تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814688116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معماي اسيدپاشي سريالي در اصفهان/ اسيدپاش يك نفر است


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: معماي اسيدپاشي سريالي در اصفهان/ اسيدپاش يك نفر است
«تاكنون چهار مورد اسيدپاشي داشتيم و با توجه به اطلاعات اوليه به سرنخ‌هايي رسيديم كه اميدواريم با تلاش پليس اين افراد زودتر دستگير شوند. اينكه گفته مي‌شود بي‌حجابي، علت اسيدپاشي به برخي از اين افراد بوده، بايد گفت افرادي كه هدف اسيدپاشي قرار گرفتند از قشر خاصي نبودند و پليس احتمال مي‌دهد اين افراد دچار اختلالات رواني باشند.»
روزنامه اعتماد: اينها اظهارنظرهاي سردار حسين اشتري، جانشين فرمانده ناجا در مورد موتورسوار ناشناسي است كه به گفته چند شاهد عيني، سوار بر يك موتور بدون پلاك زنان و دختران اصفهاني را هدف اسيدپاشي خود قرار مي‌دهد. يكي از قربانيان اسيدپاشي، نداست. دختر 27 ساله‌يي كه حالا بينايي يك چشمش را از دست داده و چشم ديگرش هم تنها 30 درصد شانس بينايي دارد. روز حادثه ندا در ميدان بزرگمهر اصفهان مشغول رانندگي بود كه تلفن همراهش زنگ خورد. غافل از اينكه موتورسوار ناشناسي، سايه به سايه او را تعقيب مي‌كند. ندا بي‌اينكه متوجه نزديك شدن موتورسوار باشد، جواب تلفن مادرش را داد. دخترجوان غرق صحبت كردن بود و در همين هنگام موتورسوار به آرامي به او نزديك شده و در يك لحظه ظرف پر از مايع سوزاني كه از قبل آماده كرده بود را با تمام قدرت به صورت ندا پاشيد و پس از آن به سرعت از محل وقوع حادثه دور شد. ندا در حالي دچار سوختگي با اسيد شد كه اصلا متوجه حضور موتورسوار نشد. اما مريم قرباني ديگر اسيدپاشي لحظه اسيدپاشي را به ياد دارد. او مي‌گويد: روز حادثه قرار بود براي پسرم وسايل جشن تولد بخرم و اگر همراهم بود، معلوم نبود چه بلايي سرش مي‌آمد. آن روز من در ماشين بودم و موتورسواري را ديدم كه در حال نزديك شدن به من بود. شيشه ماشين پايين بود و داشتم بيرون را نگاه مي‌كردم. موتورسوار به من نزديك شد و دو ليتر اسيد را به صورت، دست، پا و همه بدنم پاشيد. من بارها با مواد مختلف دچار سوختگي شده‌ام، اما اين سوختگي با سوختگي‌هاي ديگر خيلي فرق داشت و ديدم كه لباس‌هايم تبديل به پودر شدند. پس از حادثه، مردم من را به سرعت به مغازه‌يي بردند و صورتم را شست‌وشو دادند. در حال حاضر به خاطر نفوذ اسيد به عمق چشمم، يكي از قرنيه‌هايم را از دست دادم و بايد پيوند قرنيه انجام بدهم. علاوه بر چشمم، يك قسمت از سرم هم سوراخ شده است. هنوز از اين حادثه شوكه هستم و به اين فكر مي‌كنم كه چطور مي‌توان با يك انسان چنين كاري انجام داد؟ نمي‌دانم به چه گناهي چنين كاري با من انجام داده‌اند و با هيچ كس هم خصومت نداشتم. در پليس آگاهي متوجه شدم تنها من نيستم كه درگير حادثه اسيدپاشي شده‌ام و چند نفر قبل از من هم هدف اين عمل غيرانساني قرار گرفته‌اند.»مريم هم از شايعات رايج در بين مردم اصفهان شنيده كه زناني هدف اسيدپاشي قرار گرفته‌اند كه بدحجاب بوده‌اند. اما او مي‌گويد: من در يك خانواده مذهبي بزرگ شده‌ام و تا به حال نشده كه با پوشش نامتعارف از خانه بيرون بيايم. روز حادثه هم لباس فرم دانشگاه به تن داشتم.

هر دو خانواده محترمي داريم

سارا هم يكي ديگر از قربانيان است كه روز حادثه قصد داشت به دندانپزشكي برود اما هدف كور اسيدپاشي مرد موتورسوار قرار گرفت. سارا نيز از ناحيه چشم به‌شدت آسيب ديده و در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري است. او نصف صورتش را از دست داده و نمي‌تواند صحبت كند، اما علي همسر او كه در بيمارستان حضور دارد، مي‌گويد: ساعت 6 بعد از ظهر بود كه به روي سارا اسيد پاشيدند و او اصلا موتور سوار را نديد و تنها چيزي كه از آن لحظه به يادش مانده، سوزش شديد در صورتش است. برخلاف آنچه گفته مي‌شود زنان بدحجاب هدف اسيدپاشي قرار مي‌گيرند، بايد بگويم كه هم خانواده من وهم خانواده سارا، خانواده متدين و محترمي هستند و پاي خصومت شخصي در ميان نيست.

اسيدپاش يك نفر است

قربانيان در حالي از روز حادثه صحبت مي‌كنند كه هنوز فرد اسيدپاش دستگير نشده و به راحتي در اصفهان تردد مي‌كند. اما سرهنگ ستار خسروي، رييس پليس آگاهي استان اصفهان، از كشف سرنخ‌هاي خوبي براي دستگيري فرد اسيدپاش خبر داده و گفته كسي كه اقدام به اسيدپاشي كرده، يك نفر است و تحقيقات پليس براي دستگيري وي همچنان ادامه دارد.

پيگيري‌ها به‌شدت ادامه دارد

در همين حال معاون سياسي امنيتي استاندار اصفهان در خصوص پرونده اسيدپاشي‌هاي اخير گفت: پيگيري‌ها به‌شدت ادامه دارد. رسول ياحي در خصوص اقدامات امنيتي استان براي مقابله با پديده شوم اسيدپاشي در شهر اصفهان اظهار داشت: اقدامات امنيتي كه براي مقابله و دستگيري عاملان اين جنايت انجام شده است قابل رسانه‌يي شدن نيست، اما شهروندان استان اصفهان بدانند كه مسوولان استاني همه توان و انرژي خود را براي رسيدن به نتيجه نهايي به كار گرفته‌اند.

اسيدپاشي روي 11 نفر صحت ندارد

خبرهاي مربوط به اسيدپاشي چنان داغ است كه آمار و ارقام جديدي از افرادي كه مورد اسيدپاشي قرار گرفته‌اند، اعلام مي‌شود. آخرين رقم11 نفر است. عدد اغراق آميزي كه فريدون عابديني، رييس بيمارستان سوانح سوختگي اصفهان با رد آن مي‌گويد: مراجعه 11 نفر به بيمارستان سوانح اصفهان صحت ندارد و تنها يك مورد اسيدپاشي براي درمان به اين مركز درماني مراجعه كرده است. وي در مورد آخرين وضعيت دختر 22 ساله‌يي كه مورد اسيدپاشي قرار گرفته است، مي‌گويد: اين دختر روز پنجشنبه در خيابان توحيد مورد اسيدپاشي قرار گرفته و در حال حاضر در بيمارستان امام موسي كاظم (ع) اصفهان بستري است. خوشبختانه آسيب جدي بر اثر اسيدپاشي به اين بيمار وارد نشده است. پس از بررسي نقاط آسيب ديده مشخص شد كه آسيبي به چشم و گوش اين بيمار وارد نشده است و نيازي به پيوند عضو ندارد.



یکشنبه, 27 مهر 1393 ساعت 00:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن