تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798454559




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب با حضور شعرای 26 استان/ رونمایی از کتاب در ساحل غدیر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی بمناسبت عید غدیر صورت گرفت:
برگزاری جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب با حضور شعرای 26 استان/ رونمایی از کتاب "در ساحل غدیر"
بناب – خبرگزاری مهر: جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب با حضور شعرای 26 استان کشور در این شهرستان برگزار شد.



به گزارش خبرنگار مهر، چهاردهمین دوره این جشنواره سه شنبه به مناسبت عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب و با حضور مسوولان و اقشار مختلف مردم و نیز اهالی شعر و ادب بناب برگزار شد. حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی امام جمعه بناب در مراسم شروع بکار این جشنواره در سخنان کوتاهی غدیر خم را روز کامل شدن دین مبین اسلام دانست و خاطر نشان کرد: رهبری الهی، دین اسلام و رسالت رسول اکرم (ص) را کامل کرده و ولایت فقیه در ادامه ولایت معصومین(ع) است.

فرماندار شهرستان بناب نیز در این مراسم اشعار و سروده های شعرا را ابزاری هنری برای تبلیغ و ترویج پیام واقعه غدیرخم دانست و افزود: بر همین اساس جشنواره پانزدهم سراسری شعرغدیریه بناب سال آینده یک روز قبل از عید غدیرخم در این شهرستان برگزار خواهد شد. ولی الله فرج اللهی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت یازدهم برای تکمیل ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب تصریح کرد: تا پایان سال جاری مجتمع فعلی این اداره بصورت دو منظوره برای استفاده از سالن و همچنین سینما آماده خواهد شد و اعتبار لازم برای اجرای این طرح نیز تخصیص یافته است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: متأسفانه با وجود اهمیت بالای واقعه غدیر خم ، حتی شیعیان نیز نتوانسته اند پیام و منزلت این واقعه را  در جامعه و حتی میان تشیع به درستی تبلیغ و تبیین کنند در حالی که اگر غدیرخم نبود، وضعیت مسلمانان از یهودی و مسیحی نیز بدتر بود و اگر غدیرخم نبود، ولایت نبود و این غدیرخم بود که اسلام را به اینجا رسانده است. حجت الاسلام محمد باقری بنابی با بیان اینکه برای تبلیغ و ترویج غدیر باید به آن بعنوان سرمایه عظیمی نگاه کنیم، گفت: برگزاری جشنواره هایی مانند جشنواره سراسری شعرغدیریه بناب، فرصت مغتنمی برای تبلیغ و ترویج غدیر است و برگزاری هرچه باشکوه تر آن در سال های آتی باید مورد توجه قرار گیرد. این نماینده مجلس ضمن انتقاد از عدم حضور و اهتمام مسئولان کشوری و استانی در چنین جشنواره هایی تصریح کرد: مسئولان محترم مرکز و استان هیچ رغبت و توجهی برای حضور در چنین برنامه های شهرستانی ندارند و متأسفانه نسبت به تذکرات داده شده برای لزوم تمرکز زدایی از مراکز استان ها نیز بی توجه هستند در حالی که مسئولان شهرستانها چنین جشنواره هایی را بدون کمترین چشم داشتی و صرفاً برای ترویج فرهنگ غدیر انجام می دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب نیز در این مراسم از ارسال 500 قطعه شعر و اثر از 26 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ظرف 40 روز فراخوان خبر داد و گفت: بیشترین آثار ارائه شده به چهاردهمین جشنواره سراسری شعرغدیریه بناب به ترتیب از استان های آذربایجان شرقی، زنجان، اصفهان، قم و خراسان شمالی بوده است. حبیب صدقی که سمت دبیر اجرایی جشنواره را نیز بر عهده دارد، در ادامه به نحوه داوری اثار ارسال شده نیز اشاره و خاطر نشان کرد: آثار ارسالی توسط چهار نفر از اساتید برجسته کشوری مورد بررسی و داوری قرار گرفتند و علاوه بر این هشت کمیته در برگزاری هرچه باشکوه تر جشنواره همکاری نموده اند که باید از همکاری های بی شائبه آنها نیز تشکر کرد. گفتنی است قرائت اشعار برگزیده شعرای شرکت کننده و بیانیه و آرای هیات داوران جشنواره و اعلام نفرات برگزیده در دو بخش اشعار ترکی و اشعار فارسی از بخش های پایانی این جشنواره بود که براساس آرای هیات داوران در بخش اشعار ترکی "مهدی میرزا غفورزاده" از اردبیل و در بخش اشعار فارسی "علی فردوس" از اصفهان مقام اول را کسب نمودند. همچنین در حاشیه برگزاری این جشنواره سراسری از کتاب "در ساحل غدیر" شامل گزیده ای از اشعار جشنواره های شعر غدیریه با حضور امام جمعه، فرماندار، معاون مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و مسئولان شهرستان پرده برداری شد.


۱۳۹۳/۷/۲۲ - ۱۵:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن