تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803733290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئولان اجلاس میراث فرهنگی ناملموس بجای عذرخواهی اقدامات زننده را کوچک نخوانند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان امینی:
مسئولان اجلاس میراث فرهنگی ناملموس بجای عذرخواهی اقدامات زننده را کوچک نخوانند
اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسئولان برگزاری اجلاس و جشنواره میراث فرهنگی ناملموس نباید بجای عذرخواهی از مردم اتفاقات زننده این اجلاس را کوچک بشمارند.



به گزارش خبرنگار مهر، رضا امینی پیش از ظهر امروز در پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و اجلاس میراث فرهنگی ناملموس در شهر اصفهان در سال اقتصاد و فرهنگ اظهار داشت: برگزاری این برنامه‌ها علاوه بر محاسنی که داشت معایبی هم داشت که باید مورد آسیب شناسی قرار گیرد.

وی با اشاره به برخی از اقدامات زننده صورت گرفته در این دو رویداد فرهنگی در شهر اصفهان ادامه داد: عدم دقت در اجرای برنامه موسیقی در اماکن مقدس که در حسینیه انگورستان ملک اجرای برنامه موسیقی با استفاده از آلات موسیقی  آن هم در کنار منبر وعظ و خطابه که منتسب به پیامبر اکرم (ص) است خطایی بزرگ و مشهود است که افکار عمومی متدینین و مردم ولایتمدار شهر اصفهان را جریحه دار کرد و مسئولین و برگزار کنندگان هم بجای عذر خواهی از مردم آن را خطایی کوچک در کنار رویداد بزرگ فرهنگی مثل جشنواره قلمداد نموده و به راحتی از کنار آن می‌گذرند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با ارایه توضیح مختصری در خصوص روند شکل گیری اجلاس و جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس در اصفهان نیز بیان داشت: برگزاری اجلاس ICCN از سال‌های قبل از شورای چهارم و با اعلام داوطلبی شهرداری اصفهان و تایید شورای سوم، اصفهان به عنوان میزبان این اجلاس انتخاب شده بود.

عدم همخوانی برنامه‌ریزی‌ها و حضور مسئولان با میزان هزینه صورت گرفته در اجلاس

وی با انتقاد از عدم برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری اجلاس میراث فرهنگی ناملموس در اصفهان اظهار داشت: انتظار می‌رفت همانگونه که در پیشنهاد بودجه برای این اجلاس ابعاد آن را مهم و بین‌المللی عنوان کردند در برگزاری آن هم  با همان ابعاد برنامه‌ریزی می‌شد و این درحالی است که حضور شخصیت‌های فرهنگی بین‌المللی و حتی در سطح ملی در حداقل ممکن بود و به دلایلی که در جای خود نیاز به بررسی بیشتری دارد ، مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی در کمترین حد ممکن بود و هزینه‌های سرسام آور آن از پول مردم اصفهان تامین شد.

امینی در ادامه با اشاره به اتفاقات ناخوشایند صورت گرفته در زمان برگزاری اجلاس فرهنگی ماملموس در اصفهان اظهار داشت: اگر اصفهان سهم 10 درصدی در تقدیم شهدا و جانبازان و آزادگان کشور را داشته است و اگر ادعا می‌کنیم که اصفهان مرکز ثقل فرهنگی کشور و دارالمومنین است چگونه توجیه می‌شود که رقاصی‌ها و آوازها آنهم در ملاء عام و استفاده از آلات موسیقی در کنار منبر پیامبر اکرم (ص) خطایی کوچک است و بجای عذر خواهی از مردم به دست آوردهای این رویداد فرهنگی استناد و سعی می‌شود اجلاس بزرگترین اتفاق فرهنگی سال در کشور نامیده شود.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه دستاوردهای این رویداد فرهنگی برای شهر و کشور ما چیست، افزود: آیا حضور حدود 200 میهمان از کشورهای عضو که در جلسات برنامه‌ریزی 800 نفر عنوان می‌شد و برگزاری نمایشگاهی در سطح شهرهای داخلی کشور دست آورد بزرگی برای شهر هنر خیز و نگین شهرهای کشوراست.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: عدم مراقبت جدی در این اجلاس باعث شد در شهری که هنوز پیکر شهدای بجای مانده از دوران دفاع مقدس بر دوش مردم تشییع می شود، شاهد رفتارهای زشت برخی از غرفه‌دارن میهمان از استان‌های دیگر که متاسفانه با رقاصی زنان و دختران همراه بود، باشیم.

وی با اشاره به برخی از اظهارات امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه در روز گذشته نیز گفت: آیت‌الله طباطبایی‌نژاد نیز در خطبه‌های نماز جمعه 25 مهر ماه صراحتاً نارضایتی خود و مردم اصفهان را از این واقعه ناگوار اعلام کردند. وی با اشاره به هزینه‌های چند صد میلیونی برای کاروان گل در اجلاس میراث فرهنگی ناملموس نیز گفت: در سالی که بنام اقتصاد نامگذاری شده است و بایستی بنا بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ گردیده برنامه‌ریزی‌ها به سمتی برود که از حداقل هزینه بهترین و بیشترین دست آوردها را داشته باشیم، چند صد میلیون برای کاروان گل هزینه می‌شود و این درحالی است که مردمی که هزینه‌های شهر به دوش آنهاست از پرداخت چند صد هزار تومان برای دریافت هزینه پروانه ساختمانی عاجز و ناتوانند.

اصفهان از حالت مهمانداری‌های غیر ضروری خارج شود

امینی با بیان اینکه اصفهان باید از حالت مهمانداری‌های غیر ضروری خارج شود، ادامه داد: چه ضرورتی دارد که از یک طرف هرساله و به دفعات، هزینه‌های بیت المال و مردم اصفهان صرف پذیرایی‌های غیر ضروری از مهمانان شود و از طرف دیگر اصفهان در منظر پایتخت‌نشینان برخوردار جلوه کند و حقوق مردم اصفهان نادیده گرفته شود که یکی از مصادیق آن آب زاینده رود است.       

وی با اشاره به در پیش رو داشتن هفته تربیت بدنی اظهار داشت: هفته تربیت بدنی همه ساله هفته تربیت بدنی از 26 مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش‌های همگانی برگزار می‌شود.  
 



۱۳۹۳/۷/۲۶ - ۱۲:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن