تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819563798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک هزار و 100 کودک در قزوین زیر پوشش طرح تغذیه سالم قرار گرفتند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک هزار و 100 کودک در قزوین زیر پوشش طرح تغذیه سالم قرار گرفتند قزوین - ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین از اجرای طرح تغذیه سالم کودکان زیر شش سال خبرداد و گفت: در نیمه نخست امسال یکهزار و 100کودک زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.


"هدایت صفری" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دوران کودکی از دوره های حساس زندگی افراد است که چگونگی تغذیه تأثیر مهمی در رشد و نمو کودکان دارد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده های نیازمند توان هزینه های تغذیه کامل اعضای خانواده خود را ندارند، تصریح کرد: کودکان چنین خانواده هایی به علت فقر و پایین بودن توان مالی والدین خود، دچار سوء تغذیه شده و عوارض آن تا پایان عمر گریبانگیر آنان می شود.
صفری ادامه داد: در این راستا کمیته امداد امام خمینی (ره) برای تامین بخشی از نیازهای غذایی کودکان زیر شش سال تحت پوشش، ماهانه به ازای هر کودک زیر شش سال مبلغ 600 هزار ریال برای تهیه مواد غذایی ضروری و مورد نیاز کودک به کارت های آنان واریز می کند.
این مسوول با اشاره به اینکه بررسی سوء تغذیه این کودکان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود، افزود: طرح حمایت تغذیه کودکان زیر شش سال در استان قزوین از آذر ماه 85 با پوشش 550 کودک تحت حمایت و با سرانه سبد غذایی 100 هزار ریال آغاز شد.
صفری اضافه کرد: این سرانه از نیمه دوم سال 1388 به مبلغ 200 هزار ریال افزایش و تا پایان سال 1391و در سال 1392 مبلغ 500 هزار ریال و در سال 1393 به مبلغ 600 هزار ریال افزایش یافته است همچنین تعداد کودکان بهره مند از این طرح، از تعداد 550 نفر طی سال های 86 و87 به یک هزار و 100نفر طی سال های 88 و 93 افزایش یافته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح تا پایان سال 92 در این استان رقمی معادل 14 میلیارد و 211 میلیون و 100 هزار ریال سبد غذایی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهیه و از طریق مراکز و خانه های بهداشتی توزیع شده است .
صفری تاکید کرد: انتظار می رود با افزایش سرانه سبد غذایی و مشارکت و تعامل تمامی ارگانها و دستگاههای دولتی و ایجاد بسترهای لازم جهت اصلاح فرهنگ تغذیه ای در بین خانواده ها و آموزشهای مورد نیاز از طریق مراکز بهداشتی و رسانه ها، وضعیت تغذیه ای کودکان زیر شش سال بهبود یافته و درصد بیشتری از آنها در جاده سلامتی قرار گیرند.
وی افزود: از ابتدای شروع طرح تا پایان سال 1392 به طور میانگین 20.17 درصد از کودکان دچار اختلال رشد بهبود شده و از شمول طرح خارج شده اند که این موضوع نشان دهنده اثربخشی طرح بوده است.
24 هزار خانوار شامل 88 هزار مددجو به صورت دایمی و غیردایمی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین هستند.
7389/ 614


24/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن