تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799143503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظرفیت درآمد یک میلیارد دلاری و اشتغال 100هزار نفری در حوزه دریا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ظرفیت درآمد یک میلیارد دلاری و اشتغال 100هزار نفری در حوزه دریا تهران-ایرنا- دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان صنایع دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سهم دنیا از فعالیت های سالانه مرتبط با ساخت شناور و صنایع دریایی درآمدی بیش از 100 میلیارد دلار است که با توجه به پتانسیل موجود در کشور می توانیم سهمی یک درصدی از این درآمد داشته باشیم.


به گزارش ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد سعید سیف در نشست تخصصی نقش صنایع دریایی در توسعه اجتماعی، اقتصادی سواحل کشور افزود: این درآمد مستقیم برابر است با ایجاد 100 هزار شغل که در کنار ایجاد این مشاغل مستقیم مشاغل غیرمستقیم چند برابری هم شکل خواهد گرفت.
وی با تاکید بر لزوم شکل گیری این ستاد اشاره و افزود: امیدواریم بتوانیم در زمینه استفاده از مزیت های دریایی چه در حوزه دریا و چه در زمینه سواحل دریا، فعال عمل کنیم.
سیف با تاکید بر لزوم برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه ادامه داد: به لحاظ علمی در منطقه رتبه اول را دارا هستیم اما این توان علمی باید به افزایش ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی منجر شود و در نهایت به رفع مشکلات اساسی کشور مانند بیکاری و مشکلات اقتصادی فعلی کمک کند که در این زمینه باید گفت عملکرد خوبی نداشتیم.
وی افزود: صورت مساله اساسی در ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده از علم برای توسعه اقتصادی و رفع مشکلات کشور است، در راستای انجام وظایف ستاد و با تعریفی که برای این وظایف صورت گرفته اقدام به تشکیل کارگروه هایی داخل ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی کرده ایم تا در نهایت با اقدامات این کارگروه ها به وظایف تعریف شده خود دست پیدا کنیم.
*** به دنبال رفع موانع تجاری سازی در حوزه دریا
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی درباره کارگروه های ایجاد شده در این ستاد عنوان کرد: این کارگروه ها به دنبال رفع موانع تجاری سازی در حوزه دریا هستند. در این راستا می توان به تهیه آمارنامه دریایی اشاره کرد که در حال تهیه است، به دنبال این اقدامات باید نقشه راهی برای تبیین فعالیت های دریایی تهیه شود که در این حوزه هم فعالیت هایی صورت گرفته است.
سیف گفت: در کنار این اقدامات، کارگروهی هم تحت عنوان کارگروه ترویج در ستاد راه اندازی شده است تا خلاهایی که در زمینه اطلاع رسانی وجود دارد برطرف کند. برگزاری این نشست های تخصصی هم به دنبال مطرح کردن مشکلات حوزه دریایی است تا جدا از فضای تبلیغاتی نشست های خبری، صرفا به بررسی مشکلات بپردازد.
وی با بیان اینکه تعداد نیروهای فعال در حوزه دریا در افق سال 1404 ده هزار نفر تخمین زده شده است افزود: تاکنون در زمینه تربیت نیروی فعال عملکرد خوب نبود در حالی که تجهیزات آموزشی کافی در اختیار داریم، ما در حوزه مهندسی دریا فقط 200 نفر در سال پذیرش می کنیم که این تعداد بسیار محدود و ناکافی است.
سیف به حمایت از دانشجویان فعال در عرصه دریا خبر داد و گفت: حمایت حداقلی از دانشجویان رشته های مهندسی دریا وجود خواهد داشت و در صورتی که سازمان های مرتبط با حوزه دریا برای کارهای تحقیقاتی نیازهای خود را اعلام کنند و برای این پروژه ها حمایت های 50 درصدی در نظر بگیرند، 50 درصد مابقی حمایت ها نیز از جانب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعمال خواهد شد.
*** شکل گیری گفتمان توسعه اقتصادی به وسیله اقتصاد دریایی
در ادامه این نشست، امیر دریا دار پیمان جعفری طهرانی، معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش درباره اهمیت حوزه دریا گفت: باید نقش دریا در توسعه تبیین شود و اهمیت دریا بر صنایع دریایی مقدم تر است.
وی افزود: آموزش و اهمیت به حوزه دریا هم از ابتدای نظام آموزشی باید به دانش آموزان منتقل شود که در این زمینه هم نیروی دریایی فعالیت هایی داشته و تمرکز جدی در سواحل جنوب شرقی کشور دارد.
همچنین منصور آرامی نماینده مجلس شورای اسلامی هم با انتقاد از نبود نگاه یکپارچه دریا در حوزه اقتصاد دریا یادآور شد: تاریخ ایران و جهان نشان می دهد که آب محور توسعه و رشد است اما تصمیم گیری یکپارچه در حوزه دریا نداشته ایم و اگر گفتمان مسوولان دولتی را برسی کنیم می بینیم که کمتر به موضوع دریا و اهمیت آن در توسعه اقتصادی اشاره شده است.
وی افزود: اقتصاد دریا و لزوم پرداخت به آن حتی در بودجه کشور هم نمود پیدا نمی کند که تمام این موارد بر لزوم ایجاد سیاست های کلان در حوزه دریا تاکید دارد. مجلس شورای اسلامی هم برای کمک به حوزه دریا و سواحل اعلام آمادگی می کند.
همچنین امیر دریا دارعلی غلامزاده، رییس سازمان تحقیقات و جهاد خود کفایی نیروی دریایی ارتش گرد هم آمدن فعالان عرصه دریایی را کنار هم اقدام مثبتی دانست و گفت: باید فرمایشات مقام معظم رهبری را در راستای عملکرد در حوزه دریا سرلوحه کار قرار دهیم، باید این فرمایشات در قالب طرح و لایحه مطرح می شد چرا که ما در واقع یک کشور دریایی هستیم.
در ادامه کاپیتان علی عزتی معاون فنی و بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع تحریم در سال های اخیر اظهار کرد: دشمن در مدت 6 سال گذشته اقتصاد کشور را هدف قرار داد و در راس این تحریم ها موضوع تحریم بانک ها، تحریم نفت و بعد از آن تحریم صنایع دریایی مطرح شد که این نشان از اهمیت صنایع دریایی دارد.
وی افزود: همسایه های دریایی زیادی داریم، اگر در حوزه صنایع دریایی و به خصوص حمل و نقل دریایی خوب عمل کنیم می توانیم به این کشورها خدمات ارایه کنیم اما اینگونه عمل نکرده ایم و حتی در زمینه نیروی انسانی که هزینه چندانی هم ندارد،عملکرد مناسبی نداشتیم حتی برخی از کارکنان حوزه دریایی ما افراد خارجی هستند.
همچنین پیمان مسعود زاده رئیس کمیته کشتی سازی انجمن مهندسی دریایی ایران گفت: لازم است ایران صنعت استراتژیک خود را به صورت واضح اعلام کند و بر آن تمرکز داشته باشد، تهدید تحریم ها را نیز باید به فرصت تبدیل کنیم.
علمی ( 1 ) **9014**1440


23/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن