تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819358832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون استاندارگیلان: باید خلأ اشتغال از طریق ایجاد صنایع و خدمات رفع شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون استاندارگیلان: باید خلأ اشتغال از طریق ایجاد صنایع و خدمات رفع شود رشت - ایرنا - معاون برنامه ریزی استاندار گیلان با بیان اینکه در شش ماه دوم سال نرخ بیکاری به دلیل عدم فعالیت های کشاورزی افزایش می یابد، گفت: باید خلأ اشتغال در استان از طریق ایجاد صنایع و خدمات رفع شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمدحسین اصغریان" عصر چهارشنبه در نشست کارگروه حمایت از تولید استان گیلان در صومعه سرا افزود: رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی و ارائه راه حل های قانونی از جمله مهم ترین وظایف این کارگروه است.
وی با اشاره به گزارش مرکز ملی آمار ایران در خصوص کاهش نرخ بیکاری در شش ماه نخست سال جاری تصریح کرد: برخلاف وجود ظرفیت ها و توانمندی های گیلان، متأسفانه این استان در نیمه نخست سال در رتبه هشتم بیکاری کشور قرار دارد.
اصغریان ضمن تأکید بر رتبه شانزدهم گیلان در تولید ثروت خاطرنشان کرد: با توجه به دارا بودن مواهب طبیعی ، قابلیت های استراتژیک و نیروهای انسانی متخصص موجود در استان، شایسته است با تلاش و همدلی مسئولان ، رتبه تولید گیلان از سایر استان ها پیشی بگیرد.
معاون برنامه ریزی استاندار گیلان از اعضای کارگروه حمایت از تولید استان خواست در صورت عدم آشنایی مدیران واحدهای صنعتی و سرمایه گذاران از قوانین و راهکارهای تعدیل مشکلات، آنان را به نحو شایسته ای راهنمایی کنند تا زمان حل مشکلات به کم ترین حد امکان برسد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در ادامه این نشست با تأکید بر لزوم تکمیل و بهره برداری از واحدهای نیمه تمام صنعتی در استان گفت: هم اکنون یک هزار و یکصد طرح نیمه تمام صنعتی در استان وجود دارد که بیش از نیمی از آنها با پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد می باشند.
علی منتظری تصریح کرد: کارگروه حمایت از تولید استان با تأکید ویژه استاندار گیلان تشکیل شده است.
وی کمک به حل مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی و رفع موانع تولید را از مهم ترین کارکردها و اهداف این کارگروه عنوان و اضافه کرد: با توجه به خسارات ناشی از برف سال گذشته، 127 واحد صنعتی دچار آسیب دیدگی و خسارات ناشی از آن شدند که 44 واحد از این تعداد در شهرستان صومعه سرا مستقر هستند.
دبیرکارگروه حمایت از تولید استان گیلان کمک به اخذ استمهال بدهی های بانکی و دریافت تسهیلات جدید را از مهم ترین امور مورد توجه این کارگروه عنوان کرد و افزود: با توجه به بررسی های انجام شده مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی استان مربوط به امور بانکی، امور مالیاتی و تأمین اجتماعی است.
فرماندار صومعه سرا در ادامه نشست کارگروه حمایت از تولید استان، بر توانمندی ها و ظرفیت های تولیدی و صنعتی این شهرستان تأکید و اظهارکرد: متأسفانه در حادثه برف سنگین سال 92 به بسیاری از واحدهای صنعتی و مراکز پرورش دام خسارات جبران ناپذیری وارد شد.
غلامحسین رجبی خاطرنشان کرد: با خسارت یکصد میلیارد ریالی به واحدهای صنعتی در جریان برف سال گذشته به واحدهای آسیب دیده تسهیلات جدید و یا استمهال در پرداخت بدهی های معوقه بانکی انجام نشد که این امر مستلزم حمایت و همکاری مسوولین استانی است.
وی ابراز امیدواری کرد با پشتیبانی کارگروه حمایت از تولید استان به طور ویژه مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی به حداقل کاهش یابد.
در ششمین کارگروه حمایت از تولید، مدیران و رؤسای بانکی و ادارات و سازمان های مرتبط با امر تولید و اشتغال استان حضور داشتند.
شهرستان صومعه سرا در غرب استان گیلان واقع است.ک/2
7296 / 695


23/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن