تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820385011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سردرگمی مالزی در مورد بحران سوریه / تناقض در دیدگاه رهبران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سردرگمی مالزی در مورد بحران سوریه / تناقض در دیدگاه رهبران کوالالامپور – ایرنا – در حالی که روز پنجشنبه وزیر دفتر نخست وزیر مالزی در امور مذهبی صدور فتوا توسط علمای مذهبی در خصوص درگیری های سوریه را غیر ضروری دانست و نخست وزیر این کشور تاکید کرد مالزی مورد تهدید نیست، فرمانده نیروهای مسلح این کشور در تازه ترین اظهارات خود حضور مالزیایی ها در سوریه را تهدید جدی عنوان کرد.


به گزارش ایرنا، "جمیل خیر باهاروم" وزیر دفتر نخست وزیر مالزی در حالی بر غیرضروری بودن صدور فتوا در خصوص حضور تروریست های مالزی در داعش تاکید کرد که پیش از این "ماهاتیر محمد" نخست وزیر اسبق مالزی و "محی الدین یاسین" معاون نخست وزیر این کشور خواستار صدور فتوایی توسط علمای مذهبی این کشور در قبال گروه های تروریستی شده بودند.
"محی الدین یاسین" معاون نخست وزیر مالزی پیش از این در یکی از مساجد شهر "موآر" در ایالت جوهور گفت: برخی مسلمانان احساس می کنند برای جهاد در کشورهای دیگر فراخوانده شده اند. شورای فتوا باید در این مورد تصمیم گیری کند.
به گفته وی، مسلمانان باید برای مواجه شدن با چالش های غیرمعمول به آموزه های ناب اسلامی مراجعه کنند.
ماهاتیر محمد نخست وزیر اسبق مالزی نیز در انتقاد از علمای مالزی گفته بود: ما نشینده ایم علمای مالزی نظرات خود را در مورد این گونه فعالیت ها عنوان کنند و یا این که فتوایی صادر کنند. اگر علما فکر می کنند کشته شدن و بمب گذاری، عاملان این گونه فعالیت ها را به بهشت می فرستد، شاید مالایی های بیشتری با بستن بمب به خود، مسلمانانی را که نمی شناسند به کشتن دهند.
از زمان اظهار نظرهای ماهاتیر محمد و محی الدین یاسین وضعیت مالزی بحرانی تر شده به طوری که آمار دستگیر شدگان افراد مرتبط با گروه داعش در این کشور به حدود 40 نفر رسیده و استفاده از نارنجک و کوکتل مولوتف برای حمله به باشگاه شبانه و منازل نیز زنگ های خطر تروریست ها را در مالزی به صدا در آورده است.
هفته گذشته پرتاب دو نارنجک و منفجر شدن یکی از آنها در قلب شهر کوالالامپور 13 زخمی و یک کشته برجای گذاشت و پرتاب کوکتل مولوتف به سوی چند خانه در ایالت جوهور نیز گمانه زنی ها در مورد گسترش فعالیت های تروریستی در این کشور را تقویت کرد.
افکار عمومی مالزی اتفاقات اخیر را نشانه های گسترش تفکرات گروه تروریستی داعش در این کشور می دانند و برخی نیز معتقدند داعش اکنون به مرزهای داخلی این کشور رسیده است.
انفجارهای اخیر و همچنین دستگیری 14 نفر در هفته جاری توسط پلیس مالزی باعث شد "ذوالکیفلی محمد ذین" فرمانده نیروهای مسلح این کشور روز پنجشنبه بکارگیری مالزیایی ها برای حضور در جنگ سوریه را تهدید جدی بخواند.
وی گفت این افراد پس از عضویت در گروه های تروریستی آموزش های نظامی لازم را فرا می گیرند و با مردم کشوری که در آن در حال جنگ هستند احساس همبستگی و همدلی می کنند. این امر ما را نگران می کند، زیرا جماعت اسلامی اندونزی نیز شامل کسانی است که در افغانستان در جنگ مشغول بودند.
فرمانده نیروهای مسلح مالزی تاکید کرد افرادی که در حال حاضر به گروه های تروریستی می پیوندند پس از بازگشت به کشور خودشان گروه های تروریستی تشکیل می دهند.
وی افزود این موضوع اثبات شده است و گروه تروریستی داعش به مراتب از القاعده خطرناک تر است.
آساق**241**1611


25/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن