تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819072901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس: 52 فقره پرونده در هیأت نظارت بر نمایندگان تشکیل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده مجلس: 52 فقره پرونده در هیأت نظارت بر نمایندگان تشکیل شده است اصفهان - ایرنا- عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: 52 فقره پرونده در دوره فعالیت این هیات درخصوص نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس تشکیل شده است.


عوض حیدرپور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در دوره دولت قبل، بیشترین علت تشکیل پرونده ها شکایت دولت از نمایندگان مجلس بود.
نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس افزود: با شکایت دولت قبل از نمایندگان و تشکیل پرونده در قوه قضاییه و دادستانی تهران، از این هیات استعلام می شد که آیا صحبتی که نماینده داشته در راستای ایفای وظایف نمایندگی بوده یا نبوده است.
وی گفت: در مدت فعالیت هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس رسیدگی هایی که انجام شده عمدتا نشان می دهد که نمایندگان افرادی خدمتگزارند و در مواردی که نیاز بوده از نمایندگان توضیح خواسته شده است و تذکر داده ایم.
عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس تصریح کرد: مردم مطمئن باشند که مجلس با تمام توان و تعهد در خدمت مردم و نظام است.
حیدرپور با اشاره به دیدگاههای رهبر معظم انقلاب در این خصوص گفت: مهمترین دستاورد هیات نظارت بر رفتار نمایندگان وجود چشم ناظر از داخل مجلس بر رفتار نمایندگان است.
وی افزود: گزارشهای سوء رفتار نمایندگان که از بخشهای دولتی، قضایی، مردمی و حتی داخل مجلس می رسد در این هیات بررسی می شود.
نماینده مردم شهرضا و دهاقان گفت: در مدت فعالیت این هیات تغییر چشمگیری در رفتار بعضی از نمایندگان دیده شده به گونه ای که در ابتدای کار مجلس نهم تعداد گزارشها بیشتر بود و اکنون بسیار کمتر شده است.
حیدرپور تصریح کرد: همه نمایندگان به این باور رسیده اند که چشمهای نظارتی مجلس کاملا باز است و بر فعالیت و اقدامات آنان نظارت دارد.
عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس درخصوص توهین دو نفر از نمایندگان به رییس مجلس و تشکیل پرونده در این زمینه گفت: آقای لاریجانی شخصا خیلی پیگیر پرونده نبوده و نیست.
حیدرپور اظهار داشت: ما با توجه به تاکیدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب درخصوص حفظ حرمت و نگه داشتن احترام مجلس توسط خود نمایندگان در نظر داریم تا آن گونه که حق مجلس است به این موضوع رسیدگی کنیم.
وی گفت: همه نمایندگان باید کلام فاخر بکار ببرند و از زبان نمایندگان غیر از سخن فاخر و در شان مجلس مطلب دیگری نشنویم.
طرح نظارت بر نمایندگان مجلس که در سال ۱۳۸۹ از سوی ۵۵ نماینده مجلس ارائه شده بود، پس از طی مراحل قانونی تصویب در مجلس شورای اسلامی، سوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۱از سوی شورای نگهبان مورد تایید نهایی قرار گرفت.
طرح نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان شامل ۱۱ ماده است که دراین مواد برای موضوعات و موارد مختلف از تخلفات یا عدم رعایت شئون نمایندگی، جریمه هایی مانند تذکر شفاهی و تذکر کتبی و همچنین لغو اعتبارنامه نماینده در نظر گرفته شده است.
ت/7144/ 607/ 684


26/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن