تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804866867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر کشور: باید برای زمان بحران برنامه اجرایی داشته باشیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر کشور: باید برای زمان بحران برنامه اجرایی داشته باشیم تهران بزرگ - ایرنا - معاون وزیر کشور با بیان اینکه باید از حوادث بعد از وقوع حادثه پیشگیری کنیم گفت: باید برای زمان بحران برنامه اجرایی داشته باشیم.


به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا اسماعیل نجار در مراسم افتتاحیه شهر آماده که روز شنبه در برج میلاد برگزار شد تصریح کرد: با پشت سر گذاشتن هفته بلایای طبیعی باید حوادث را مرور کرده و نقاط قوت و ضعف آن بررسی شود تا میزان آمادگی را کشور را مقابل با حوادث در یابیم و به راهکار مناسبی برسیم.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه ایران جزو 10 کشور حادثه خیز دنیا است خاطر نشان کرد: کشور ما از هر 45 حادثه ای که در دنیا به وقوع می پیوند در 35 حادثه در معرض خطر قرار می گیرد ولی آمادگی کافی را ندارد.
وی ادامه داد: ایران در دنیا مقام ششم حادثه و در آسیا مقام چهارم را دارد و قابلیت آسیب پذیری بالایی نیز دارد.
نجار اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا آسیب را کم کرده تا در زمان بروز حادثه خسارت بالایی نداشته باشیم به همین خاطر هم مسئولین و هم مردم باید به این باور برسند که این حوادث امکان دارد روزی اتفاق بیافتند.
وی با بیان اینکه این باور باعث می شود تا برنامه جامع مدیریتی داشته باشیم افزود: در این برنامه باید مدیریت بحران، پیش بینی، پیش گیری، مقابله، آمادگی لازم برای بازسازی و بازتوانی دنبال شود زیرا پیشگیری در بحران مهم تر از درمان بعد از وقوع حادثه است.
معاون وزیر کشور اظهار تاسف کرد: در مقابله با حوادث تا به امروز ضعیف بوده ایم البته نباید فراموش کرد که کمک های مردمی بسیاری را داریم و آن هم به دلیل باورهای دینی مردم سرزمینمان است.
وی خاطر نشان کرد: در وهله اول باید کار علمی انجام دهیم زیرا بدون کار علمی دست آورد بالایی نخواهیم داشت.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به حادثه بم گفت: شهر بم تنها 12 ثانیه لرزید اما نتیجه آن 34 هزار جان باخته، 19 هزار مجروح و فرو ریختن 71 هزار خانه، مراکز اداری و تجاری بود که مبلغی بیش از 2 میلیارد تومان در آن زمان برای بازسازی هزینه شد.
نجار ادامه داد: این در حالی است که مسجد جامع کرمان استوار ایستاد زیرا در زمان بنا شدن بسیار اصولی ساخته شده بود.
وی با بیان اینکه در تهران اسم زلزله نگرانی را در مردم ایجاد می کند گفت: در زمان انقلاب نزدیک به 4 میلیون جمعیت در تهران داشتیم و امروز 10 میلیون نفر در این شهر زندگی می کنند.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: برای بیش از 6 میلیون نفر افزایش ساخت و ساز داشته ایم پس اکثر ساختمان ها عمری نزدیک به 35 سال دارند اما نگرانی ها از وقوع زلزله بیش از گذشته است.
معاون وزیر کشور گفت: از سازمان های بیمه می خواهیم که فعالانه وارد این عرصه شوند تا همیار دولت و مردم در حوادث بوده و هم ناظری بر احداث ساختمان ها باشند.
وی تصریح کرد: این جشنواره اقدام بسیار مناسب و خوبی است که می تواند نقطه عطفی برای آمادگی و آگاهی مردم باشد.

* جلالی: باید آمادگی برای جابه جایی جمعیت در زمان بروز حادثه را داشته باشیم
همچنین در این مراسم رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه این جشنواره برنامه خوبی برای پرداختن به موضوع حیاتی پیشگیری از حوادث طبیعی است گفت: آمادگی شهرها یک ضرورت جدی است و یکی از شاخص های مهم در شهرهای پیشرفته محسوب می شود.
غلامرضا جلالی آمادگی در مقابله با حوادث را به دو نوع طبیعی و انسان ساخت تقسیم کرد و گفت: بلایای طبیعی بسیار مهم هستند زیرا منشا طبیعی دارند و با احاطه علمی می توان بر آنها فائق آمد اما حوادث غیر طبیعی نیاز به هم افزایی دارند.
وی ادامه داد: در هنگام بروز حادثه باید توانایی جابه جایی جمعیت به شهری دیگر را داشته باشیم تا بتوانیم از تلفات بیشتر جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به توفان کاترینا در آمریکا اظهار کرد: در آن زمان بیش از یک میلیون نفر از جمعیت شهری آن جابه شدند تا بتوانند بر توفانی به آن گستردگی تسلط کافی داشته باشند.
جلالی ادامه داد: استفاده از نیروهای مسلح در زمان بحران در کشورها امری رایج است که سازمان پدافند غیر عامل نیز به هماهنگی های نیروهای مسلح برای ورود به این موضوع آماده است.
وی خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح در چند حوزه امکان ورود به بحران را دارند که این حوزه ها شامل آوار برداری، امداد و نجات، درمان های اولیه، ترابری هوایی، زمینی و دریایی، سرباز بسیج، برقراری اردوگاه های اسکان موقت و مخابرات می شود.
رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: شهرداری و وزارت کشور باید ساختاری بر اساس آمادگی بیشتر و ناهماهنگی کمتر داشته باشد اما اینگونه نیست.
وی افزود: باید تمامی دستگاه ها به مدیریت بحران کمک کنند تا آمادگی لازم برای آموزش و پیشگیری از حوادث بعد از بحران را داشته باشد.
تهرام/7561//1348


26/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن