تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798433828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارگروه های تخصصی کمک موثری در اعتلای فرهنگی جامعه هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کارگروه های تخصصی کمک موثری در اعتلای فرهنگی جامعه هستند زنجان - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان گفت: فرهنگ مبنای همه حرکت ها در همه بخش هاست و کارگروه های تخصصی فرهنگ به عنوان مجامع مشورتی می توانند کمک موثری در اعتلای فرهنگی در اختیار دولت قرار دهند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، حمیدرضا شهبازی با حمایت از ایده شکل گیری این کارگروه ها در استان و ستایش از آن، نسبت به تدوین برنامه ششم توسعه استان با کمک چنین مجامع و کارگروه های مشورتی ابراز امیدواری کرد.
وی افزود: بخشی از توجه به مسایل فرهنگی استان در قالب شورای فرهنگ عمومی صورت می گیرد و این کارگروه ها می توانند یاری رسان آن باشند.
شهبازی اظهار کرد : تشکیل مجلس مشورتی استان با تعداد بیشتری از فعالان فرهنگی و هنری، می تواند راه مناسبی برای انتقال نقطه نظرات، حول مسله فرهنگ در استان باشد.
معاون برنامه ریزی استاندار زنجان نیز در این جلسه گفت: با تشکیل کارگروه های تخصصی فرهنگ توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، جامعه مشورتی خوبی در حوزه فرهنگ شکل گرفته که می تواند در ارایه طرح ها و پروژه ها بسیار مفید باشد.
رحیم عصفوری افزود: برای تدوین برنامه ششم توسعه و پس از تعیین استراتژی، هدف گذاری و برنامه ریزی، نوبت به ارایه طرح برای برنامه های ریخته شده رسیده است که مجامع مشورتی همچون اتاق های فکر و کارگروه های تخصصی فرهنگ می توانند در این زمینه نقشی اساسی داشته باشند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان طی سخنانی به تشریح اهداف تشکیل این کارگروه ها پرداخت.
ناصر مقدم از بهره مندی از طرح ها و ایده های کارشناسی صاحب برای تقویت کیفی برنامه های آموزشی و فرهنگی، استفاده از راهکارهای ارایه شده برای رفع موانع پویایی فرهنگ و هنر استان، بسط و توسعه کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی و هنری در جامعه برای ارتقای سطح دانش و بینش عمومی، کشف و بارور ساختن استعدادهای فرهنگی و هنری اقشار مختلف مردم و شناسایی و بهره مندی از توانمندی ها و امکانات موجود در بخش غیردولتی و جلب مشارکت آنان در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، به عنوان اهداف تشکیل این کارگروه ها نام برد.
وی افزود: به همین منظور و برای تشکیل مجامع مشورتی در حوزه فرهنگ، در گام نخست در دو حوزه "فرهنگ و هنر" و "فرهنگ و جامعه" در مجموع دوازده کارگروه تشکیل می شوند.
مقدم هر کارگروه را متشکل از هفت نفر از فعالان و صاحبان نظر و ایده در کارگروه مربوطه اعلام و عنوان کرد: ارایه نظر مشورتی در موضوعات ارجاعی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیشنهاد راهکارهای عملی برای گسترش و ارتقای سطح برنامه های فرهنگی و هنری در حوزه تخصصی کارگروه، به عنوان وظایف کارگروه ها تعریف شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه محصول فعالیت این کارگروه ها فقط جنبه مشورتی خواهد داشت و هیچ گونه فعالیت آموزشی و اجرایی برای آنان پیش بینی نشده است، به ادامه فعالیت انجمن های فرهنگی و هنری به روال گذشته اشاره کرد و گفت: کارگروه ها تشکیلاتی موازی انجمن های فرهنگی و هنری نیستند.
وی خاطر نشان کرد: کارگروه های دوازده گانه، جلسات ماهیانه خواهند داشت و تقویم سالانه برگزاری جلسات، توسط مسوول دبیرخانه کارگروه ها تعیین می شود.
مقدم ادامه داد: اعضای هر کارگروه پس از بررسی توانمندی افراد آن حوزه از بین تحصیل کردگان و یا افراد با تجربه توسط مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انتخاب می شوند.
وی افزود: در پایان هر فصل نشست مشترک روسا و دبیران کارگروه ها با مدیریت اداره کل برگزار می شود و گزارش جمع بندی شده عملکرد کارگروه ها، برای بحث و تبادل نظر در جلسات هم اندیشی ارایه می شود .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: علاوه بر تشکیل دوازه کارگروه در دو حوزه "فرهنگ و هنر" و "فرهنگ و جامعه"، تصمیم داریم از جمله در حوزه "فرهنگ و کودکان و نوجوانان" و "فرهنگ و حوزه های علمیه" نیز کارگروه های مربوط را معرفی کنیم و فعال سازیم.
وی با اشاره به استقبال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ایده تشکیل و فعالیت این کارگروه ها در زنجان، اظهار امیدواری کرد بهره گیری از خرد جمعی فعالان عرصه فرهنگ و هنر در مدیریت فرهنگی جامعه، ثمرات گسترده برای تعالی فرهنگی جامعه داشته باشد و به الگویی برای سایر استان ها و شهرهای کشور تبدیل شود.
مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طی سخنانی در این نشست، بهره مندی از خرد جمعی و سهیم شدن در دانایی دیگران را آموزه ای دینی و اخلاقی خواند و گفت: تشکیل کارگروه های تخصصی در حوزه فرهنگ، در این راستا می تواند مایه امیدواری باشد.
رضا دینی استقبال مدیریت عالی استان از این ایده را فرصتی مغتنم اعلام کرد و افزود: جمع حاضر عصاره فکری و فرهنگی استان است که می توانند در پیشبرد اهداف نظام نقش مهمی بر عهده بگیرند.
وی یادآورشد: نیازسنجی فعالیت های فرهنگی باید به طور جدی مورد توجه این کارگروه ها قرار بگیرد چرا که هم اکنون به دلیل عدم تشخیص صحیح از نیازهای مردم در حوزه فرهنگ و به رغم صرف منابع، برخی برنامه های فرهنگی مورد استقبال مردم قرار نمی گیرد.
دینی بومی سازی دستورالعمل های کشوری، ارزیابی موفقیت ها و عدم توفیق برنامه های فرهنگی، تلاش برای طرح ایده و نظر به منظور ساماندهی فعالیت های فرهنگی را از اولویت های کاری کارگروه ها خواند و افزود: اقتصاد فرهنگ و فرهنگ اقتصاد به خصوص در شرایط کنونی اقتصادی باید مورد توجه جدی قرار داشته باشد.
شایان ذکر است در این مراسم احکام اعضای کارگروه های 12 گانه توسط معاون سیاسی و معاون برنامه ریزی استاندار زنجان، تقدیم نمایندگان کارگروه ها شد.
بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، کارگروه های کتاب و ادبیات، فیلم و عکس، مطبوعات و رسانه، تجسمی، خوشنویسی، نمایش و موسیقی در حوزه «فرهنگ و هنر» و کارگروه های فرهنگ و بانوان، فرهنگ و مسجد، فرهنگ و عترت، فرهنگ و اقتصاد، و فرهنگ و بازار در حوزه «فرهنگ و جامعه» تشکیل و با معرفی اعضا، رسما آغاز به کار کردند.
7319/596


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن