تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798450341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف 70 درصد پرونده های متشکله در پلیس فتای آذربایجان شرقی/ مردم در برخورد با فضای مجازی هوشیار باشند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی در دیدار با دادستان تبریز مطرح شد:
کشف 70 درصد پرونده های متشکله در پلیس فتای آذربایجان شرقی/ مردم در برخورد با فضای مجازی هوشیار باشند
تبریز- خبرگزاری مهر: رئيس پليس فتاي آذربايجان شرقي گفت: ماموران پلیس فتای استان توانسته اند 70 درصد پرونده های متشکله را کشف کنند که در این زمینه مردم باید در برخورد با فضای مجازی هوشیار باشند.



به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد قاسملو ظهر پنج شنبه در دیدار با دادستان تبریز گفت: اين پليس در شش ماهه اول سال 93 توانسته است مقام اول در رزمايش سراسري و مبارزه با تارنماهاي غير اخلاقي را در سطح کشور از آن خود کند. وی به اهداف و وظايف پليس فتا اشاره کرد و بيان داشت: اين پليس وظيفه دارد تخلفات اتفاق افتاده در اين فضا رسيدگي نموده و از همه مهمتر با اولويت قرار دادن بحث پيشگيري، اقدامات پيشگيرانه در جهت آگاهسازي جامعه هدف و صيانت از کاربران است. قاسملو افزود: عملکرد اين پليس در مقايسه با سال هاي قبل با موفقيت هاي خوبي همراه بوده و توانسته است، بيش از 70درصد پرونده‌هاي متشکله در کمترين زمان ممکن کشف و از طرفي با اولويت قرار دادن پيشگيري اجتماعي، جلسات و کلاس هاي آگاه سازي، توزيع بروشور در جامعه هدف به مورد اجرا بگذارد. وی ادامه داد: به طور یقین با اولويت قرار دادن پيشگيري و استفاده از نظرات سازنده مراکز دانشگاهي و علمي، اين پليس به سمت هوشمندگرايي و برخورد علمي با جرايم و آسيب هاي مرتبط با فضاي مجازي سوق داده می شود.

رئيس پليس فتاي استان با بیان اینکه باید مراکز دانشگاهی همکاری لازم با مراکز پلیس را داشته باشند، گفت: در این میان به تکنولوژی های دانشگاهی نیاز بالایی داریم تا بتوانیم درعرصه فناوري هاي نوين حرف مناسبی برای گفتن داشته باشیم و از هرگونه تخلف مردم در این فضا جلوگیری بکنیم که البته به طور یقین این به نفع خود افراد جامعه است. وی با اشاره به اینکه مهمترين جرايم رايانه اي در استان و كشور برداشت غيرمجاز از حساب هاي بانكي است، گفت: در این روش با ارسال پيامك‌هاي با عنوان برنده شدن جايزه براي مردم و با اغفال و تطميع افراد، شماره حساب و رمز آنان را اخذ و حسابشان را خالي مي كنند و جرايم اخلاقي و نشر اكاذيب در رتبه هاي بعدي قرار دارد. وي تصريح کرد: کارشناسان اين پليس برابر وظايف ذاتي در اين فضا گشت مجازي خود را انجام مي دهند و در صورت مشاهده سايت و يا صفحات حاوي محتواي مجرمانه با هماهنگي مقام قضايي برخوردهاي لازم با آنها معمول مي شود. رئيس پليس فتا استان ادامه داد: به کاربران توصيه مي‌شود که از عضويت، بازديد و فعاليت در سايت‌هاي غيراخلاقي و غيرقانوني خودداري کرده و سعي کنند بهره‌مندي مثبت از اينترنت را ياد گرفته و به دوستان خود آموزش دهند. وی با با اشاره به اینکه خطرات فضاي مجازي خيلي بيشتر از خطرات محيط واقعي است، گفت: برخی شبکه های اجتماعی کارکرد جاسوسانه ای دارند که امیدواریم مردم از ارسال و انتشار عكس خود به خصوص عكس‌هاي خانوادگي در فضاي مجازي جدا خودداري كنند زیرا ممکن است از همین عکس ها به ضرر خودشان استفاده شود. ضرورت افزایش همکاری ها مابین دادسرا و پلیس فتای استان دادستان تبریز نیز در این دیدار اظهار داشت: پليس ايران علمي محور بوده و با تاکيد به امکانات نوين ماموريت هاي خود را به سرانجام مي رساند که در عصر حاضر پليس علمي در دنيا حرف اول را مي زند و رويکرد پليس ايران نيز به سمت علمي شدن پيش مي رود. موسی خلیل الهی ادامه داد: نيروي انتظامي نيز در عصر حاضر ، پليسي علمي محور بوده و با تاکيد به امکانات نوين ماموريت هاي خود را به سرانجام مي رساند. وی با اشاره به اين موضوع که پليس فتا از بدو تشکيل بر پايه علمي و تخصصي بنا نهاده شده، تصريح کرد: اين پليس سعي نموده است که نگاهي فني به معضلات جامعه و بر خورد تخصصي با آن، ماموريت هاي محوله را انجام دهد و نيروهاي شاغل در اين پليس نيز از ويژگي هاي منحصر بودن، هوشمندي و پويايي برخوردار بوده که اين پليس را با وجود عمر کم در جامعه محبوب و موفق جلوه دار نموده است.

خلیل الهی افزود: هر فردي که با هدف انجام رفتار محتوي مجرمانه قدم بر مي دارد از قدرت پردازش ذهنی برخوردار بوده و بايستي در مقابل آن نيز روز به روز ابزار و علم اين پليس رو به گسترش و در حال نو شدن باشد و به صورت علمي و تخصصي پرونده هاي قضايي را کشف و با جمع آوري مستندات فني و ادله ديجيتال، پرونده هاي خود را تکميل و به مرجع قضايي ارسال کنند.

وي در ادامه بيان کرد: در جامعه امروزي اکثر جرائم حساس به خصوص امنيتي و اقتصادي کلان به سمت حوزه فضاي مجازي معطوف بوده در اين خصوص نيز بايستي با تقويت پليس فتا و آگاه سازي جوامع هدف قدم برداريم که متاسفانه تعدادي از متخلفين اين فضا به جهت ضعيف بودن باورهاي ديني به سمت استفاده از سايت هاي غير اخلاقي کشيده شده که نياز به آگاه سازي و اطلاع رساني بيشتر در اين خصوص است. دادستان تبریز افزود: رويکرد دستگاه قضايي نسبت به نيروي انتظامي مثبت بوده و عملا و کلاما نيز ديدگاه دستگاه قضايي تقويت و حمايت همه جانبه پليس است و شکي نيست که امنيت و نظم جامعه در گرو اقدامات شايسته پليس بوده و به دنبال تقويت تعاملات و حمايت همه جانبه پليس هستيم. وی با اشاره به ضرورت افزایش همکاری مابین پلیس فتا و دادسرا گفت: فضايي که در دادسراي تبريز جهت پيگيري پرونده هاي سايبري است از سطح بالايي برخوردار بوده و تعامل في ما بين پليس فتا با دادسرا موجبات کاهش زمان وقوع و کشف پرونده هاي قضايي را به همراه خواهد داشت. خلیل الهی در پایان با ابراز خرسندی از حل 70 درصد پرونده های متشکله در این مجموعه گفت: این امر تلاش جدی پلیس فتا در مبارزه با انواع جرایم را نشان می دهد که این امر موجب ایجاد امنیت و آرامش در زندگی مردم می شود.


۱۳۹۳/۷/۲۴ - ۱۴:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن