تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820945956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت نبايد در پشت درهاي بسته تصميم سازي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ مهر ۱۳۹۳ (۱۲:۴۵ب.ظ)
عضو هيات مديره فدراسيون صادرات انرژي و صنايع وابسته؛ دولت نبايد در پشت درهاي بسته تصميم سازي کند حضور بخش خصوصي در تصميمات اقتصادي کشور مي تواند بسيار سرنوشت ساز باشد و دولت تدبير و اميد نبايد در هيچ اتاق بسته اي تصميم گيري کند.
مهندس سيروس رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري موج با بيان اين مطلب گفت: اگر مي خواهيم از اقتصاد غير نفتي فاصله گرفته و به سوي اقتصاد مقاومتي حرکت کنيم، چاره اي نداريم جز اينکه از بخش خصوصي واقعي در بدو تصميم سازي ها بهره گرفته و حضور اين بخش در نهادهاي تصميم ساز را پر رنگ تر از قبل کنيم.
وي ادامه داد: بخش خصوصي مي تواند موتور مولد توليد کشور باشد و با افزايش کيک اقتصادي کشور، درآمد دولت نيز به کمک ماليات بر اين اقتصاد، فزوني خواهد يافت.
عضو فدراسيون صادرات انرژي و صنايع وابسته با تاکيد بر اين مطلب که بخش خصوصي بايد در تصميم سازي، پايش و اجرا نقش داشته باشد، گفت: در حال حاضر بخش خصوصي، اتاق بازرگاني را به عنوان تشکل بخش به رسميت شناخته و حتي قوانين کشور از جمله قانون فضاي کسب و کار نيز بر ساماندهي بخش خصوصي توسط اتاق بازرگاني تاکيد مي کند.
وي خاطرنشان کرد: بخش خصوصي تعريف خودش را دارد و هر جا که مدير بنگاه توسط اعضاي خصوصي و نه دولتي ها انتخاب شد، مي توان به آن بنگاه به چشم يک بخش خصوصوي نگاه کرد اما اگر مدير توسط دولت انتخاب گردد حتي اگر بخشي از سهام آن بنگاه در بورس باشد، اين موسسه دولتي است.
مقدم با اشاره بر اين مطلب که خواستگاهي که ما را به سمت دولتي بودن سوق مي دهد با شرايط فعلي جهان تضاد دارد، گفت: ما چنين خواستگاهي را نمي خواهيم زيرا براي رسيدن به اهداف چشم انداز و اقتصاد مقاومتي بايد از تمام ظرفيت هاي بالقوه و بالفعل بخش خصوصي استفاده کنيم.
اين فعال حوزه برق کشور اظهار کرد: براي به رسميت شناختن فعاليت بخش خصوصي، بايد در نهاد هاي تصميم ساز به اين بخش کرسي رسمي اختصاص داد و به بخش خصوصي واقعي ميدان داد .
وي تاکيد کرد: حضور بخش خصوصي در تصميمات اقتصادي کشور مي تواند بسيار سرنوشت ساز باشد و دولت تدبير و اميد نبايد در هيچ اتاق بسته اي تصميم گيري کند.
مقدم ابراز اميدواري کرد که دولت در تدوين برنامه ششم توسعه کشور از نظرات بخش خصوصي واقعي استفاده کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن