تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805561112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجلاس میراث فرهنگی ناملموس بیشتر جنبه ملی داشت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان آذربایجانی:
اجلاس میراث فرهنگی ناملموس بیشتر جنبه ملی داشت
اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در اجرای اجلاس میراث فرهنگی ناملموس در حوزه جشنواره شاهد یک اتفاق ملی بودیم تا بین‌المللی که غرفه‌های باغ غدیر مصداقی بر این مدعاست.



به گزارش خبرنگار مهر، اصغر آذربایجانی پیش از ظهر شنبه در نطق پیش از دستور خود در پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برگزاری اجلاس و جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس در اصفهان به عنوان بزرگ‌ترن اتفاق مهم فرهنگی کشور در سال جاری اظهار داشت: این اتفاق مناسبی بود که باید از تمام عوامل اجرایی آن قدردانی لازم را داشته باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر نیاز به آسیب شناسی برگزاری اجلاس میراث فرهنگی ناملموس در اصفهان افزود: عمر فعالیتی سازمان آی سی سی ان به عنوان یک گروه مردم نهاد در حوزه بین‌المللی عمری کوتاه است و نزدیک به یک دهه از فعالیت این سازمان می‌گذرد و همانطور که شهردار اصفهان نیز در مصاحبه خود اشاره داشته بایستی با تلاش متولیان سازمان آی سی سی ان این نهاد به مانند سازمان ایکوموس بتواند به عنوانی نهادی تاثیرگذار در یونسکو تبدیل شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با توجه به هزینه‌هایی که شهر اصفهان در برگزاری این جشنواره متحمل شد باید نقش اصفهان در تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌های برنامه‌های بعدی این اجلاس پر رنگ‌تر شود، ادامه داد: قرار گرفتن موضوع زاینده رود به عنوان میراث فرهنگی ناملموس در بیانیه پایانی این اجلاس که گویا به سختی هم این موضوع در بیانیه قرار گرفت حاکی از ضرورت یک دیپلماسی فعال جهت حضور جدی در تصمیم‌سازی این سازمان است که البته این تذکر در جلسه مشترک کمیسیون فرهنگی شورا و برگزارکنندگان قبل از اجرای این اجلاس تاکید شده بود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای اجلاس میراث فرهنگی ناملموس در عرصه بین‌المللی بوده ولی در اصل در سطح ملی برگزار شده است، افزود: حضور مهمانان خارجی به لحاظ جایگاه حقوقی و تعداد آنها قابل تامل و بررسی فراوانی دارد، هر چند در مصاحبه‌های قبل از برگزاری این اجلاس و جشنواره توسط متولیان اجرایی به لحاظ تعداد و مهمانان ویژه بین‌المللی و حتی شهرهای خواهرخوانده صحبت‌های قابل تقدیری شده بود ولی در حوزه اجرای آن در حوزه جشنواره میراث فرهنگی ناملموس ما شاهد یک اتفاق ملی بودیم تا بین‌المللی که غرفه‌های باغ غدیر مصداقی بر این مدعاست.

عدم حضور مقامات ارشد یونسکو در اجلاس آی سی سی ان در اصفهان

آذربایجانی با بیان اینکه در برگزاری اجلای آی سی سی ان حضور مقامات عالی سازمان فرهنگی یونسکو دیده نشد، ادامه داد: این در حالی است که نتایج این اجلاس و جشنواره با حضور مقامات ارشد یونسکو به تثبیت و ماندگاری تصمیمات آن بسیار کمک می کرد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌مندی از ظرفیت هایی که بواسطه اجلاس آی سی سی ان ایجاد شده بود و یا می‌توانست ایجاد شود که حتی باعث دلخوری مهمانان ویژه این برنامه هم شد که قابل بررسی و آسیب شناسی جدی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان استفاده از ظرفیت پژوهشی و دانشگاهی جهت ماندگاری و مبانی میراث فرهنگی ناملموس را یکی از ارکان مطرح شده از سوی شورای راهبردی این اجلاس دانست و افزود: این در حالی بود که از این ظرفیت حداقل بهره برداری انجام شده است.

وی اجرای تفاهم نامه‌های مختلف در عرصه ملی و بین‌المللی در بین شهرها هست که انجام نگرفت و می تواند در جهت تثبیت میراث فرهنگی ناملموس نقش آفرینی کند را از نقاط مثبت برگزاری اجلاس میرلث فرهنگی ناملموس در اصفهان عنوان کرد.

آذربایجانی در خصوص اتفاق ضد ارزشی که در جشنواره انجام گرفت نیز بیان داشت: این اتفاق ناهنجار که باعث جریحه دار شدن مردم متدین و دارالمومنین شهر اصفهان شد قابل نقد جدی است.

وی افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهر اصفهان بایستی با در نظر گرفتن حساسیت‌های پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و توجه لازم به ارزش‌های دینی و مذهبی انجام پذیرد، هر چند دستگاهی دیگر متولی اجرای آن بوده ولی لزوم بررسی و ارزیابی چنین برنامه‌هایی که به صورت میدانی و در منظر عام در شهر اصفهان که حساسیت‌های مردم آن در مسایل دینی و ارزشی بسیار زیاد است ، قبل از اجرا بسیار ضروری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان اتفاق ناگوار باغ غدیر را نشان از عدم ارزیابی لازم برنامه‌ها قبل از اجرا در منظر عمومی دانست و ادامه داد: هرچند آب رفته به جوی را نمی توان بازگرداند و ما شاهد اشاره به این اتفاق حتی در رسانه ملی و شبکه های اجتماعی بودیم که حق هویت دینی و مردم متدین این مرز و بوم را تضییع نمود ولی دستگاه مربوطه و متولیان اجرا بایستی نسبت به این اتفاق در زمان طلایی آن نسبت به افکارعمومی عکس العمل لازم را انجام می دادند و پاسخگویی و عذرخواهی در زمان مقتضی صورت می گرفت.

وی با تاکید بر اینکه بررسی هزینه‌های اجلاس میراث فرهنگی ناملموس در اصفهان نیز باید صورت پذیرد، ادامه داد: در این راستا ضروری است که کارگروهی متشکل از شورای اسلامی شهر، شهرداری و دستگاه‌های مشارکت کننده جهت ارزیابی و آسیب شناسی و تمهیدات لازم جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌های این اجلاس تشکیل تا بتوان از نقاط قوت و فرصت‌های پیش آمده استفاده کافی را نمود.  
 



۱۳۹۳/۷/۲۶ - ۱۳:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن