تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815526983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم دسترسي 800 ميليون نفر به غذاي سالم و مغذي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ مهر ۱۳۹۳ (۱۲:۲۹ب.ظ)
عدم دسترسي 800 ميليون نفر به غذاي سالم و مغذي دبيرکل سازمان ملل متحد گفت با وجود اينکه 63 کشور نسبت جمعيت داراي سوء تغذيه خود را به نصف کاهش داده اند هنوز 800 ميليون نفر در جهان دسترسي به غذاي مغذي و سالم براي زندگي فعال ندارند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، بان کي مون، دبيرکل سازمان ملل متحد در پيامي به مناسبت روز جهاني غذا 16 اکتبر 2014 برابر با 24 مهر ماه جاري گفت با وجود اينکه 63 کشور نسبت جمعيت داراي سوء تغذيه خود را به نصف کاهش داده اند هنوز 800 ميليون نفر در جهان دسترسي به غذاي مغذي و سالم براي زندگي فعال ندارند.
متن کامل پيام بان کي مون به شرح زير است:
ما امروز و هر روز سپاس خود را به خانواده هاي کشاورز تقديم مي نماييم. آنان بخش وسيعي از مزارع جهان را اداره مي کنند. منابع طبيعي و تنوع زيستي کشاورزي را حفظ مي کنند واساس نظام غذايي و کشاورزي پايدار هستند.
اين تقارن بسيار مناسبي است که در"سال جهاني کشاورزي خانوادگي" 100 ميليون گرسنه کمترنسبت به 10 سال قبل وجود دارد. شصت و سه کشور نسبت جمعيت داراي سوء تغذيه خود را به نصف کاهش داده اند. تصور به صفر رساندن گرسنگي در دسترس است.
اما کارهاي زيادي براي انجام باقي مانده است. بيش از 800 ميليون نفر دسترسي به غذاي مغذي و سالم براي زندگي فعال ندارند. از هر سه کودک، يکي دچار سوء تغذيه است.
خانواده هاي کشاورزکليدي براي بازکردن قفل پيشرفت جهان هستند. اما هنگاميکه نياز به دسترسي به فن آوري، خدمات و بازار دارند در موقعيت نامساعد هستند. همچنين خانواده هاي کشاورز به گونه اي بحراني در معرض آب و هواي نامساعد، تغييرات اقليمي و فرسايش محيط زيست قرار دارند.
تضمين دسترسي برابر به منابع مولد به ويژه براي زنان، براي توامندسازي 500 ميليون کشاورز خرده پاي جهان به منظور کمک به امحاي فقر و حفظ محيط زيست ضروري است.
در اجلاس آب و هوايي نيويورک در ماه گذشته، بيش از يک صد سازمان و دولت تعهد نمودند تا با کشاورزان، ماهي گيران و دامپروران براي بهبود امنيت غذايي و تغذيه همکاري نزديک نمايند، در حاليکه تغييرات آب و هوايي را نيز مورد توجه قرار دهند. "چالش گرسنگي صفر وافزايش تغذيه" مشارکت با دولت ها، جامعه مدني و بخش خصوصي را تسهيل مي نمايد. "کميته جهاني امنيت غذايي" در زمينه سرمايه گذاري بر کشاورزي، حل مشکل نابودي و اتلاف مواد غذايي، همچنين اقدام براي بهبود ماهي گيري پايدار و پرورش آبزيان، پيشرفت هاي قابل تحسيني داشته است.
در 2015 ما براي معکوس کردن اوضاع با دستيابي به آرمان هاي توسعه هزاره و شکل دهي به دستور کار براي توسعه پايدار همچنين تدوين توافق جهاني آب و هوايي معني دار، فرصتي خواهيم داشت. جهاني عاري از فقر و گرسنگي جايي که تمامي مردم حق خود را به غذاي کافي به رسميت شناخته اند، در مرکز ثقل آينده اي که همه ما مي خواهيم قرار دارد.
در اين روز جهاني غذا، اجازه دهيد معضل گرسنگي را در دوره عمرخود حل نماييم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن