تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813350366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مازندران بالاترین نرخ باسوادی را در کشور دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مازندران بالاترین نرخ باسوادی را در کشور دارد ساری-ایرنا-معاون سواد آموزی آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد که این استان با 96 درصد جمعیت باسواد ، بالاترین نرخ با سوادی را در کشور دارد.


"داوود تقی نیا" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میانگین نرخ باسوادی در کشور را 85 درصد اعلام کرد و گفت : پس از مازندران استان سمنان 95 و نیم در رتبه دوم و استان البرز و تهران هم با 95 و دو دهم درصد به صورت مشترک در جایگاه سوم قرار دارند.
وی به وجود دو میلیون و 74 هزار و 441 نفر جمعیت گروه هدف سواد آموزی ( 10 تا 49 سال ) در مازندران اشاره کرد و افزود : از این تعداد یک میلیون و 985 هزار و 767 نفر باسواد هستند.
تقی نیا آمار افراد بیسواد شناسایی شده را 76 هزار و 503 نفر اعلام کرد و گفت : 12هزار 171 نفر دیگر از جمعیت هدف سواد آموزی نیز دارای وضعیت نامشخص یا اظهار نشده هستند.
وی مشارکت فکری خادمان نظام آموزشی را برای ریشه کنی بیسوادی بسیار کارساز دانست و افزود: تجارب ارزنده به دست آمده همچنین می تواند راهگشای مسیر آموزشی و پرورشی همه دانش آموزان باشد.
او از همکاری 29 دستگاه اجرایی با سواد آموزی مازندران خبر داد و گفت : با توجه به پراکندگی جغرافیایی استان برای شناسایی و جذب بیسوادان نیازمند همیاری بیشتر این دستگاه ها هستیم.
تقی نیا گفت : بر اساس ساختار جدید آموزشی ، آموزش بیسوادان به سه بخش " سواد آموزی " ، " تحکیم سواد " و " دوره انتقال " تقسیم می شود.
وی افزود : در بخش نخست بیسوادان برابر با سوم ابتدایی آموزش خواهند دید، در بخش دوم که پیشگیری از رجعت به بیسوادی است، نحصیلات آنان تا حد پایان دوره دبستان ادامه می یابد و در بخش سوم به مقطع متوسطه اول انتقال می یابند.
تقی نیا از راه یابی 102نفر از سواد آموزان مازندران به آموزش عالی خبر داد و با بیان اینکه در میان این افراد استاد دانشگاه، مهندس و حقوقدان یافت می شود، مدرک تحصیلی آنان را از فوق دیپلم تا دکترا عنوان کرد.
معاون سواد آموزی مازندران افزایش جمعیت خانوارها، تنگنای اقتصادی و بعد مسافت را از مشکلات این معاونت در راستای ریشه کنی بیسوادان دانست و گفت: میزان بیسوادی زنان در استان بیشتر از مردان است.
وی از اجرای طرح باسواد کردن اولیای بیسواد در مازندران خبر داد و یاد آور شد که چهار هزار و 432 نفر تا کنون شناسایی و پالایش شدند.
تقی نیا همچنین از طرح های پیشگیری از رجعت به بیسوادی و با سواد کردن گروه 10تا20سال خبر داد و با بیان اینکه امسال 17هزار نفر تحت پوشش این معاونت قرار می گیرند ، افزود: این طرح باید تا پایان سال 1394با موفقیت خاتمه یابد.
او یاد آور شد: برای آموزش سواد آموزان سه هزار آموزش دهنده غیر رسمی در نظر گرفته شده است.ک/3
1888/1654


24/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن