تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820853501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهبر حزب سیاسی ترکیه: تسلیحات مخالفین در سوریه از طریق ترکیه پخش شده بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رهبر حزب سیاسی ترکیه: تسلیحات مخالفین در سوریه از طریق ترکیه پخش شده بود ایرنا- آنکارا- "صلاح الدین دمیرتاش" رهبر حزب " دمکراتیک خلق ها"ی ترکیه روز سه شنبه گفت: تسلیحات مخالفین در سوریه از طریق ترکیه پخش شده بود.


به گزارش ایرنا از آنکارا، وی در نشست پارلمانی نمایندگان این حزب در پارلمان ترکیه با متهم کردن دولت به حمایت از مخالفین افراطی سوری گفت: مساله ارسال سلاح از ترکیه به مخالفین افراطی سوری را همه می دانند. دولت ترکیه ما را متهم به افشاگری در زمینه ارسال سلاح از ترکیه به گروه های افراطی سوری می کند، ولی این مساله را قبل از افشاگری ما، همه جهانیان می دانستند.
دمیرتاش افزود: ترکیه سازماندهی و هماهنگی سلاح های ارسالی به مخالفین سوریه را عهده دار بود و این را در حال حاضر کشورهای غربی به زبان می آورند و به این نکته نیز معترفند که سلاح های ارسالی آنان در دست نیروهای افراطی همانند النصری است.
دمیرتاش دولت آنکارا را متهم به سیاست مذهب گرایانه در سوریه کرد و گفت: ما بارها هشدار دادیم که سلاحهای ارسالی ترکیه به سوریه در اختیار گروههای افراطی قرار می گیرد، ولی دولت آنکارا به این هشدارها گوش فرا نداد.
وی به رخدادهای کوبانی اشاره کرد و گفت: مساله کوبانی مساله حمایت داعش که از 30 روز قبل تشدید شده نیست، این مساله از دو سال قبل و با حملات گروههای افراطی همانند النصری ادامه دارد، ولی این مساله با حملات داعش ابعاد جدیدی به خود گرفته است.
دمیرتاش با یادآوری اینکه دولت ترکیه بارها اعلام کرده که مساله فلسطین، سوریه، سومالی مسایل داخلی ترکیه است، افزود: دولت ترکیه می گوید که مساله کوبانی ارتباطی با ترکیه ندارد، ولی ساکنین کوبانی بستگان کردهای ترکیه هستند و به دلیل علایق نسبی بین مردم کوبانی و بستگان آنان در ترکیه دولت آنکارا نمی تواند نسبت به این مساله سکوت اختیار کند.
وی از مسوولین دولت ترکیه بدلیل سخنان آنان مبنی بر اینکه داعش و پ.ک.ک تفاوتی از دید ترکیه ندارد بشدت انتقاد کرد و گفت: شما چگونه سازمانی را که دو سال است با آن مذاکره می کنید، هم سطح داعش می خوانید. اگر پ.پ.ک هم سطح داعش است، چرا دو سال است با آن مذاکره می کنید؟
وی گفت: اگر اقدامات دولت آنکارا سبب سقوط کوبانی و قتل عام مردم این منطقه شود، این مساله سبب بروز یک فاجعه انسانی خواهد بود. در چنین صورتی روند صلح در ترکیه متوقف و پیامدهای غیرقابل کنترلی در مناطق مختلف ببار خواهد آورد.
دمیرتاش گفت: ما خواستار اعزام نظامیان ترک به کوبانی برای نبرد با داعش نیستم. خواست ما دادن اجازه دولت آنکارا به جوانان کرد برای عزیمت به کوبانی برای مبارزه با داعش است.
داعش که دست پرورده غرب و همپیمانان منطقه ای آمریکاست به گفته دولتمردان غربی اکنون به عنوان خطری برای حامیانش مطرح است.
خاورم**2012**1144**1010


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن