تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798361360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجازات مرگ و 30 سال حبس برای 2 قاتل/تلخ‌ترین پرونده جنایت سریالی در آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



مجازات مرگ و 30 سال حبس برای 2 قاتل/تلخ‌ترین پرونده جنایت سریالی در آمریکا
جنجال‌برانگیزترین زوج قاتلان سریالی ملقب به باند «جعبه ابزار» تحت عناوین «لورنس بیتکر» و «روی نوریس» جنایاتی را مرتکب شدند که تا مدت‌ها وحشت حاصل از آن در سینه مردم کالیفرنیای جنوبی محبوس ماند.



به این مطلب امتیاز دهید


به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از ایران، قتل، اذیت و آزار، شکنجه، تعرض به دختران و زنان و استفاده از جعبه ابزارآلات شکنجه، نام این زوج قاتل را به کابوس شبانه مردم و پلیس تبدیل کرده بود؛ قاتلان شیطانی‌ای که خوی وحشیگری و جنون را از دوران نوجوانی و در ارتباط با افراد انسان نمای اطراف خویش کسب کرده بودند.   کودکی لورنس بیتکر
لورنس 27 سپتامبر سال 1940 میلادی – 5 مهرماه 1319- در شهر «پتسبورگ» واقع در پنسیلوانیای امریکا متولد شد. فرزند ناخواسته زوج امریکایی مدتی بعد به یتیم‌خانه فرستاده شد و تحت سرپرستی زوج بیتکر قرار گرفت. مأموریت‌های پدرخوانده لورنس به دلیل شغلش در فرودگاه و نقل مکان‌های گاه و بیگاه زمینه آشنایی پسرک نوجوان را با دوستان ناباب بسیاری فراهم آورد. لورنس در 12 سالگی به جرم سرقت از فروشگاه دستگیر شد. وی تا 16 سالگی جرایم کوچک و بزرگ زیادی را تجربه کرد. به‌رغم دارا بودن ضریب هوشی بالا از ادامه تحصیل در دبیرستان انصراف داد و بدین شکل ماجراجویی‌های خویش را در خیابان‌های کالیفرنیا با گروه همسالانش آغاز کرد.
دوران طفولیت روی نوریس
«روی» 2 فوریه سال 1948میلادی- 12 بهمن سال 1326- در شهر «گریلی» واقع در کلرادوی امریکا چشم به جهان گشود.
به‌ رغم داشتن پدر و مادری از قشر کارگر و طبقه نسبتاً متوسط جامعه، روی از همان کودکی، طفلی سرکش و بی‌قرار بود. بی‌توجهی پدر از یک سو و اعتیاد مادرش از سوی دیگر، زمینه‌های رفتارهای انزواگرایانه را در شخصیت وی قوت بخشید.
پرسه در خیابان‌های کلرادو و رفاقت با نوجوانان و جوانان شرور، بستری نامناسب برای آینده روی را رقم زد.
وی در همان دوران نوجوانی قربانی تعرض شد، همین اقدام کافی بود تا شخصیت و خوی وحشیگری و غیرانسانی بر روحش غلبه کند؛ از این به بعد نوجوان خجالتی و منزوی به هیولایی کینه‌جو و دارای روحیه‌ای تحقیر شده مبدل شد.   آغاز دوره پرآشوب جوانی
اکنون بیتکر جوان 19 ساله با آن سوء سابقه به شروری خرده‌پا و جویای نام تبدیل شده بود که هر از گاهی با جرایم کوچک، پلیس منطقه را آزار می‌داد اما سرقت خودرو و حبس 18 ماهه نخستین اقدام جدی و دوره محکومیت لورنس جوان بودکه نام وی را در شمار خلافکاران قرار داد.
در سال 1960 میلادی لورنس 20 ساله پس از آزادی از زندان بلافاصله اقدام‌های مجرمانه را از سر گرفت. این بار لورنس جوان برای سرقت مجبور به پرداختن تاوان بسیار سنگینی شد. قاضی دادگاه لس‌آنجلس 15 سال حبس را برای وی در نظر گرفت. از سوی دیگر کارشناسان قضایی نوعی اختلال رفتاری و چند شخصیتی را در وجود لورنس تأیید کردند.
به دلیل رفتار شایسته وی پس از تحمل دو سال حبس از سوی قاضی دادگاه مورد عفو قرار گرفت اما در سال 1964 تا 1971 بارها به دلیل ارتکاب جرایم مختلف از جمله سرقت و ضرب و شتم دستگیر و مجدداً آزاد شد. سال 1974 میلادی ضرب و شتم در پارکینگ ساختمان، حمله با چاقو و اقدام به قتل هیچ دفاعی برایش باقی نگذاشت اما بیماری اختلال شخصیتی و تأیید روانشناسان به حالت شدید روحی و روانی، لورنس را تا مرز جنون برد و او را موجودی خطرناک نشان داد.
جوانی پرفراز و نشیب روی نوریس
نوریس جوان پس از ترک دبیرستان به نیروی دریایی ارتش امریکا پیوست. وی از سال 1965 تا 1969 میلادی دوران خدمتش را در «سن‌دیگو» - شهری ساحلی در جنوب کالیفرنیا- گذراند.  اشتیاق وی موجب شد در شمار سربازان اعزامی به ویتنام قرار گیرد. چهار ماه از حضور وی در ویتنام گذشته بود که مجدداً به امریکا انتقال یافت. آشنایی با هروئین و ماری‌جوانا ارمغان این سفر هیجان‌انگیز و دوره خدمتش بود.
اگرچه وی هیچ‌گاه در دوران خدمت و ارتش به مصرف موادمخدر اشتیاقی نشان نداد، بعدها از مصرف‌کنندگان دائمی ماری‌جوانا شد. روی در سال‌های 1969 و 1970 میلادی به دلیل اقدام به آزار و اذیت دختران و زنان دو بار دستگیر شد اما در هر دو بار به طرز معجزه‌آسایی از حبس نجات یافت اما آنچه زندگی جوان کالیفرنیایی را تغییر داد تأیید پزشکان به بیماری اسکیزوفرنی و ناراحتی روانی بود که بعدها موجب اخراج او از نیروی دریایی شد.  سال 1970 میلادی هنگام درگیری با یک زن دانشجوی دانشگاه «سن‌دیگو» روی شناسایی و به اتهام ضرب و شتم و آزار و اذیت به پنج سال حبس محکوم شد.  این بار همه اعضای هیأت منصفه و قاضی دادگاه می‌دانستند که وی مبتلا به بیماری روحی و روانی است. روی دوران پنج ساله محکومیت خویش را در بیمارستان «آتاسکادرو» سپری کرد.
  آشنایی و رفاقت دو مجرم روانی
با ورود نوریس به شهر «سن‌ لوئیس اوبیسپو» واقع در کالیفرنیا و بازداشت‌های مکرر از سوی پلیس، زمینه آشنایی دو مجرم در پی ارتکاب قتل مشکوک زنی فراهم آمد. از سوی دیگر پیشینه مصرف اعتیاد نوریس و بیتکر آنان را در جایگاه دوستان صمیمی قرار داد.
خوی وحشیگری و آزار و اذیت زنان از یک سو و جنون زن‌ستیزی از سوی دیگر آنان را به مخوف‌ترین و قوی‌ترین باند دو نفره قاتلان و مجرمان جنسی تبدیل کرد.
  اجرای قتل‌های مخوف
آنان یک خودروی «ون»‌ را برای به اجرا درآوردن نقشه شیطانی خود انتخاب کردند، ابتدا دختران شناسایی و 20 مورد از آنان برای طرح نهایی نقشه و قتل مشخص شدند.
«لوسنیدا چفر» دختر نوجوان 16 ساله نخستین قربانی دو مجرم روانی بود که به طرز فجیعی پس از آزار و اذیت و شکنجه با ابزارآلات خاص کنار ساحل به قتل رسید.
این حادثه هولناک چهار بار دیگر تکرار شد تا مناطق اطراف کوه «سن گابریل» شاهد اجساد مثله شده دختران جوان و بی‌گناهی باشد که قربانی خواسته‌های شیطانی دو بیمار روانی شدند.
  آغاز تحقیقات پلیس کالیفرنیا
در سال 1979 میلادی یکی از قربانیان خشونت‌ها و آزار و اذیت‌های جنسی پس از تعرض توانسته بود از محل حادثه بگریزد. همین اشتباه کوچک دو مجرم که بشدت در آن موقع موادمخدر و مشروب مصرف کرده بودند، راز جنایت‌هایشان را فاش کرد. از سوی دیگر کشف یکی از اجساد در اطراف کوه سن گابریل چند گروه تجسس مأموران ویژه پلیس را در سراسر منطقه به حالت آماده‌باش قرار داد. افشای مشخصات ظاهری مجرمان سریالی و جولانگاه آنان در اطراف ساحل موجب شد به سرعت شناسایی و دستگیر شوند.  ابتدا نوریس در حالی که بشدت مواد مصرف کرده بود در سواحل کالیفرنیا دستگیر شد، عصر همان روز همدستش نیز در یک مسافرخانه به دام افتاد. پلیس در بازرسی از آپارتمان قاتلان سریالی، انواع و اقسام وسایل شکنجه، نوارهای ویدیویی سیاه متعلق به قربانیان آزار و اذیت، تصاویر غیراخلاقی، کتاب‌های جنایی و... پیدا کرد.
  مجازات قاتلان جعبه ابزار
بیتکر به دلیل پنج فقره قتل، آزار و اذیت و سرقت در سال 1981 به مجازات مرگ محکوم شد اما در سوی دیگر این پرونده جنجال‌برانگیز نوریس به دلیل ارتکاب و همکاری در چهار مورد قتل و شهادت علیه بیتکر با یک درجه تخفیف از سوی قاضی در جایگاه حبس ابد قرار گرفت اما چند سال بعد قاضی پس از تحمل 30 سال حبس با آزادی‌اش موافقت کرد.
این قاتلان شیطانی به دلیل استفاده بیش از حد از وسایل شکنجه‌دهنده و آزار و اذیت قربانیان، قاتلان جعبه ابزار نامیده شدند؛ عنوانی که هنوز هم وحشتی عجیب بر دل شهروندان کالیفرنیایی می‌اندازد.   2007
 




۲۵/۰۷/۱۳۹۳ - ۰۷:۳۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن