تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820907151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروانه هایی زرین در آسمان زنجان به پرواز در آمدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پروانه هایی زرین در آسمان زنجان به پرواز در آمدند روزنامه مردم نو در شماره 2925 خود در گزارشی با عنوان "پروانه هایی زرین در آسمان زنجان به پرواز در آمدند" به بررسی علل سکوت و سکون در جشنواره فیلم کودک ونوجوان زنجان پرداخته است.


اولین بار که سیمرغ بلورین به استانها رفت هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر به بسط و گسترش اتفاقات فرهنگی و هنری در استانها امیدوار شدند و اینکه بدون صرف هزینه اضافی و نیز اتلاف وقت برای حضور در تهران بتوانند از نزدیک در جریان آنچه که در پایتخت در بحث هنر فیلم وسینما در حال جریان است قرار بگیرند.
هر چند که سهم استانها از این موضوع تنها نمایش فیلم باشد بدون افتتاحیه و اختتامیه و یا میمهان ویژه ای که به عنوان نماینده در هر استان حضور داشته و مردم به بهانه آن هنرمند و شهرت وی هم که شده به محل جشنواره سرازیر شوند.
حال برای دومین بار این رویداد بزرگ را با حضور پروانه زرینی شاهد بودیم که بر فراز سینما بهمن، تنهای سینمای شهر به پرواز در آمدند اما با وجود اینکه این اتفاق بزرگ فرهنگی هنری برای اولین بار در استان و با صرف هزینه های زیادی انجام شده و راه دور و دراز زنجان تا اصفهان محل اصلی برگزاری جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان را برای همشهریان و هنرمندان کوتاه کرد اما آنچنان که باید استقبال چندانی از آن نشد و آنگونه که پرویز آزادی مدیر سینما بهمن می گوید در دو روز اول جشنواره تنها خودمان بودیم و خودمان و خبری از بچه هایی نبود که شور و نشاط آنها سالن سینما را به لرزه در آورد، جشنواره ای که به نام آنان و برای آنان ترتیب یافته بود.
و در ادامه می افزاید ما از مسوولان شاکی نیستیم چون آنها با صرف هزینه و وقت زیاد راه دراز جشنواره تا اصفهان را برای هنرمندان و همشهریان کوتاه کردند بلکه گله اصلی ما از مردم است که چرا استقبال نکردند که شاید یکی از دلایل آن اطلاع رسانی ضعیف این جشنواره باشد.
و بعد می گوید وقتی برنامه ای افتتاحیه و اختتامیه نداشته باشد بهتر از این نخواهد شد و در ادامه به برنامه سلام سینما اشاره می کند که خبر کوتاهی از آن درشبکه اشراق بیشتر همشهریان را به سینما کشانده بود.

برنامه ریزی زمانی برای جشنواره درست و اصولی نبود
محمود نظر علیان مدیر موسسه فیلم سازی تصویران اشراق که در کنار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اجرای این برنامه را بر عهده داشتند در این مورد به برنامه ریزی درست و اصولی از سوی مسئولین کشوری برای این جشنواره تاکید کرده و می گوید برخورد کردن به تعطیلات و دعای عرفه و عید قربان هم و همه باعث رکود در دو روز اول جشنواره بود که در این مورد باید مسئولین آن بر نامه ریزی درستی را برای سالهای آینده از لحاظ زمانی داشته و در برنامه ریزی کلان برای جشنواره مد نظر قرار گیرد.
وی در ادامه با گله از مسئولین فرهنگی و هنری استان می گوید: مسوولین حوزه های فرهنگی هیچ کدام نیامدند و در ادامه می افزاید منظورم از این مسوولین کانون پرورش فکری کودکان و نو جوانان ،حوزه هنری ،معاونت فرهنگی شهرداری و نیز بخش فرهنگی و هنری ادارات است که متاسفانه نه تنها استقبال نیز نکردند بلکه ما انتظار داریم که وقتی می گوییم سینمایی هست ،جشنواره ای هست حداقل اگر کمک و همیاری هم نمی کنند بیایند و فیلمها را ببینند و این حضور مدیران و مسوولان می تواند بسیار برای اینگونه جشنوارها راهگشا باشد.
اما متاسفانه با آنکه برای برخی ارگانها از جمله بهزیستی و آموزش و پرورش بلیط رایگان و نیم بها بود و یا دعوت نامه هایی که برای روابط عمومی ها ارسال شده بود کمتر شاهد بودیم که ارگان و سازمانی به ما زنگ زده و برای کودکان و نوجوانان برای دیدن فیلمها درخواست داشته باشد.
برنامه های مفصل برای فیلم فجر خواهیم داشت
این هنرمند شهرمان در ادامه با اشاره به نزدیکی جشنواره فیلم فجر می گوید: برنامه های مفصلی برای فیلم فجر خواهیم داشت و در ادامه می گوید اگر چه جشنواره فیلم کودکان و نو جوانان به دلیل بر خورد کردن با تعطیلات در روزهای اول خلوت بود اما درحد خود جشنواره بسیار خوبی بود.
و در ادامه می افزاید : زنجان جزو استانهایی بود که ارشاد استان خود داوطلبانه هزینه کرده و این جشنواره را برگزار کرد که همزمان با تهران در 20 استان از جمله زنجان برگزار می شد و در ادامه می افزاید این قدم بزرگی بود که ارشاد برداشته است که اگر از طرف مردم و مسئولین مورد استقبال قرار گیرد دوباره تکرار خواهد شد .
چون کار فرهنگی یک کار جمعی بوده و مشارکت تمامی افراد و مسئولین را می طلبد که اگر این مشارکت باشد این اتفاق بزرگ فرهنگی دوباره تکرار شده و اگر استقبال نشود این بر نامه در سالهای آینده تکرار نخواهد شد.
جشنواره را از اصفهان به زنجان آوردیم
کار فرهنگی و هنری یک کار جمعی است و یک یا دو نفر نمی تواند سکاندار آن باشد بلکه همه باید دست به دست هم دهند تا اتفاق بزرگی شکل گیرد این موضوعی است که معراج کرمی رییس اداره هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن اشاره کرده و می گوید با تنوعی که در این بخش وجود دارد کار فرهنگی کاری است که هیچ گاه خسته کننده نبوده است و در ادامه در مورد روند جشنواره می گوید : با توجه به بر خورد کردن آن به تعطیلات و اینکه بیشتر مخاطبان ما را آموزش و پرورش و دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان تشکیل می دادند برخورد کردن به این موضوع چندان دور از انتظار نبود اما همانطور که پیش بینی می شد در روزهای پایانی شاهد شلوغی و استقبال زیاد از جشنواره بودیم.
کرمی با اشاره به اطلاع رسانی گسترده در این زمینه می گوید :باید ار گانهای دیگر از جمله آموزش و پرورش و کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در این زمینه با ما هماهنگ می شدند.
وی در ادامه هدف از برگزای جشنواره را نمایش فیلم عنوان کرده و می افزاید :بحث اصلی نمایش فیلم بوده و هدف جشنواره بر این بوده است تا کسانی که نمی توانند روند جشنواره را در اصفهان و یا تهران دنبال کنند بتوانیم جشنواره را به زنجان بیاوریم تا هم هنرمندان و هم همشهریان بتوانند همزمان از جشنواره استفاده کنند .
پروسه عادی جشنواره در زنجان طی نشد
سید ساسان میر طاهری که به عنوان نماینده جشنواره فیلمهای کودکان و نو جوانان در استان حضور دارد با انتقاد از عملکرد ارگانها از جمله شهرداری زنجان و نیز شبکه اشراق می گوید: اگر این نهادها حتی صفر ریال هم هزینه نکنند می توانستند از لحاظ تبلیغی بسیار کمک کار ما باشند چرا که حتی یک تیزر تبلیغی دو ثانیه ای شبکه محلی استان هم می توانست مردم را به این مکان کشیده و اینجا غلغله شود نه سکوت و سکونی که تنها خودمان باشیم و خودمان.
وی درادامه می گوید من شاهد بودم که در شهرهای دیگر شهرداری به عنوان اسپانسر تبلیغاتی حضور داشته است که دراین راستا شهرداری زنجان می توانست با دایر کردن غرفه عکس و فیلم و یا کارهای نمادین از جمله تزیین عروسک و غیره در جلوی درب سینما می توانست با پخش تیزر تبلیغاتی در شبکه اشراق برای همشهریان جلب توجه داشته باشد که متاسفانه اینطور نبود.
میر طاهری در ادامه به روال جشنواره در تهران اشاره کرده و می گوید: درخواست بلیط توسط ارگانها و سازمانها یک پروسه عادی در برگزاری این جشنواره است که این موضوع را در زنجان شاهد نبودم هرچند که دعوتنامه برای همه آنها ارسال شده بود.
وی در ادامه می گوید به عنوان مثال شما باید بدانید که اصفهان برای گرفتن امتیاز جشنواره و برگزاری آن در استان خود بسیار جنگید که این می تواند برای سایر استانها الگو باشد زیرا برگزاری باشکوه و استقبال زیاد از این گونه برنامه های فرهنگی و هنری به نفع استان بوده و علاوه بر شناساندن آن استان ازهر لحاظ می تواند برای آنها مفید باشد.
596


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن