تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820810802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرقت آب در برخی روستاهای لرستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سرقت آب در برخی روستاهای لرستان خرم آباد - ایرنا - کمبود آب طی چند سال گذشته باعث شده تا خیلی از روستاهای لرستان با مشکل کمبود آب روبه رو شوند، اما علاوه بر این مشکل ،اقدامات برخی روستاییان بروجرد در سرقت آب به این مسأله دامن زده است.


به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی آبفار لرستان، انشعاب غیرمجاز آب در برخی روستا های بروجرد موجب بروز مشکلاتی برای اهالی این روستاها شده است.
متاسفانه انشعاب غیرمجاز آب در برخی روستا ها باعث ایجاد مشکلاتی برای روستاییان و اداره آب و فاضلاب روستایی بروجرد شده است. وجود این گونه انشعاب ها خساراتی را به شبکه آب وارد کرده و باعث افت فشار آب برای سایر روستاها نیز شده است.
این گونه انشعاب ها همچنین منجر به اخلال در خدمات رسانی منظم و تضییع حقوق سایر مشترکان و آلودگی در شبکه توزیع آب روستایی می شود و علاوه بر این کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی به دلیل برداشت بی رویه منجر به افت فشار آب در شبکه توزیع آب می شود.
بروجرد 184 روستا با جمعیتی بیش از 100 هزار نفر دارد که 122 روستای آن به آب و فاضلاب روستایی و هشت روستا به آب و فاضلاب شهری مرتبط هستند اما تامین آب آشامیدنی مورد نیاز برخی روستاها همواره مهمترین دغدغه مسئولان شهرستانی است.

*سرقت آب در برخی روستاها یکی از مشکلات آب و فاضلاب روستایی

رئیس شعبه آب و فاضلاب روستایی بروجرد در این باره گفت: در حال حاضر اداره آب و فاضلاب روستایی این شهرستان با مشکل سرقت آب در تعداد زیادی از روستاها روبه روست.
عبدالرضا عبدی افزود: انشعابات غیرمجاز و سرقت آب به شیوه های گوناگون در روستا های شهرستان بروجرد بیشتر برای تامین آب بخش کشاورزی و دامپروری روستاییان انجام می شود.
وی ادامه داد: با بررسی های انجام شده چهار تا پنج هزار حفره چاه غیرمجاز در روستاهای این شهرستان برای بهره برداری از آب وجود دارد.

*مشکل سرقت آب در روستاهای جنوب بروجرد

این مسوول بیان داشت: یکی از مشکلات کنونی اداره آب و فاضلاب روستایی بروجرد در منطقه ونایی آلاچیق هایی است که در این مسیر قرار دارند.
عبدی اضافه کرد: ساخت این آلاچیق ها غیرمجاز است، چون آلاچیق های ونایی فواره های غیرمجاز دارند و باعث افت فشار آب روستا های پایین دست می شوند.
وی با بیان اینکه عمده مشکلات مربوط به سرقت آب در مناطق روستایی جنوب بروجرد است، عنوان کرد: در شمال این شهرستان به ندرت با موضوع سرقت آب مواجه هستیم، چرا که این مناطق اصلا آبی در اختیار ندارند که سرقتی در آن صورت بگیرد.
رئیس شعبه آب و فاضلاب روستایی بروجرد اظهار کرد: روستا های شمال بروجرد با بحران کم آبی روبه رو هستند و از 48 روستای آن مسیر 34 روستا با این مسأله دست و پنجه نرم می کنند.
وی ادامه داد: در حالی که آب مورد نیاز برخی روستا ها از طریق تانکر و جیره بندی تامین می شود، برخی دیگر از روستا ها بی انصافی کرده و با سرقت آب، هم مردم روستا ها را به سختی می اندازند و هم هزینه قابل توجهی را هدر می دهند.

*اختلافات اجتماعی مهمترین دلیل تقویت کم آبی در روستاها

رئیس شعبه آب و فاضلاب روستایی بروجرد تاکید کرد: ابتدا به روستاییان در خصوص اقدامات شان اخطار می دهیم و در صورت بی توجهی آن ها، ماموران و بازرسان ما در قالب اکیپ به روستا ها مراجعه می کنند و در صورت مشاهده این نوع تخلفات، تخلفات آبی آنها را از طریق مراجع قضایی پی گیری می کند.
عبدی تصریح کرد: تا کنون بارها و بارها از روستاییان خواسته شده که نسبت به اصلاح شبکه های آبی خود اقدام کنند.
وی با اشاره به یکی از مهم ترین دلایل تقویت مشکل کم آبی در برخی روستاهای شهرستان، افزود: اختلافات اجتماعی و نزاع های روستاییان یکی از بزرگ ترین موانع آبرسانی به روستاهای بدون آب است.
وی تصریح کرد: این اداره در نظر داشته تا آب آشامیدنی 10روستای بی آب بروجرد را تامین کند، اما روستاییان به دلیل اختلافات با ساکنان روستاهای بدون آب هر بار مانع از انجام این کار شدند و در حال حاضر از طریق مراجع قضایی و انتظامی پی گیر این مسأله هستیم.
وی خاطرنشان کرد: بحث های قومیتی اجازه آبرسانی به سایر روستاها را نمی دهند و این موضوع سبب می شود تا یک منطقه از آب نسبتا خوبی برخوردار باشد و منطقه ای دیگر در کنار آن روستا آب کافی نداشته باشد.
رئیس شعبه آب و فاضلاب روستایی بروجرد با اشاره به نقش فرهنگسازی حق استفاده آب برای عموم، تاکید کرد: در این خصوص لازم است دستگاه های متولی با ما همکاری کنند، چرا که ما تنها یک شرکت خدمات رسان هستیم و حل مشکلات اجتماعی از عهده ما به تنهایی خارج است.
عبدی یادآور شد: تخصیص اعتبارات بیشتر به منظور آبرسانی به روستاها ضرورت داشته و در صورت تخصیص اعتبارات بیش تر می توانیم پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنیم.
وی اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان بروجرد تا کنون 17 پروژه ناتمام در دست دارد که در صورت تکمیل آن ها مشکلات شهرستان در خصوص تامین آب رفع می شود.
وی بیان داشت: یکی از پروژه های مهم مربوط به شمال بروجرد است که در این راستا تا از طریق شبکه آب شهری به هفت روستای شمال شهرستان آبرسانی خواهد شد.
7269/630


26/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن