تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813207225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كشف بيش از 70 درصد پرونده ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ مهر ۱۳۹۳ (۱۲:۳۵ب.ظ)
رئيس پليس فتاي آذربايجان شرقي خبر داد: كشف بيش از 70 درصد پرونده ها پليس فتا به سمت هوشمندگرايي و برخورد علمي با جرايم و آسيب هاي مرتبط با فضاي مجازي سوق داده شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، رئيس پليس فتاي آذربايجان شرقي، به اهداف و وظايف پليس فتا اشاره کرده و بيان داشت: اين پليس وظيفه دارد تخلفات اتفاق افتاده در اين فضا رسيدگي نموده و از همه مهمتر با اولويت قرار دادن بحث پيشگيري، اقدامات پيشگيرانه در جهت آگاه سازي جامعه هدف و صيانت از کاربران است.
سرهنگ قاسملو با اشاره به عملکرد اين پليس در سه حوزه پيشگيري اجتماعي، مبارزه، پشتيباني فني و اطلاعاتي خاطر نشان ساختند: به حمدا... عملکرد اين پليس در مقايسه با سال هاي قبل با موفقيت هاي خوبي همراه بوده و توانسته است، بيش از 70درصد پرونده هاي متشکله در کمترين زمان ممکن کشف و از طرفي با اولويت قرار دادن پيشگيري اجتماعي، جلسات و کلاسهاي آگاهسازي، توزيع بروشور و... در جامعه هدف به مورد اجرا گذاشته و سعي مي کند با اولويت قرار دادن پيشگيري و استفاده از نظرات سازنده مراکز دانشگاهي و علمي، اين پليس را به سمت هوشمندگرايي و برخورد علمي با جرايم و آسيب هاي مرتبط با فضاي مجازي سوق دهد.
اين مقام انتظامي افزود: مهمترين جرايم رايانه اي در استان و كشور برداشت غير مجاز از حساب هاي بانكي است كه با ارسال پيامك هاي با عنوان برنده شدن جايزه براي مردم و با اغفال و تطميع افراد، شماره حساب و رمز آنان را اخذ و حسابشان را خالي مي كنند.
همچنين جرايم اخلاقي و نشر اكاذيب در رتبه هاي بعدي قرار دارد.
وي تصريح کرد: کارشناسان اين پليس برابر وظايف ذاتي در اين فضا گشت مجازي خود را انجام مي دهند و در صورت مشاهده سايت و يا صفحات حاوي محتواي مجرمانه، با هماهنگي مقام محترم قضايي برخوردهاي لازم با آنها معمول مي گردد.
وي در ادامه بيان نمود: شهروندان در صورت نياز به استفاده از اينترنت با دوست شدن و همسو بودن با فرزندان خود از اينترنت با هم استفاده كنند و با ارتباط صميمي و آموزش فرزندان خود از گرفتار شدن آنان در خطرات فضاي مجازي جلوگيري كنند؛ زيرا كه خطرات فضاي مجازي حيلي بيشتر از خطرات محيط واقعي است و با هويت هاي غير واقعي وارد اينترنت بشوند و از ارسال و انتشار عكس خود؛ علي الخصوص عكس هاي خانوادگي در فضاي مجازي جداً خودداري كنند.
رئيس پليس فتاي استان آذربايجان شرقي در پايان خاطرنشان کرد: به کاربران توصيه مي شود که از عضويت، بازديد و فعاليت در سايت هاي غير اخلاقي و غيرقانوني خودداري کرده و سعي کنند، بهره مندي مثبت از اينترنت را ياد گرفته و به دوستان خود آموزش دهند.
در خاتمه از آمادگي اين پليس جهت ارائه مشاوره در امر فضاي مجازي و تقويت ارتباط با مردم فرا خواند و با تماس تلفني شماره هاي 2188703 و 2188756 و يا از طريق 110 مي توانيد ضمن همکاري با پليس فتا از طريق شماره 197 نيز پيشنهاد و انتقادات خود را با ما در ميان بگذاريد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن