توسعه فعالیت های آموزشی تحقیقاتی دانشگاهها، مراکز آموزش عالی و آموزش پزشکی از طریق افزایش همکاری های استانی،ملی و بین المللی درمقاطع تحصیلات تکمیلی با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص کارآمد متناسب با مزیتهای توسعه استان و نیاز بازار کار.
13 - توسعه و تقویت فعالیتهای دانش محور و شرکتهای دانش بنیان از طریق کانون های صنعت و دانش ، پارکهای علمی و فن آوری و شهرکهای فن آوری در راستای تجاری سازی محصولات و همچنین تقویت مراکز علمی - پژوهشی در راستای انجام پژوهش های کاربردی متناسب با مزیتهای اصلی توسعه استان و با رویکرد توانمند سازی نیروی کار و کارآفرینی.
14 - توسعه آموزش های فنی و حرفه ای، مهارتی و فناوری و ارتقای توان کارآفرینی با هدف تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر با توجه به الزامات توسعه و گرایشهای تخصصی فعالیتها در استان.
15 - تقویت و تجهیز زیرساختهای مراکز جمعیتی مستعد استان بویژه مسکن مناسب به منظور افزایش توان جذب جمعیت مولداز مناطق پر تراکم مجاور
16 - ایجاد و تقویت زیرساختهای لازم در حوزه سلامت (بهداشت ، دارو و درمان).
17 - همگانی نمودن ورزش در جامعه با رویکرد ارتقاء سطح سلامت از طریق مشارکت نهادهای عمومی و بخش خصوصی.
18 - تقویت ارتباطات بین المللی و جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی در حوزه های مختلف با توجه به مزیتهای منطقه ای واجرای پروژه های مهم دراستان.
19 - ایجاد و تقویت اشتغال پایدار در کانون های جمعیتی با تاکید بر روستاهای حاشیه کویر از طریق به کارگیری ظرفیتهای بومی و منطقه ای به منظور توسعه متوازن مناطق روستائی و کویری.
20 - تقویت توانمندیهای امنیتی و دفاعی استان در مقیاس ملی با توجه به قابلیتهای سرزمینی موجود.
21 - بهبود و هدایت نظام خدمات بانکی، بیمه ای، ارزی و مالی کلیه واحدهای تولیدی و خدماتی سطح استان در مراکز اداری استان به منظورشفاف سازی اقتصاد.
22 - حفظ و ارتقاء سرمایه اجتماعی با تکیه برآموزه های دینی، فرهنگ غنی بومی و سابقه کهن تاریخی استان بارویکرد برقراری الگوی زندگی اسلامی - ایرانی در جامعه.
23 - تنظیم فرایند توسعه استان بر پایه اقلیم و ملاحظات زیست محیطی و با لحاظ مدیریت کاهش بلایای طبیعی ،به منظور ارتقاء سطح پایداری توسعه از طریق اعمال مدیریت جامع زیست بوم مبتنی بر رویکرد مشارکتی با تاکید بر کنترل بیابان زائی و حفاظت از منابع آب، خاک ، هوا و پوشش گیاهی، بهره برداری بهینه از آن به ویژه در حاشیه شمال و زیست گاه های ملی و بین المللی.
در پایان نظریه توسعه استان سمنان آمده است: با توجه به نقش و وظایف تعیین شده برای استان در عرصه ملی و توان آن در پذیرش فعالیت ها و جمعیت جدید، سهم جمعیت استان از کل جمعیت کشور افزایش و روند مهاجر پذیری استان در آینده تشدید خواهد شد.ک/3
599


27/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن