تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814718963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیریت دارویی از نظر اقتصادی برای بیمارستانها حایز اهمیت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و امور استانهای سازمان غذا و دارو : مدیریت دارویی از نظر اقتصادی برای بیمارستانها حایز اهمیت است ساری- ایرنا- مدیرکل اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و امور استانهای سازمان غذا و دارو ،مدیریت دارویی را از نظر اقتصادی برای بیمارستانها حایز اهمیت دانست.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر "جلال غفارزاده" روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی تدوین فارماکوپه بیمارستانی در ساری افزود: در طرح تحول نظام سلامت جایگاه داروسازها ارتقا یافت که این امر می تواند در ساختار جدید گردش هزینه سلامت در بیمارستانها موثر باشد.
وی با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت 10 بسته حمایتی تعریف شد، افزود: یکی از بسته های مهم حمایتی در این طرح کاهش هزینه های پرداختی از جیب مردم بوده است که در حال اجراست.
وی اظهار داشت: با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها دولت با تصویب اجرای طرح تحول نظام سلامت، حمایت از مردم در حوزه سلامت را یکی از اولویتهای خود قرار داده است .
مدیرکل اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و امور استانهای سازمان غذا و دارو ، وجود کمیته دارو درمان در بیمارستانها را در انتخاب داروهای ایمن، با کیفیت و قیمت مناسب موثر دانست و گفت: این کمیته می تواند در مدیریت تجویز و مصرفی منطقی دارو، مدیریت مقاومت میکروبی در تعامل با کمیته کنترل عفونت، مدیریت خطاهای دارویی و عوارض ناخواسته آن، پایش هزینه اثر بخشی دارو درمانی با رویکرد اقتصاد سلامت اثر گذار باشد.
دکتر غفارزاده، تعیین اهداف و دستور کار مشخص و موثر وقابل دستیابی، کامل بودن اعضای کمیته و حمایت موثر و تولیت جدی رییس بیمارستانها را از عوامل موفقیت کمیته دارو درمان عنوان کرد.
وی بر انجام کار تیمی و ایجاد فضای تعاملی ما بین داروسازان و پزشکان بالینی تاکید کرد و اظهار داشت: توانایی دبیر داروساز در اولویت بندی و بارش افکار مناسب و گفتگوی ساختارمند موثر است.ک/1
7330/608


24/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن