تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798970834




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس: جمعیت از عوامل مهم در افزایش قدرت کشورها است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده مجلس: جمعیت از عوامل مهم در افزایش قدرت کشورها است مشهد - ایرنا - عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: جمعیت از جمله مهمترین مولفه ها در افزایش قدرت کشورها در عرصه جهانی محسوب می شود.


به گزارش ایرنا، سید امیرحسین قاضی زاده روز پنج شنبه در همایش ملی تبلیغ جمعیت در هتل خاتم مشهد افزود: نظریات موافق و مخالف متعددی برای رشد و توسعه جمعیت وجود دارد که مهمترین دلیل نظریات مخالف کمبود منابع و ضرورت ایجاد تعادل میان منابع و میزان جمعیت است.
وی بیان کرد: بر اساس نظریاتی که منابع را مورد توجه قرار می دهند، جمهوری اسلامی از سال 1978 به بعد با جمعیت حدود 32 میلیون نفری خود در جمع کشورهای بدهکار به محیط زیست شناخته شده است.
این نماینده مجلس اظهار کرد: طبق پیش بینی های انجام شده از سوی بانک جهانی تا سال 2060 منابع و توان اقتصادی جمهوری اسلامی در کنار رشد جمعیتی اش به سمت مطلوب رشد می کند.
وی با اشاره به مطالعات بین المللی انجام شده گفت: بر اساس این مطالعات و با فاکتور قرار دادن 37 شاخص تا سال 2050 چین قدرت اول جهان و در سال 2060 هند کشور قدرتمند جهان خواهند شد.
وی بیان کرد: در مطالعات دیگری در عرصه جهانی 20 کشور جهان بر اساس قدرت نرم، قدرت نظامی و قدرت ملی و فرهنگی مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته اند که در بعد قدرت ملی ایران دارای رتبه 18 است.
قاضی زاده افزود: بر همین اساس پیش بینی شده است که تا سال 2020 ایران همچنان رتبه 18 را در جهان دارد که در سال 2040 با رشد قدرت ملی، ایران رتبه 15 را به خود اختصاص می دهد.
وی ادامه داد: در سال 2050 نیز هند از آمریکا پیشی گرفته و ایران رتبه 16 را دارد که در سال 2060 که چین و هند رتبه اول و دوم را دارند اما دیگر اثری از ایران نیست.
قاضی زاده افزود: مقایسه بین قدرت و جمعیت کشورها نشان می دهد که کشورهایی مانند نیجریه، پاکستان و بنگلادش تا سال 2060 جزو قدرت های جهانی می شوند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 17 کشور از مجموع کشورهای قدرتمند جهان در سال 2060 را کشورهای پرجمعیت تشکیل می دهند بنابراین جمعیت یکی از مهمترین و ثابت ترین عوامل برای تبدیل شدن یک کشور به قدرت محسوب می شود.
قاضی زاده گفت: طبق مطالعات بین المللی کشوری که دارای بالای 80 میلیون جمعیت باشد، احتمال تجزیه پذیری آن به شدت کاهش می یابد.
نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: همچنین حرکت یک کشور به سمت تبدیل شدن به یک قدرت اقتصادی به گونه ای که کالاهای تولیدی داخل آن قادر به رقابت با انواع خارجی باشند نیازمند بیش از 150 میلیون نفر جمعیت است و تبدیل شدن به قدرت اقتصادی در عرصه جهانی و رقابت در عرصه بین المللی این کشور را نیازمند 300 میلیون نفر جمعیت می کند.
وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا دقیقاً به همین دلیل به دنبال افزایش جمعیت خود تا 300 میلیون نفر است تا بتواند از این طریق با کشورهایی مانند چین و ژاپن رقابت کند.
قاضی زاده با اشاره به این که هند در سال 2060 به قدرت اول جهان تبدیل می شود در حالی که ساختار سنی جمعیت آن جوان باقی می ماند، گفت: این مهمترین دلیل پیشی گرفتن هند از چین در سال 2060 است.
او با اشاره به این که متاسفانه مطالعه جامع داخلی در خصوص دلایل روشن تاخیر در فرزند آوری و کاهش تمایل به فرزند داشتن در کشور ما انجام نشده است، افزود: بین ازدواج و تولید فرزند اول 3،5 سال و بین فرزند اول با دوم 5،5 سال فاصله است.
وی بیان کرد: بدون شک افزایش سن ازدواج، اشتغال زنان، صنعتی شدن، مهاجرت، افزایش سن اولین بارداری ، گسترش شهر نشینی و گسترش آموزش و تحصیلات بدون فرهنگ سازی در زمینه فرزندآوری در دلایل این وضعیت است.
وی میزان مرگ و میر را از دیگر عوامل موثر بر کاهش جمعیت دانست و گفت: افزایش مرگ در سنین پایین و در سن جوانی به دلایلی از جمله بروز حوادث، سوانح و غیره رشد موالید را در کشور تحت تاثیر قرار داده است.
قاضی زاده با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان با دید باز و گسترده ای که به وضعیت دارند کاملا به درک این موضوع رسیده اند که افزایش جمعیت ضرورتی برای کشور است و باید این افزایش جمعیت در قالب منطقی و واقعی رخ دهد.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کلیه کشورهای صنعتی چنین دوره گذاری را مانند ما که با کاهش رشد جمعیت مواجه هستیم، پشت سر گذاشته اند و امروز به صراحت به دنبال افزایش جمعیت خود برای افزایش قدرت هستند و ما نیز باید در برنامه ریزی های مدون به دنبال کسب جایگاه خود در عرصه جهانی باشیم.
همایش ملی تبلیغ جمعیت امروز (پنج شنبه) با حضور مسولان کشوری و استانی در هتل خاتم مشهد برگزار شد.
7496/ 2025


24/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن