تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806571957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزهای سخت عربستان و آینده نامعلوم آل سعود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روزهای سخت عربستان و آینده نامعلوم آل سعود تهران - ایرنا -پاسخ خشونت آمیز مسئولان سعودی به معترضان مسالمت جو، دستگیری و حبس آیت الله النمر و اخیرا صدور حکم اعدام او به اضافه وضعیت جسمانی نامساعد پادشاه این کشور، عربستان را در برابر آینده نامعلوم و البته خطرناکی قرار داده است.


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، نگاهی به روند تحولات عربستان به عبارت بهتر مشکلات متعدد اجتماعی، سیاسی و امنیتی این کشور این سوال را مطرح می کند که در شرایط دشوار کنونی عربستان به چه سمتی می رود و چه آینده ای در انتظار آن خواهد بود.
خواب آرام از آل سعود رخت بربست
عربستان اکنون سخت ترین روزهای خود را می گذراند و جنگجویانی که از افغانستان یا سوریه به کشور بازگشته اند،خواب آرام را از آل سعود سلب کرده اند زیرا عملیات خرابکارانه آنان بسیاری از نهادها و موسسات سعودی را در معرض تهدید قرار داده است.
این در حالی است که در پی بهار عربی [بیداری اسلامی] در برخی کشورهای عربی، شیعیان عربستان در شرق این کشور نیز احقاق حقوق خود را خواستار شدند، به ویژه اینکه با وجود منابع سرشار نفت در این مناطق اهالی آن از بسیاری از حقوق محروم مانده اند.
تکاپوی اهالی این منطقه با الگوگیری از برادران بحرینی مسالمت آمیز بود، اما آل سعود با مشت و آتش به آنان پاسخ داد، زیرا مدعی هستند که مردم این کشور در رفاه به سر می برند بنابراین دلیلی برای اعتراض وجود ندارد از همین رو معترضان شیعه را به توطئه چینی و ایجاد بی ثباتی در کشور متهم کردند.
شورش علیه پادشاه، حمل سلاح و حمایت از مخالفان در بحرین و در نهایت تلاش برای سرنگونی نظام حاکم از دیگر اتهاماتی بود که به معترضان وارد آمد.
در این میان مسئولان سعودی در سال 2012 آیت الله نمر باقر النمر رهبر معترضان مسالمت جو را راهی زندان کردند تا به این ترتیب آنان را از فکر برپایی تظاهرات منصرف کنند.
ارتباط حکم اعدام آیت الله النمر با تسلط حوثی ها بر صنعاء
در ادامه این تحولات دادگاه کیفری عربستان پس از 13 جلسه، حکم اعدام شیخ النمر را صادر کرد، اما به نظر می رسد این حکم در شرایط کنونی با تسلط انصار الله بر صنعاء پایتخت یمن و مجبور کردن رئیس جمهور به انتخاب نخست وزیر مورد رضایت آنان مرتبط است.
به هر حال صدور چنین حکمی موج نارضایتی و محکومیت محافل مختلف منطقه ای و بین المللی را به دنبال داشت، اما نکته قابل ملاحظه اینکه از سوی دیگر در شرایطی که اتباع سعودی که تحت عناوین مختلف از جمله داعش، النصره و نام های دیگر در سوریه مبارزه می کردند به عربستان بازگشته اند، باید پرسید اوضاع امنیتی این کشور به چه سمتی پیش خواهد رفت.
این مشکلات هنگامی روشن تر می شود که بدانیم پادشاه عربستان نیز وضعیت خوبی نداشته و نزدیکان او به نقل از پزشکانش حال او را بسیار وخیم اعلام کردند.
احتمال کشمکش و درگیری بین نسل دوم خاندان حاکم عربستان
در این میان به نظر می رسد که نسل قدیمی خاندان حاکم سعودی رو به انتها است و نسل دوم نیز در حالی در حال قدرت گرفتن است که دستیابی به توافق بین آنان بسیار دشوار به نظر می رسد و چنانچه پادشاه فوت کند امیران عربستان وارد درگیری و کشمکش سختی خواهند شد که مشخص نیست کشور را به چه آینده ای سوق خواهند داد .
در این شرایط باید پرسید آیا خاندان سعودی خواهد توانست کشور را از خطر دسته بندی نجات داده و با به رسمیت شناختن حقوق اقلیت های دینی، زندگی شرافتمندانه ای را برای آنان فراهم کند یا همچنان به فریبکاری و حماقت های خود ادامه داده و با بهانه تراشی به جنگ معترضان خواهد رفت؟
منبع / خبر آنلاین
اول ** 1521


26/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن