تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820746615




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک معلم نابینا: توکل برخدا و اراده قوی عامل دست یابی به اهداف است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: به مناسبت روجهانی عصای سفید؛ یک معلم نابینا: توکل برخدا و اراده قوی عامل دست یابی به اهداف است شهرری - ایرنا- معلم نابینایان مدرسه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: توکل به خدا و داشتن اراده قوی و محکم درکنار تلاش مستمر با توجه به درک موقعیت ویژه و شرایط جامعه عوامل دست یابی نابینایان به اهداف شان است.


" زینب سرآمد" روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه نابینایی درواقع سلطان همه معلولیت هاست، اظهار داشت: تمامی نابینایان باید بدانند که بایستی خود را با شرایط جامعه و اطراف خود وفق دهند و با توکل به خدا همواره به دنبال دستیابی به اهداف واقعی باشند.
وی در خصوص چگونگی مبتلا شدن به عارضه نابینایی اظهارداشت: دوره های ابتدایی را در مدارس عادی گذراندم و از چهارم ابتدایی متوجه شدم که کم بینا هستم و با مراجعه به چشم پزشک مشخص شد که مشکل بینایی AR ژنتیکی را دارم که به موجب آن کم کم نور چشم خودم را از دست دادم .
سرآمد ادامه داد: به هر حال با همان وضعیت دوره راهنمایی را نیز در مدرسه عادی گذراندم تا اینکه در سال اول دبیرستان به پیشنهاد دبیر فیزیک به دلیل اینکه درآینده به خاطر کم بینا بودن با انتخاب رشته ریاضی فیزیک دچار مشکل خواهم شد رشته علوم انسانی را انتخاب کرده وعلیرغم مخالفت های خانواده در مدرسه نابینایان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مشغول به تحصیل شدم.
وی افزود: البته مدرسه حضرت عبدالعظم حسنی (ع) در آنزمان دوره متوسطه نداشت که با تلاش های اولیا مدرسه و پدرم دوره متوسطه در آنجا راه اندازی شد و من در ابتدا علاقه ای به رشته علوم انسانی نداشتم ولی بعدا علاقه پیدا کردم ودوره متوسطه را با رتبه ممتاز به پایان رساندم.
سرآمد اظهارداشت: سال آخر دبیرستان مادرم را ازدست دادم وغم از دست دادن مادر برای من خیلی سخت بود با این وجود در کنکور73 شرکت کردم و در رشته مطالعات اجتماعی تربیت معلم قبول شدم و بعد از فارغ التحصیلی در سال 75 مجددا در کنکور شرکت کرده و ضمن قبولی در رشته روانشناسی از همان سال در مدرسه نابینایان مشغول به تدریس شدم .
این معلم روشندل با بیان اینکه در تمامی مقاطع تحصیلی در مدارس استثنایی تهران و شهرری تدریس کرده ، افزود: هم اکنون 23 سال سابقه تدریس خط بریل در مدارس استثنایی را دارم و پژوهش های زیادی را درزمینه طرح اقدام پژوهی معلمان و فرهنگیان ارایه کرده که همه دارای رتبه های بالای کشوری استانی و منطقه ای است.
مددجوی نابینایی تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: در جشنواره های تدریس نیز جوایز ارزنده ای را کسب کرده و به کارهای هنری مانند آشپزی ، بافتنی ، قالی بافی نیز علاقه مند است .
وی در پایان از تمامی مسوولان بهزیستی خواست تا درک واقعی تری از افراد نابینا و توانمندی های آنان داشته و فضا وبستری مناسبتری را برای حضور آنان در جامعه و جذب مشاغل بهتر را برای آنان به منظور شکوفایی استعدادهایشان فراهم کنند.
این معلم روشندل همچنین با ابراز تاسف از عدم مناسب سازی صحیح و اصولی معابر شهری به منظور تردد نابینایان از مسوولان شهری درخواست کرد که واقعیات موجود را مورد توجه قرار دهند و با مناسب سازی معابر شهری زمینه را برای تردد آسان نابینایان و حضور فعال آنان در اجتماع فراهم کنند .
1194/ 1417/ 1724


23/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن