تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798416628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون سازمان بهزیستی: روند صعودی آسیب های اجتماعی در کشور نگران کننده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون سازمان بهزیستی: روند صعودی آسیب های اجتماعی در کشور نگران کننده است مشهد - ایرنا - معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: روند صعودی آسیب های اجتماعی در کشور نگران کننده است که برنامه ریزی برای مدیریت و رفع این آسیب ها ضروری است.


به گزارش ایرنا، "فرهاد اقطار" روز چهارشنبه در مراسم گشایش مجتمع خدمات پیشگیری و ارتقا سلامت زندگی شرق کشور در مشهد افزود: خشونت خانگی، همسرآزاری، کودک آزاری و طلاق از جمله آسیب های اجتماعی هستند که میزان آنها در کشور افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه طلاق خود مولد بسیاری از آسیبهاست، گفت: روند صعودی طلاق در کشور بگونه ای است که در صورت تداوم آن شاهد تغییر شکل در بنیاد خانواده خواهیم بود.
معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی بدون اشاره به آماری از آسیب های اجتماعی، افزود: در کل کشور به ازای هر 5،5 واقعه ازدواج یک واقعه طلاق وجود دارد و در شهرهایی مانند تهران این نسبت سه به یک و در اصفهان این نسبت پنج به یک است.
وی ادامه داد: رشد پدیده همسر آزاری و کودک آزاری نیز در کشور چشمگیر و نگران کننده است.
اقطار با تاکید بر اینکه به جز شادی و شادابی هیچ راهکار موثری برای پیشگیری از آسیبها در جامعه وجود ندارد، افزود: در کشور ما مردم هر روز و هر ساعت تحت فشار و اضطراب قرار دارند و همین امر زمینه ساز بسیاری از مشکلات شده است.
وی گفت: افزایش نشاط اجتماعی در کاهش آسیبهای اجتماعی چنان تاثیری دارد که تمامی برنامه های مداخله ای و درمانی در کشور با هم نمی توانند به این اندازه موثر باشند.
معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی در ادامه اظهار داشت: این سازمان در حوزه فضای مجازی وارد شده زیرا تلاش داریم آموزشهای لازم را در مورد ارائه اطلاعات شخصی در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی به افراد ارائه دهیم.
وی همچنین گفت: بین 80 تا 90 درصد بزگسالان در خصوص شبکه های اجتماعی اطلاعات کافی ندارند و همین نقصان موجب بروز آسیب ها و مشکلات متعددی شده است.
اقطار در ادامه اظهار داشت: دولت به شدت طی سالهای اخیر کوچک شده و حضور و ورود بخش خصوصی به بسیاری از فعالیت ها از جمله زمینه های فعالیت بهزیستی بازتر شده و در این میان کمک گرفتن از خیرین و نیکوکاران به میزان زیادی ما را در انجام وظایف یاری می دهد.
وی گفت: علت عدم تاثیر گذاری مطلوب برنامه های پیشگیری در کشور این است که این برنامه ها باید از سنین پایین شروع شود، تداوم داشته و ساختارمند باشند.
او با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تاثیرگذاری برنامه های پیشگیری از آسیب در کشور نیز اظهار داشت: در آموزش و پرورش کاری غیر از درس دادن انجام نمی شود و به پرورش آنطور که باید و شاید پرداخته نشده است.
معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی افزود: وجود بیش از 12 میلیون دانش آموز در کشور، زمینه و بستر مناسبی برای ارائه آموزشهای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی را فراهم می کند که باید از این ظرفیت نهایت بهره برده شود.
وی همچنین با اشاره به فعالیت مجتمع خدمات پیشگیری و ارتقای سلامت زندگی در شرق کشور گفت: بطور جد از فعالیت چنین مجتمع هایی استقبال می کنیم و در صورت وجود توان و ظرفیت بالا در آن، این مجتمع را به بنیاد پیشگیری شرق کشور معرفی می کنیم.
اقطار افزود: در این روند ارائه کمک مالی و ارجاع طرحهای کشوری به این مجتمع کاملا در برنامه قرار دارد.
معاون سازمان بهزیستی همچنین با اشاره به موفقیتهای بهزیستی خراسان رضوی افزود: این استان در برنامه های پیشگیری همیشه مقام آور و رتبه نخست کشور را داشته و امروز نیز شاهد موفقیت خراسان رضوی در آغاز کار نخستین مجتمع خدمات پیشگیری و ارتقا سلامت هستیم.
مجتمع خدمات پیشگیری و ارتقا سلامت زندگی شرق کشور در پنج حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، ایدز، اعتیاد، معلولیتها و ارائه خدمات مشاوره روانشناختی فعالیت می کند.
این مجتمع در مشهد با تشکیل گروههای محله ای ارائه خدمات خود را در مناطق محروم، حاشیه شهر، بین گروههای آسیب زا و پرخطر و در محلات شهری و روستایی برنامه ریزی کرده و با کادر تخصصی شامل پزشک، پیرانپزشک و روانشناس در دو سطح ارائه خدمات به افراد عادی و آسیب دیده طراحی شده است.
7496/660/ 1625


23/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن