تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816511668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار ملایر:ارگ باستانی نوشیجان صاحب سایت موزه می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرماندار ملایر:ارگ باستانی نوشیجان صاحب سایت موزه می شود ملایر-ایرنا-معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر گفت: ارگ باستانی نوشیجان این شهرستان صاحب سایت موزه می شود که برای ایجاد این سایت، یک میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.


به گزارش ایرنا "مصطفی آزادبخت" شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر افزود: ارگ باستانی نوشیجان یکی از آثار مهم تاریخی استان همدان است که برای ثبت جهانی معرفی شده است.
وی خواستار ایجاد پایگاه در ارگ باستانی نوشیجان شد و اظهار داشت: امسال یک میلیارد ریال توسط سازمان میراث فرهنگی استان به ارگ باستانی نوشیجان اختصاص داده شد که به عنوان یک بنای تاریخی مهم نیاز به توجه بیشتر است.
وی خواستار تکمیل دسترسی بنای تاریخی یخدان میرفتاح شد و افزود: محدوده یخدان میرفتاح قابلیت تبدیل شدن به بوستان گردشگری را دارد که باید با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی هر چه سریعتر این محدوده ساماندهی شود.
ازادبخت تکمیل و مرمت عمارت مصدقی و تبدیل آن به موزه مفاخر و مشاهیر و ارتقای چارت اداری میراث فرهنگی ملایر را از دیگر خواسته ها برشمرد.
وی بیان داشت: امسال بیش از 10 هزار نفر از جشنواره شیره پزی سنتی در روستای هدف گردشگری مانیزان دیدن کردند که اگر این جشنواره ساماندهی شود، به طور حتم به یک آیین ملی تبدیل خواهد شد و سوغات این روستا نیز باید به ثبت برسد.
فرماندار ویژه ملایر ایجاد پایگاه جشنواره در این روستا را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: با توجه به بلا استفاده بودن مدرسه ای در روستای مانیزان، با موافقت آموزش و پرورش این فضا به عنوان پایگاه جشنواره در نظر گرفته شد.
آزادبخت خاطرنشان کرد: طبق اعلام اداره کل میراث فرهنگی استان، دو میلیارد ریال هزینه برای تعمیر و تجهیز این پایگاه نیاز است که هر اندازه سازمان میراث فرهنگی اعتبار بدهد، ما نیز به همان میزان برای جشنواره شیره پزی اختصاص می دهیم.
وی همچنین خواستار توجه ویژه سازمان میراث فرهنگی استان به شهر زیرزمینی سامن به عنوان ظرفیت مهم گردشگری استان و شهرستان شد و افزود: یخدان میرفتاح نیز ظرفیت مهمی برای شهرستان است که با حضور شهرداری، شورای اسلامی شهر، میراث فرهنگی و فرمانداری در محل، مشکل این مجموعه و تملک زمین ها باید بررسی و حل شود.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر نیز گفت: موافقت مالکین زمین ها در حریم یخدان میرفتاح و تمایل شهرداری برای خرید و دادن زمین معوض، یکی از مصوباتی بود که باید تاکنون اجرایی می شد.
"محمدرضا بهاری" اظهار داشت: این در حالیست که بسیاری از مالکین به دلیل پایین بودن قیمت خرید زمین ها از سوی شهرداری، تمایل به فروش ندارند.
وی ادامه داد: تاکنون چهار هزار متر زمین در این محدوده ایجاد شده و چنانچه قیمت خرید زمین ها از سوی شهرداری بالاتر تعیین شود، دسترسی به یخدان میرفتاح و احداث بوستان سریعتر انجام می شود.
شهرستان ملایر دارای 267 اثر و بنای تاریخی است که تاکنون 180 اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان ملایر با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در جنوب شرقی استان همدان واقع شده است.
7528/576


24/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن