تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819271064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهبر حزب جمهوریخواه ترکیه: سلاحهای داعش را ترکیه تامین کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رهبر حزب جمهوریخواه ترکیه: سلاحهای داعش را ترکیه تامین کرده است آنکارا- "کمال قلچداراوغلو" رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه روز سه شنبه مدعی شد که سلاح های در دست داعش را ترکیه تامین کرده است.


به گزارش ایرنا، وی در نشست گروه پارلمانی حزب جمهوریخواه خلق ترکیه در مجلس ملی این کشور، یادآور شد که دادستانی آدانا در جنوب ترکیه در تحقیقات خود در ماههای گذشته مساله ارسال سلاح از ترکیه به سوریه را تایید کرده و رانندگان تریلی ها نیز در اظهارات رسمی خود خطاب به دادستانی وجود سلاح در تریلی ها را قبول کرده اند.
وی گفت: دولت ترکیه انتشار برگه های مرتبط با این مساله را به رغم اطلاع جهانیان از این مساله ممنوع اعلام کرده است.
رهبر بزرگترین حزب مخالف دولت با ادعای اینکه دفاتر جذب نیرو برای داعش در ترکیه فعالیت می کند، گفت: مفتی قونیه نیز چهار روز قبل اعلام کرد که 100 نفر از قونیه به سوریه و عراق عزیمت کرده و 10 نفر از آنها نیز کشته شده اند. اعضای داعش به طور علنی در استانبول نماز میت غیابی خوانده و تصاویر آن را منتشر می کنند ولی کسی در این مساله مداخله نمی کند.
قلچدارا اوغلو گفت که " رجب طیب اردوغان" نخست وزیر وقت ترکیه به هنگامی که کمک انسانی به سومالی می برد هنرمندان، دست اندرکاران رسانه ای را نیز به همراه خود برد، حال چگونه است که ترکیه ادعای ارسال کمک انسانی با تریلی به سوریه را دارد، ولی کسی از این مساله مطلع نیست و ممنوعیت پخش رسانه ای برای تریلی هایی که این کمکها به سوریه می برند را اعلام می کند.
قلچداراوغلو گفت: واقعیت این است که در کامیون های ارسالی از ترکیه به سوریه برخلاف ادعاهای دولت به جای کمک های انسانی، سلاح موجود بود.
وی با رد ادعاهای دولت آنکارا در مورد حمایت حزب "جمهوریخواه خلق" ترکیه از دولت سوریه گفت: خواست ما پایان جنگ و خونریزی در خاورمیانه و برتری حقوق در کشورها هستیم.
قلچداراوغلو گفت: اگر دولت آنکارا هشدارهای ما را جدی گرفته بود امروز ترکیه در باتلاق خاورمیانه گیر نکرده و منزوی نبود و در امور داخلی دیگر کشورها مداخله نمی کرد.
قلچداراوغلو با تاکید بر اینکه سوریه کشوری بسیار مهم در خاورمیانه است و دارای اهمیت کلیدی است، گفت: ترکیه می باید سیاست خارجی خود را با لحاظ این اهمیت تدوین کند.
خاورم**2012**1144**1010


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن