تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804039695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه گردشگری خارجی برابر با افزایش تولید و فرصتهای شغلی در کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: توسعه گردشگری خارجی برابر با افزایش تولید و فرصتهای شغلی در کشور است تهران - ایرنا - ورود گردشگران خارجی که می تواند نقش زیادی در افزایش تولید و فرصت های شغلی کشور ایفا کنند، در سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد بیش از200 درصدی مواجه شده که این افزایش را می توان ناشی از نتیجه حضور و عملکرد دولت تدبیر و امید که شرایط متعاملی را در عرصه جهانی و داخلی ایجاد کرده، دانست.


میدان نقش جهان اصفهان مملو از گردشگران خارجی از کشورهای برزیل، آلمان، اتریش، ایتالیا، اسپانیا و حتی هند است که در قالب تور وارد ایران شده اند. دیدن این میدان آنچنان برای گردشگران شگفت انگیز است که قبل از ورود به هر بنای تاریخی، لحظات طولانی در میدان می ایستند و با شگفتی وصف ناپذیری، به دور و بر خود نگاه می کنند.
محله جلفا اصفهان هم مملو از گردشگران خارجی است. فروشگاههای صنایع دستی که سالهای طولانی در رکود بودند امروز با انبوه مسافران خارجی مواجه هستند و صدای بازار مسگرها هیجان انبوه مسافران خارجی را بیشتر می کند.
در خیابانهای پشت میدان نقش جهان که کارگاههای ساخت کالاهای ارزشمند صنایع دستی قرار دارند مشتاقان فراگیری این هنر ماندنی که به طور عام دختران جوان هستند، مشغول یادگیری و تولید کالا می باشند.
یوسف الفتی که یک استاد مینا کاری است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد، خدا را شکر امسال وضعیت تولید ظروف مینا کاری افزایش یافته و این هنر دوباره جان تازه ای گرفته است.
وی افزود: این رونق نه تنها به دلیل حضور گردشگران خارجی بلکه تدبیر رئیس جمهور است زیرا حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی از مسئولان ادارات خواسته در دادن هدایا، صنایع دستی را در اولویت قرار دهند به طوری که تولید ما اکنون به ماهانه یکهزار ظرف میناکاری رسیده است.
وی گفت: علاقمندان به فراگیری این هنر نیز افزایش یافته و روزانه در سه شیفت علاقه مندان به این هنر ظریف ایرانی دوره های آموزشی را طی می کنند.
به گفته این هنرمند صنعتگر، بتدریج آشنایی مردم با این هنر بسیار ظریف افزایش می یابد و مردم بیشتر از گذشته به ارزش این صنعت پی خواهند برد.
گردشگری حاضر در میدان نقش جهان اصفهان، وقتی از او علت آمدنش را به ایران پرسیدم، اظهار داشت: همیشه آرزو داشتم که به ایران سفر کنم و احساس می کنم شرایط برای ورود گردشگران خارجی به ایران بهتر شده است. ورودم به ایران برای من به مثابه حضور در تاریخ است زیرا شهر اصفهان سخت مرا تحت تاثیر قرار داده است.
برنت ویلتون دبیرکل سازمان بین المللی کارفرمایان در سفری که در هفته های اخیر به تهران داشت، گفت: پیش از آنکه به ایران سفر کنم برخی از نزدیکانم نگران بودند اما از زمانی که به ایران وارد شدم، احساس بسیار خوبی از حضور در این کشور دارم. ایران کشوری فوق العاده است.
وی اضافه کرد: طی یکسال گذشته گردشگران زیادی به کشور شما آمده اند که این موضوع خیلی مثبتی است زیرا می تواند به جهانیان بگوید ایران کشوری امن و دوست داشتنی است.
وی معتقد بود: جو خارج از ایران شدیدا علیه کشور شما است اما وقتی که به ایران سفر می کنی، متوجه می شوی همه این موارد باطل و غیرواقعی است.
گروه دیگری که به نظر می رسید از کشورهای شرق آسیا به اصفهان سفر کرده اند با دیدن آثار تاریخی در این شهر شگفت زده شده بودند.
در سرای مشیر شیراز نیز که گروهی از کشور آلمان به عنوان گردشگر وارد شده بودند وقتی با یکی از آنها به گفت و گو نشستم، گفت: حدود چند ساعت است به شیراز وارد شده ایم، این بازار بسیار شگفت انگیز است، مطمئن هستم که در روزهای آینده از جاذبه های گردشگری ایران بیشتر متحیر خواهم شد.
شهر مشهد نیز که به دلیل وجود بارگاه امام رضا(ع) هر ساله و در فصول مختلف سال پذیرای زوار بیشمار داخلی است، این روزها با حضور گردشگران مسلمان شیعه که از کشورهای همجوار ایران برای زیارت به این شهر می آیند و هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود، در حال حاضر به یکی از قطب های مهم جذب گردشگر خارجی تبدیل شده است.
احساس امنیت مهمترین عاملی است که یک گردشگر را ترغیب به دیدن از آن کشور می کند.
گردشگر باید بداند که از امنیت کافی در مکانی که برای گردشگری انتخاب می کند، برخوردار است. بی تردید هر گردشگری که به ایران بیاید و پس از دیدن از وجود امنیت در کشور و برخورداری از خدمات قابل قبول، سفیر ایران برای جذب دیگر گردشگران خارجی خواهد بود.
افزایش حضور گردشگران خارجی در ایران نه تنها به معنای رشد درآمد، تعامل فرهنگی و اشتغال بلکه ابزاری مناسب برای رساندن صدای مردمی که حرفهای بسیاری می توانند در صحنه های بین المللی داشته باشند، است.
مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می گوید ورود گردشگران اروپایی در 45 روز نخست سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته 240 درصد رشد داشته که رویکرد دولت تدبیر و امید نسبت به توسعه گردشگری، این فضای مثبت را بوجود آورده است.
گردشگران خارجی اکنون فضا را برای سفر به ایران بیش از گذشته مهیا و آماده می بینند. میزان تقاضای سفر به ایران افزایش یافته است. اکنون ایران به یکی از مقاصد بزرگ گردشگری جهان تبدیل شده است.
برخی از آژانس های مسافرتی کشورهای خارجی می گویند ظرفیت آنان برای مسافرت به ایران پر شده و بلیتهای هواپیماها به ایران نیز از قبل رزرو شده است.
بی تردید مسئولان و فعالان بخش گردشگری کشور بلحاظ کاهش تمایل سفر به ایران در سالهای گذشته آمادگی لازم را برای پذیرایی از حجم گسترده گردشگران نداشتند اما اکنون که تمایل برای سفر به کشورمان افزایش یافته؛ باید تدابیر لازم برای پذیرش از نفرات بیشتری از گردشگران خارجی را فراهم کنند.
البته افزایش توان پذیرایی از گردشگران خارجی با هدف توسعه این صنعت نیاز به ایجاد زیرساختهای اقتصادی مناسب نظیر بازسازی و بهسازی جاده ها، شبکه ریلی و حمل و نقل هوایی، هتلداری، رستوران داری و همچنین تربیت راهنمای توریست، افزایش تولید صنایع دستی، گسترش فروشگاههای عرضه کالاهای دستی و خیلی دیگر از بخش های اقتصادی کشور دارد.
در صورتی که برنامه ریزی های لازم برای پذیرش از حجم گسترده گردشگران خارجی در کشور فراهم شود، می توان سهم درآمدهای دولت در این بخش را مانند کشورهای منطقه از جمله ترکیه افزایش داد.
ایران به دلیل وجود تنوع آب و هوایی، در هر فصلی می تواند برای گردشگران خارجی جذاب باشد. وجود پیست های اسکی در شمال کشور یکی از گزینه های مهم گردشگران خارجی ساکن در کشورهای عربی است که می خواهند در فصل زمستان از این شرایط آب و هوایی و امکان استفاده کنند.
تجربه خطاهای سالهای گذشته را نباید امروز به آزمون و خطا تبدیل کرد. درآمدهای اقتصادی که به دلیل کاهش فروش نفت تقلیل یافته را می توان بخش مهمی از آن در سایه حضور گردشگران خارجی جبران کرد.
ورود گردشگران خارجی، در صورتی که تعاملات بین المللی جمهوری اسلامی ایران در سایه حل اختلافات هسته ای تحقق یابد، افزایش می یابد لذا نباید از این مهم که تاثیر مهمی در اقتصاد، فرهنگ و سیاست کشور دارد، غفلت کرد.
اقتصام(5)9123**1558


27/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن