تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819359699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار پنتاگون درباره تبعات تغييرات جوي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مهر ۱۳۹۳ (۱۲:۴۲ب.ظ)
هشدار پنتاگون درباره تبعات تغييرات جوي با وجود نقش عمده آمريکا در تسريع روند گرم شدن زمين، وزارت دفاع آمريکا هشدار داد که بلاياي طبيعي ناشي از تغييرات جو زمين، موجب تشديد عدم ثبات جهاني، بيماري ها، فقر و درگيري هاي جهاني مي شود.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، پنتاگون با هشدار در اين مورد، اعلام کرد که روند گرم شدن زمين، موجب وخيم تر شدن چالش هايي نيروهاي نظامي آمريکا در حال حاضر با آن روبرو هستند، نيز مي شود.
بلومبرگ در ادامه اين گزارش نوشت چاک هيگل، وزير دفاع ايالات متحده، در يکي از اظهار نظرهاي خود در يک وبسايت اينترنتي، اعلام کرد: "ما به تغييرات جوي زمين به عنوان يک «تهديد چند جانبه» مي نگريم؛ چرا که اين مشکل پتانسيل تشديد بسياري از چالش هايي که در حال حاضر با آن روبرو هستيم، را دارد، چالش هايي که دامنه آنها از بيماري هاي واگيردار تا تروريسم را در بر مي گيرد."
روند گرم شدن زمين در سال هاي اخير منشأ بسياري از مشکلات و بلاياي طبيعي بوده است؛ که از مهم ترين نمونه هاي آن مي توان به سونامي ژاپن، طوفان هاي مختلف در آمريکا اشاره کرد. اما بواسطه اين صحبت هاي چاک هيگل، به نظر مي رسد آمريکا مقصر اصلي شيوع بيماري ابولا را نيز روند گرم شدن زمين مي داند. اين در حالي است که شايد يکي از دلايل شيوع اين بيماري، همين امر باشد، اما؛ نبايد فراموش کرد که دلايل ديگري که ارتباط مستقيم با سياست هاي دولت آمريکا دارند نيز در اين امر دخيل بوده اند.
از سوي ديگر آنکه آمريکا به عنوان يکي از بزرگ ترين کشورهاي صنعتي جهان و بواسطه وجود کارخانه ها و صنايع بسيار، بيشترين نقش را در آلودگي محيط زيست، تغييرات جوي و روند گرم شدن زمين دارد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن